Na 20 jaar Apple te hebben gebruikt, stap ik over op Windows. In de eerste plaats om prijstechnische redenen, én omdat ik wil gaan werken met Cubase 10 Pro. Ik heb alleen geen idee wat ik het beste aan componenten kan aanschaffen en wat onderling compatible is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc ga ik uitsluitend gebruiken voor muziekproductie, waarbij veel instants van Kontakt, sample libraries (orchestral) en plugins actief zullen zijn. Daarnaast is licht surfgedrag gepland
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat ik hiervoor beschikbaar heb ligt rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Apollo Twin Thunderbolt (Universal Audio) die ik zal moeten zien om te ruilen voor een USB-versie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor een soepele workflow zullen meerdere cores nodig zijn, voldoende ram-geheugen en voldoende SSD beschikbaar moeten zijn (2 tot 4 TB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Welke merken het beste zijn voor wat ik zoek, week ik eerlijk gezegd niet. Vandaar ook deze oproep, want ik hoop echt op hulp hier ;-) Wel ken ik de SSD's van Samsung. Een andere voorkeur overigens is een stille neutrale kast, dus geen leds
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem dient snel, betrouwbaar en stil(ig) te zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb echt geen idee wat het best samenwerkt en hoop daarom op advies en suggesties. Ook van bouwen heb ik geen kaas gegeten, dus wellicht heeft men suggesties?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc ga ik uitsluitend gebruiken voor muziekproductie, waarbij veel instants van Kontakt, sample libraries (orchestral) en plugins actief zullen zijn. Daarnaast is licht surfgedrag gepland
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat ik hiervoor beschikbaar heb ligt rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Apollo Twin Thunderbolt (Universal Audio) die ik zal moeten zien om te ruilen voor een USB-versie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor een soepele workflow zullen meerdere cores nodig zijn, voldoende ram-geheugen en voldoende SSD beschikbaar moeten zijn (2 tot 4 TB)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Welke merken het beste zijn voor wat ik zoek, week ik eerlijk gezegd niet. Vandaar ook deze oproep, want ik hoop echt op hulp hier ;-) Wel ken ik de SSD's van Samsung. Een andere voorkeur overigens is een stille neutrale kast, dus geen leds
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem dient snel, betrouwbaar en stil(ig) te zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb echt geen idee wat het best samenwerkt en hoop daarom op advies en suggesties. Ook van bouwen heb ik geen kaas gegeten, dus wellicht heeft men suggesties?