Win10 + SSD: Ciritical Process Died > No Boot Media Found

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem:
Vorige week crashte mijn systeem. Ik kreeg een BSOD met de melding Critical Process Died. Scherm was verdwenen voordat ik verdere details kon noteren. Vooraf kreeg ik ook al een BSOD met een andere melding, die melding heb ik helaas niet kunnen zien. Ik wilde de Blizzard Launcher updaten toen dit gebeurde. Kreeg daarbij een foutmelding dat de installatie corrupt zou zijn. Het opnieuw installeren zorgde voor een BSOD.
Nu start mijn PC op in de BIOS en is mijn SSD (welke de enige harddisk is) nergens te vinden (No boot media found).

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Mijn PC: Zie Inventaris
(Vorig jaar eind december aangeschaft)
Dit is de SSD in mijn systeem: pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB

Driver Booster voor bijwerken drivers. Laatste update heb ik echter zo'n 8 weken geleden uitgevoerd. De laatste software welke ik heb geinstalleerd, is World of Warcraft Classic + Blizzard Launcher bijgewerkt. In het WoW Classic topic melde iemand anders een soortgelijk probleem. Of het toeval of een verband heeft is onbekend.

Ter info: De SSD was opgedeeld in 4 partities. Blizzard launcher staat op een andere partitie dan Windows.

Wat ik zelf wil gaan proberen?
Wegens tijdgebrek nog niks geprobeerd, maar dit is mijn plan momenteel:
- Windows 10 Recovery USB proberen of ik zo de hardeschijf weer kan zien.
- SSD m2 adapter aanschaffen om te kijken of het probleem bij mn moederbord of de SSD ligt.
- Laatste stap: Beroep doen op mijn garantie als SSD niet meer te redden is.

Verder kan ik nog wel wat tips gebruiken. Zijn bovenstaande stappen datgene wat ik kan doen? Of kan ik beter iets anders proberen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Als de SSD in de bios al niet zichtbaar is dan heeft een Windows recovery normaal gesproken niet zoveel zin, als het BIOS geen schijf ziet dan gaat Windows die zeker niet zien... of welk OS dan ook.

Het is je moederbord of de SSD, dan is het inderdaad het beste/makkelijkste om eerst de SSD te testen... hoe je dit doet; dat kan dmv een adapter of de SSD in een ander systeem te zetten of testen met een andere SSD in je systeem. Werkt het met een andere SSD wel en de huidige SSD niet in een ander systeem = SSD defect... werkt de huidige SSD wel in een ander systeem, dan het probleem in het moederbord zoeken.

Hoeft niet direct iets ernstigs te zijn. Begin dan eerst met een CMOS reset, helpt dat niet dan kijken of er een BIOS update beschikbaar is en die installeren. Als dit allemaal niet werkt dan is het vrijwel zeker een probleem met het moederbord en weet je waar je garantie moet claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:46:
Als de SSD in de bios al niet zichtbaar is dan heeft een Windows recovery normaal gesproken niet zoveel zin, als het BIOS geen schijf ziet dan gaat Windows die zeker niet zien... of welk OS dan ook.
Hier vrees ik dus al wel voor ja. Desondanks ga ik het wel even proberen.
Het is je moederbord of de SSD, dan is het inderdaad het beste/makkelijkste om eerst de SSD te testen... hoe je dit doet; dat kan dmv een adapter of de SSD in een ander systeem te zetten of testen met een andere SSD in je systeem. Werkt het met een andere SSD wel en de huidige SSD niet in een ander systeem = SSD defect... werkt de huidige SSD wel in een ander systeem, dan het probleem in het moederbord zoeken.

Hoeft niet direct iets ernstigs te zijn. Begin dan eerst met een CMOS reset, helpt dat niet dan kijken of er een BIOS update beschikbaar is en die installeren. Als dit allemaal niet werkt dan is het vrijwel zeker een probleem met het moederbord en weet je waar je garantie moet claimen.
CMOS reset is ook een goeie. Nog niet aan gedacht. Misschien dat mn BIOS flashen naar een nieuwe/oudere versie nog iets kan uithalen...
Ik heb geen andere pc waar ik de ssd in kan testen, maar zou wel de adapter in een andere pc kunnen plaatsen om te testen indien het in mijn pc niet werkt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Door tijdgebrek weinig aan mn pc kunnen doen. Maar inmiddels is mijn pc weer up en running. SSD bleek stuk te zijn. Moederbord verdacht ik ook nog heel even (kreeg niks meer geboot/CMOS reset bleek de oplossing), maar die is in orde.
Nu dus een nieuwe SSD erin. De keuze is gevallen op een Samsung 970 PRO van 512GB.

Dus probleem is solved.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 22-09-2019 13:26 ]