Betaalde emailprovider

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
Een beetje een old-school vraag: maar welke betalende emailprovider is tegenwoordig nog aan te raden?

Achtergrond: ik stap over van internetprovider, en de nieuwe heeft geen emailadressen. De gratis dingen zijn geen optie (wil niet dat er in inbox gerommeld wordt, en ook geen @gmail/hotmail,... domein. Er is een psychologisch verschil met bv @internetprovider.*** ). Eigen domein/hosting/server is er ook wat over.

Dus ben ik op zoek naar een provider - die imap/pop3 ondersteunt naast een fatsoendelijke webinterface, met de nodige beveiliging, een redelijke inbox (5 GB ofzo) ondersteunt. En dat liefst van een betrouwbare toko. Geen inbox scrubbing, met aandacht voor mijn privacy.

Zelf geen ervaring mee helaas. Meeste emaildingen die ik had zitten bij de gratis range.

[ Voor 4% gewijzigd door manzonderdas op 02-09-2019 13:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wat had je al gevonden? Diensten als Protonmail zouden er toch minimaal snel bovenuit moeten springen. Verder bieden Microsoft en Google gewoon betaalde mailboxen aan (op eigen domein).

POP3 zou ik niet gebruiken, daar je de mail op de server wilt laten staan. IMAP is dan the way to go, maar ikzelf gebruik eigenlijk enkel nog de webinterface van zowel GMail (Google Apps for your Domain) en Microsoft (Office 365). Of natuurlijk de mobiele apps.

Verder kun je bij hostingpartijen zoals TransIP terecht voor een mailboxje. Dan heb je, inderdaad, IMAP/POP3/SMTP en een nette webmail client in de vorm van RoundCube.

offtopic:
Je bedoelt trouwens betaalde e-mailproviders, betalende providers ga je niet vinden, zonder dat het een beetje fishy wordt. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 02-09-2019 13:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zit zelf al vele jaren bij Fastmail en ondersteund zo'n beetje alles wat er aan protocollen te ondersteunen valt (dacht ik) en is niet duur.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-10 18:54
@manzonderdas, wat heb je zelf al gevonden?
Heb je al onderzoek gedaan, reviews gelezen?

Als je de search gebruikt, kom je vast meerdere van dit soort topics tegen, en zul je wel een antwoord vinden op je vraag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:10
Bij de meeste diensten krijg je niet betaald maar moet je er voor betalen (met geld of je gegevens).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Exchange Online en dan je eigen domein aan koppelen:

https://products.office.com/nl-nl/exchange/exchange-online

Mail is benaderbaar via de webinterface en heb je daarnaast meteen de gehele Exchange-experience dus compleet met Agenda en contacten etc. Op de telefoon kan je de Outlook-app gebruiken of toevoegen als exchange account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google Apps heb je voor 50 dollar of euro per jaar geloof ik. Dat is onder een domein en je hebt dan ook geen reclame enzo. Ik heb zelf nog de gratis Apps maar die bieden ze niet meer aan.

Er werd toch een Duitse cloud aangekondigd? Ik weet niet wanneer dat gaat komen, maar het kan interessant zijn. Dan blijft je data in elk geval in Europa. Met privacy lopen ze ook een beetje voorop in Duitsland lijkt het.

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 02-09-2019 14:01 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
Jeffrey87 schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:54:
@manzonderdas, wat heb je zelf al gevonden?
Heb je al onderzoek gedaan, reviews gelezen?

Als je de search gebruikt, kom je vast meerdere van dit soort topics tegen, en zul je wel een antwoord vinden op je vraag.
De weinige die ik ken zijn idd google apps. Los van wat twijfels in het heilige communiezieltje van Google rond privacy is het wel een van de stereke.

Andere: vroeger ooit bij mail.be geweest - die bestaan blijkbaar nog altijd, met betalende optie die relatief weinig biedt voor wat het is (Volgens mij een variant op mailfence). Protonmail is er zo ook een die volgens mij al lang bestaat, waar ik geen ervaring mee heb.

Reviews - van emailproviders? Ik kom dan altijd uit op de best 10, best 5... Waarvan het duidelijk is dat de reviewer ze niet eens bekeken heeft of toch in elk geval geen langere periode gebruikt. Je vind wel wat "user reviews" of aanraders. Vraag dan liever hier ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:50
Ik weet niet zeker of dit een probleem gaat zijn, maar: is er niet een serieuze kans dat je internet provider de uitgaande mail-poort blokkeert om spam tegen te gaan?

Bij mij staat Ziggo het niet toe om een eigen mailserver met direct uitgaande mail te draaien - de mail moet via een relay van Ziggo naar buiten. Als jouw provider ook geen direct uitgaande mail toestaat, zou dat een probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

Wat @magnifor zegt. Je zou ook 365 Personal nemen als je ook Office wilt hebben. Kost wel 70 Euro per jaar maar daar zit ook Word/Excel/Outlook en 1TB OneDrive bij. De mailbox is 50GB en je kunt het email adres personaliseren met een eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 18:35
Als je een betaalde mail dienst hebt, zit daar normaliter ook een smtp server bij waar je de mail kunt afleveren (via poort 465 en/of 587, dus na authenticatie).
Die poorten worden uitgaand nooit geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:50:
Zit zelf al vele jaren bij Fastmail en ondersteund zo'n beetje alles wat er aan protocollen te ondersteunen valt (dacht ik) en is niet duur.
Fastmail is technisch prima, maar helaas moet ze voldoen aan de Australische Assistance and Access wet. Dat maakt het in mijn ogen géén serieuze optie meer.

Ik ben daarom aan het kijken naar Mailbox.org als vervanging, dat is een Duits bedrijf.
Pagina: 1