Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart R
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-03 21:08
Mijn vraag
- 1) Ik kom bij het zoeken naar een wifi/bt adapter deze 9260 en een AX200 tegen. De AX200 lijkt voor een kleinere prijs meer bandbreedte te bieden, zie ik iets over het hoofd?
- 2) Ik zie rechtsboven twee aansluitingen voor antennes. Volgens mij zitten die niet aan mijn mobo, heb ik dit nodig voor (fatsoenlijk) bereik?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- De AX200 gaat in mijn X570 Steel Legend. Deze mobo ondersteund M.2 wifi/bt kaartjes.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Geen ervaring met losse netwerkkaarten/adapters.

Alvast bedankt!

X570 Steel Legend - R5 3600 - ROG 5700 XT - LPX 4x8gb 3600 - MP600 1tb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:07
Hoi OP.

In plaats van een nieuw topic openen leek hier reageren mij beter. Ik heb ook een ryzen build met een x570 steel legend en ben aan het kijken welke wifi E m2 kaart ik het beste kan kopen. Heb jij het aan de praat? welke heb je besteld? Waar heb je antenne's gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:00
Mijn Asus heeft standaard de AX200 onboard, er zijn wat driver issues geweest maar ik haal met 80mhz iets van 1,1gb link speed met 2x2 mimo. Daar mijn internet maar 500mbit is gaat deze zo goed als vol mee.

Dus niets mis met een AX200 van intel. De antenne aansluitingen moet je dan bijvoorbeeld doorzetten naar b.v. een PCIE blind met daarop de doorvoeren naar een externe antenne. Je hebt in ieder geval zeker een antenne nodig.

Zoals b.v. :

https://nl.aliexpress.com...BEgIXp_D_BwE&gclsrc=aw.ds

[ Voor 3% gewijzigd door mash_man02 op 13-05-2020 21:56 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart R
rcthans schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:18:
In plaats van een nieuw topic openen leek hier reageren mij beter. Ik heb ook een ryzen build met een x570 steel legend en ben aan het kijken welke wifi E m2 kaart ik het beste kan kopen. Heb jij het aan de praat? welke heb je besteld? Waar heb je antenne's gekocht?
Goede keuze, welkom :) Ik heb deze recent aan de praat gekregen na een chat met Intel support. Het probleem waar ik tegenaan liep bleek de BIOS van mijn X570. Blijkbaar gebruikte ik nog de meegeleverde BIOS versie 1.10 van juli afgelopen zomer. De instant flash naar versie 2.30 maakte dat de AX200 vrijwel direct gedetecteerd werd. Ik overweeg wel om nog betere antennes te kopen, ik heb nu een paar draadjes in gebruik zoals te zien in deze afbeelding maar de verbinding is niet geweldig. Wellicht is de oplossing van mash_man een betere...
mash_man02 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:54:
Mijn Asus heeft standaard de AX200 onboard, er zijn wat driver issues geweest maar ik haal met 80mhz iets van 1,1gb link speed met 2x2 mimo. Daar mijn internet maar 500mbit is gaat deze zo goed als vol mee.

Dus niets mis met een AX200 van intel. De antenne aansluitingen moet je dan bijvoorbeeld doorzetten naar b.v. een PCIE blind met daarop de doorvoeren naar een externe antenne. Je hebt in ieder geval zeker een antenne nodig.

Zoals b.v.: https://nl.aliexpress.com...BEgIXp_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad een paar draadjes van aliexpress besteld. De aansluiting op de AX200 raakte makkelijk los dus installeren van de wifikaart onder mijn videokaart was vereiste meerdere pogingen voordat deze bleven zitten.

Heb altijd met bedraad internet gewerkt, is dat 80mhz iets wat je in kan stellen?

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:00
Bart R schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Goede keuze, welkom :) Ik heb deze recent aan de praat gekregen na een chat met Intel support. Het probleem waar ik tegenaan liep bleek de BIOS van mijn X570. Blijkbaar gebruikte ik nog de meegeleverde BIOS versie 1.10 van juli afgelopen zomer. De instant flash naar versie 2.30 maakte dat de AX200 vrijwel direct gedetecteerd werd. Ik overweeg wel om nog betere antennes te kopen, ik heb nu een paar draadjes in gebruik zoals te zien in deze afbeelding maar de verbinding is niet geweldig. Wellicht is de oplossing van mash_man een betere...

[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad een paar draadjes van aliexpress besteld. De aansluiting op de AX200 raakte makkelijk los dus installeren van de wifikaart onder mijn videokaart was vereiste meerdere pogingen voordat deze bleven zitten.

Heb altijd met bedraad internet gewerkt, is dat 80mhz iets wat je in kan stellen?

Groetjes
De instelling voor de kanaalbreedte doe je op je AP / Router als deze dat ondersteund, je client gebruikt standaard zijn maximale kanaalbreedte die hij ondersteund.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Gelukt met de antennes? Ik heb ook een AX200 gekocht, en kan vrij lastig in Nederland een MHF4-antenne kopen (die schijnbaar nodig is volgens de plaatjes hier: https://www.amazon.com/Bl...07QDTXGGJ#customerReviews)

Uiteindelijk deze gekocht: https://quadcoptersenzo.n...rsky_150mm_antenne_ipex_4

Morgen kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart R
Ja, de bios update was voldoende om de chip aan de praat te krijgen. Echter ben ik niet tevreden met de verbinding, heb vergelijkbare antennes gekocht als in jouw links.

Het signaal moet door de keuken, maar hoeft niet veel verder dan 3-4 meter te reiken. Toch vielen de snelheden tegen en was de verbinding niet super stabiel. Dus voorlopig toch maar over de kabel.

Als iemand suggesties heeft voor beter antennes of een tip om vast te stellen waar het probleem anders misschien zit, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Pruimenvlaai schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:46:
Gelukt met de antennes? Ik heb ook een AX200 gekocht, en kan vrij lastig in Nederland een MHF4-antenne kopen (die schijnbaar nodig is volgens de plaatjes hier: https://www.amazon.com/Bl...07QDTXGGJ#customerReviews)

Uiteindelijk deze gekocht: https://quadcoptersenzo.n...rsky_150mm_antenne_ipex_4

Morgen kijken of het werkt.
Hoezo "lastig te vinden"?

Veel makkelijker kan haast niet.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart R
Comp User schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:18:
[...]
Hoezo "lastig te vinden"?

Veel makkelijker kan haast niet.
Daar moet je nog wel een antenne bij kopen toch? Dit is enkel een koppelstuk.

De MHF4 aansluiting op mijn AX200 is trouwens niet geweldig. De simpele antennes laten snel los van de chip. Ze zitten nu vast maar installatie vereiste veel geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
@Bart R ik gebruik meestal deze antennes.

Die kan ik gewoon meenemen naar een evt upgrade.

Uiteraard gaat dat niet in een laptop, .

[ Voor 45% gewijzigd door Comp User op 18-07-2020 14:26 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Pagina: 1