Ervaringen met glasvezel providers in België

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoufyanH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-04 03:33
Hi

Sinds kort zit ik in een nieuwbouw appartement in Antwerpen, momenteel ben ik druk opzoek naar de juiste internetprovider (Glasvezel). Ik heb al verschillende topics gelezen en veel opgezocht over Proximus. jammer genoeg bouwt Proximus hun glasvezelnetwerk uit via PON en niet AON en is dit niet echt toekomstgericht.

Mijn vraag

Ik vraag mezelf dus af of je met Proximus wel aan de snelheden komt die je graag wilt als je een glasvezel abonnement neemt. En wat de ervaringen zijn van andere gebruikers?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik kwam zelf al EDPNET net tegen, ook een Provider die glasvezel aanbiedt met 250/30 voor een degelijke prijs, heeft iemand hier ervaring mee? Proximus zit aan 220/25 omdat ik alleen internet wil nemen, ze zetten dit pas naar 400/50 als je een Fiber boost neemt die alleen valt te krijgen in combi pakketten. Ik heb alleen internet nodig.

Om het kort samen te vatten zou ik dus willen kiezen voor EDPNET alleen heb ik hier dus echt nooit van gehoord, kwam het tegen in de reacties van een nieuwsbericht hier op Tweakers. Zijn er klanten van EDPNET die mij hun ervaring kunnen mee delen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-05 05:18
Ben momenteel al 2 jaar klant bij Proximus Fiber.

Hun internetsnelheid is gewoon wat het beloofd, in mijne geval 300Mbps download...je kan ook upgraden naar een sneller abo bij proximus. edpnet gebruikt het glasvezelnetwerk van proximus, enkel tegen een andere prijs.
Zij bieden echter geen tv abo aan, enkel internet en mobiel hebben ze. Je kan dat eventueel wel combineren met bvb tv via internet, zoals TV Vlaanderen App (vanaf 10 euro/m), dat werkt rechtsreeks met een app op de meeste recente smart tv’s of je koopt een android tv box zoals de mi box s of de nieuwe google chrome met android tv of een gewone bestaande chromecast waarbij je dan wel je zender moet veranderen via tablet of smartphone. Heb zelf tv vlaanderen app getest op een LG TV met webos dat de app native heeft, werkt eigenlijk perfect, geen decoder meer nodig....
Enige dat me bij proximus stoort buiten de dure prijs net zoals bij telenet is de enorm buggy tv app Pickx....als je bvb op je tablet wil streamen of naar een 2de tv via chromecast dan is dit echt een heel buggy app. Die van tv vlaanderen of telenet is pakken beter.

Ik ga in januari overstappen naar Orange....zij zitten op de coax van telenet en zijn aanzienlijjk goedkoper voor een trio pakket (tv, internet en mobiel)....en hebben standaardd 100mbps maar upgrade naar 300mbps is niet zo duur bij hun....ook deze snelheden zullen id toekomst omhoog gaan want telene biedt al 1Gb/s aan via de kabel. Wat je ook moet weten is dat Telenet eigenlijk ook een half glasvezelnetwerk is, zij hebben bijna altijd in stedelijk gebied tot op de hoek vd straat een glasvezel liggen waarbij dan enkel het eindstuk eindstraat en in je huis coax is. Denk dus niet dat die geen heel hoge snelheden aankunnen id toekomst. En als ze willen is dat laatste stuk ook snel gelegd in glasvezel.

[ Voor 11% gewijzigd door vtrke op 10-10-2020 22:10 ]