Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL3B
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2020
Beste,

Wanneer ik mijn MacBook pro opstart, begint het scherm te flikkeren en valt na een tijdje volledig uit. Het is het model uit 2013. Ik weet niet of dit een software of hardware probleem is. Dit is dus al mijn eerste vraag. Mijn tweede vraag is hoe ik dit kan oplossen. De laptop deed het nog heel goed, dus ik zou het zonden vinden moest ik hierdoor een nieuwe laptop moeten kopen.

Hier nog het filmpje van het geflikker van mijn scherm.

https://www.youtube.com/w...ZkSqpEHwPl1xTQTIyh3HoLpkU

Wanneer het scherm uitvalt krijg ik hem ook niet direct meer opgestart, dan blijft het scherm zwart. Als ik dan een weekje wacht krijg ik hem wel weer op gang en gebeurt er terug hetzelfde (geflikker tot het scherm plots helemaal zwart blijft).
Als jullie nog verdere vragen hebben om mij te helpen, mag je die gerust stellen.

Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-06 14:44
Misschien de kabel naar je scherm eens proberen. Maakt die nog goed contact? Daarvoor zal die open gehaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:59
Het bekende videokaart probleem misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:37
Misschien levert dit wat op: https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check even met een externe monitor aangekoppeld. Zo kun je achterhalen of het de videokaart is, het interne scherm of de LVDS kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GL3B
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2020
Ik heb mijn MBP aangesloten via HDMI (met het thunderbolt tussenstuk) op de tv om te kijken of het hier wel zou werken. Nu viel het beeld, zonder eerst te flikkeren, uit. Daarna starte hij vanzelf weer op en viel na enkele seconden weer uit. Zo bleef het verdergaan tot het beeld niet meer opstartte en ik enkel een vreemd gepiep te horen kreeg. Geeft dit meer duidelijkheid over waar het probleem ligt?

YouTube: Piepen

Raden jullie mij aan om naar een apple store te gaan om naar mijn laptop te laten kijken of wat kan ik best doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 19:09
voor zover ik kan vinden: 3 maal piepen en knipperen duid op een fout in het werkgeheugen, je kunt proberen de SMC te resetten en kijken of het dan weer werkt?
https://support.apple.com/en-us/HT201295
ik kan echter niet zo snel vinden of deze problemen met elkaar te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 22:37
Is je batterij nog goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 15:04
Na het zien van het eerste filmpje heeft jouw Macbook duidelijk een hardwarematig defect, de tweede maakt dit nog duidelijker, jouw logicboard zal waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Als je wilt dat dit netjes wordt opgelost zonder dat je er zelf aan gaat tweaken is het beste advies om hier inderdaad mee naar een Apple Store/AASP te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 19:31
joon schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:58:
Na het zien van het eerste filmpje heeft jouw Macbook duidelijk een hardwarematig defect, de tweede maakt dit nog duidelijker, jouw logicboard zal waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Als je wilt dat dit netjes wordt opgelost zonder dat je er zelf aan gaat tweaken is het beste advies om hier inderdaad mee naar een Apple Store/AASP te gaan.
Dan zou ik eerder @rvanpruissen eens een berichtje sturen. Een laptop uit 2013 aanbieden bij Apple resulteert vaak in Tsja hij is al 6 he en een logicboard is niet een van de goedkoopste dingen er in.

Ik heb een 2013 model gehad die opeens op zwart ging en daar was de led driver op het mobo van stuk gegaan, scherm had hij helaas in zijn laatste seconde meegenomen maar rvanpruissen heeft hem netjes kunnen maken.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1