All wiyht, rho sritched mg kegtops awound?
Vraag
Alle reacties
Als het alleen over nieuwer gaat, zou je nog kunnen kijken of product: Intel Core i7-5775C ondersteund wordt. Niet dat je er veel mee wint, maar het kan misschien wel werken.
[ Voor 24% gewijzigd door Crahsystor op 02-09-2019 19:09 ]
Addicted to silent computing
Als ik zo de prijzen bekijk kan ik hem beter in de kast wegzetten, paar honderd euro erbij en heb nieuw systeem. pc wordt enkel gebruikt voor wat tekstverwerking en wat surfen over het internet.Crahsystor schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:59:
Ik neem aan dat je al het lijstje van je moederbord fabrikant bekeken hebt over de passende CPU's? Sowieso, als het een verbetering moet zijn, denk ik dat je toch aan een nieuwe set moet denken ipv alleen CPU. De 4790 is nog nieuw te koop, maar daar win je bijna niets mee. 2e hands is er de 4790K, daar win je iets meer mee, maar nog niks dat de investering kan verantwoorden imho.
Als het alleen over nieuwer gaat, zou je nog kunnen kijken of product: Intel Core i7-5775C ondersteund wordt. Niet dat je er veel mee wint, maar het kan misschien wel werken.
Grote vermoeden dat deze cpu aan het einde van zijn/haar latijn is. pc begint soms enorm te haperen, geluid lijkt dan net een robot, stotteren/haperen.. na een seconde of 10 is alles weer normaal.Baloes schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:11:
Belangrijke vraag : Waarom wil je upgraden? Waar loop je nu tegenaan waardoor je de CPU tekort vindt schieten?
Heb Furmark gedraaid, de 670 grafische kaart gaf geen problemen maar zodra ik cpu burner opstarte. hop alles haperen en stoten wat ik voorheen nooit had.
pc vorige week helemaal ontstoft.. dus daar kan het niet aan liggen
Als je hem echt wél wilt upgraden zou ik e.e.a. gewoon wél vervangen i.p.v. enkel de cpu (ook i.v.m. bovenstaande).
Klinkt eerder als iets dat een verse installatie prima kan verhelpen.Soulmaster schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:14:
[...]
Grote vermoeden dat deze cpu aan het einde van zijn/haar latijn is. pc begint soms enorm te haperen, geluid lijkt dan net een robot, stotteren/haperen.. na een seconde of 10 is alles weer normaal.
Heb Furmark gedraaid, de 670 grafische kaart gaf geen problemen maar zodra ik cpu burner opstarte. hop alles haperen en stoten wat ik voorheen nooit had.
De kans dat dit aan je CPU ligt is echt heel klein.
Wat zijn de temps van de CPU als die verschijnselen optreden? Over het algemeen is de CPU zo'n beetje het laatste onderdeel van je pc dat kapot gaat...Soulmaster schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:14:
[...]
Grote vermoeden dat deze cpu aan het einde van zijn/haar latijn is. pc begint soms enorm te haperen, geluid lijkt dan net een robot, stotteren/haperen.. na een seconde of 10 is alles weer normaal.
al gedaan, begin augustus, probleem blijft bestaan, even youtube videootje kijken, fan op de cpu begint vrijwel direct als een dolle te blazen en hop het stotteren begint.TERW_DAN schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:17:
[...]
Klinkt eerder als iets dat een verse installatie prima kan verhelpen.
De kans dat dit aan je CPU ligt is echt heel klein.
voorheen speelde ik nog wel eens world of tanks op die pc maar dat is helemaal een no go geworden, zelfs in de allerlaagste grafische modus blijft de cpu bokken als een dolle en na een minuutje of zo hangt het spel en kan je weer overnieuw beginnen, tot aan spontane reboots toe
70 tot 85 gradenBaloes schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:19:
[...]
Wat zijn de temps van de CPU als die verschijnselen optreden? Over het algemeen is de CPU zo'n beetje het laatste onderdeel van je pc dat kapot gaat...
yep ook begin augustus direct gedaan.Baloes schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:20:
Das aardig warm. Koelpasta al een keer vervangen? Koeler zit goed vast? Stock koeler?
Voltage van je CPU is niet abnormaal hoog? Welk moederbord heb je ?
Niet toevallig onlangs een windows update gehad? De laatste schijnt bij een aantal users te leiden tot hoge CPU usage en temperatuur...
[ Voor 49% gewijzigd door PEBKAC op 02-09-2019 19:41 ]
Als in taakbeheer de CPU belasting laag is en de temperatuur hoog en je voelt dat het koelblok niet warm is, dan is het of softwarematig, of hardwarematig in je moederbord. De kans dat je CPU op magische wijze te heet wordt is heel erg klein.
Addicted to silent computing
PEBKAC schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:39:
Post eens de volledige specs van je PC, dat zou behulpzaam zijn. Want de kans dat het aan de cpu licht is klein.
welke voeding/psu gebruik je nu, misschien is die wel aan vervangen toe
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
daar heb ik dus nog niet naar gekeken. heb nog wel een spare liggen, zal die er eens in zetten en dan kijken wat er gebeurt.Hackus schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:15:
temperatuur niet uitlezen met speccy !
welke voeding/psu gebruik je nu, misschien is die wel aan vervangen toe
Bij zware excel bestanden kan je ram nog weleens te weinig/langzaam zijn.
is geen onboardkaart maar een Nvidia 670invine schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:46:
Youtube vraagt ook wel aardig wat van je GPU geloof ik, kan zijn dat die onboard kaart het gewoon niet kan bijbenen en daarom gaat haperen.
Bij zware excel bestanden kan je ram nog weleens te weinig/langzaam zijn.
Ah verkeerd gelezen, advies blijft hetzelfdeSoulmaster schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:49:
[...]
is geen onboardkaart maar een Nvidia 670
Daarna weer terug naar de i7 en kijken of de problemen terugkomen. Zo ja, dan kan het misschien de CPU zijn, zo nee, dan was het iets anders.
Opties:
V&A aangeboden: Intel Core i3 4330TE Tray
V&A aangeboden: Intel Core i3-4160 Tray
V&A aangeboden: Intel Core i3-4150
V&A aangeboden: Intel Core i3-4160 Tray
En de rest wat in dit lijstje voorkomt en goedkoop te krijgen is.
[ Voor 41% gewijzigd door BLACKfm op 03-09-2019 11:01 ]