Leeftijdsgrens EV's loze opmerking?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
@MichelvdV

geek: Elektrische kinderwagen van Bosch helpt bij het voortduwen en voorkomt ...
Elektrische kinderwagen van Bosch helpt bij het voortduwen en voorkomt wegrollen

De leeftijdsgrens voor een elektrisch aangedreven voertuig is deze week bijgesteld naar nul. Bosch kondigde namelijk het eStroller System aan, een platform voor een kinderwagen met elektrische rijondersteuning en slimme veiligheidsfuncties, waaronder een noodrem.
Wat hier staat is:
- EV's mochten voorheen pas één jaar oud zijn, óm EV te zijn. Voor die tijd waren het geen EV's. Een voertuig dat volledig op batterijen rijdt is op productiedatum dus geen EV.
- Vanaf heden mogen - vanwege de elektrische kinderwagens - ook auto's vanaf de productiedatum als EV door het leven gaan.

Ik snap dat er een soort grap gemaakt probeert te worden in het kader van "leeftijdsgrens passagier" of "leeftijdsgrens bestuurder" - ware het niet dat de baby geen bestuurder is en passagiers al geen grens kenden.

Dat is nog los van het feit dat ik me afvraag wie of wat de grens heeft gesteld en nu officieel heeft aangepast. Maar misschien was dit meer onofficieel bedoelt.

Met andere woorden: op zich aardig bedoelt maar slaat nu als een tang op een varken :9 .

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 02-09-2019 11:32 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvdV
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-10-2020
De opmerking is inderdaad 'onofficieel' bedoeld. In de rubriek .Geek durven we al eens een wat luchtiger taalgebruik te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:55
Ik vond de opmerking ook al verwarrend. Alsof Bosch de leeftijdsgrens bepaalt. Want dat lees ik door de zinsconstructie "De leeftijdsgrens ... is ... nul, Bosch kondigde namelijk aan....

Mij is nog steeds niet duidelijk of de wettelijke grens is bijgesteld, of dat Bosch nu iets maakt wat door iedereen gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
@MichelvdV ik snap dat humor in zo'n artikel wordt gebruikt en vind dat ook prima. Die knipoog kan ik wel waarderen. Mijn punt is dat ik het nu niet taalkundig vind kloppen.

Welke leeftijdsgrens wordt hiernaar verwezen? Welke grens wordt bedoeld (nog volledig los van feit of fictie)? Zie mijn uitschrijving in het eerste bericht.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~