Hallo allemaal!
Aangezien ik merk dat mijn computer steeds meer de zwaardere taken wat moeilijker trekt, lijkt het mij tijd voor een nieuwe.
Nu draai ik nog op een I7-2600, dus het mag ook wel weer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, onder andere Factorio, No man's sky, Cities Skylines, Fallout, GTA V.
Daarnaast doe ik lichte videobewerking en photoshop.
Af en toe wil ik nog wel eens gebruik maken van Autocad en Revit, kleine projectjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Plus/minus €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb er nu een Asus BW-12B1st blu-ray speler inzitten, deze wil ik graag meenemen.
Gebruik het niet veel, maar toch.
Op de huidige pc heb ik een retail licentie van Windows 10 home, deze wilde ik maar overzetten.
Deze pc word dan toch niet meer gebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou het graag bij 3 verschillende harde schijven. Nu werk ik er ook met 3 en vind het prettig werken.
1 voor OS/een aantal programma's, 1 voor programma's/games en 1 voor media.
Wat de behuizing betreft (en dit werkt ook door naar andere componenten), ik wil graag een no-nonsense kast in het zwart.
Geen ledstrips, raam of dergelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Haal ik met dit lijstje het meeste eruit? Het is grotendeels gebaseerd op BBG september.
Verder ben ik niet zo zeker van de kast die ik heb uitgekozen.
Deze lijkt mij geschikt, maar wellicht hebben jullie alternatieve die ik over het hoofd heb gezien.
Binnenkort wil ik ook een nieuwe monitor.
In de BBG word gesproken over dat dit een systeem voor 1080p is.
Is het dan verstandig om ook voor een 1080P scherm te gaan of kan ik gerust een stapje hoger?
Ik ben nog niet van plan om gelijk een scherm te halen, maar ergens tegen het eind van het jaar.
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
Aangezien ik merk dat mijn computer steeds meer de zwaardere taken wat moeilijker trekt, lijkt het mij tijd voor een nieuwe.
Nu draai ik nog op een I7-2600, dus het mag ook wel weer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, onder andere Factorio, No man's sky, Cities Skylines, Fallout, GTA V.
Daarnaast doe ik lichte videobewerking en photoshop.
Af en toe wil ik nog wel eens gebruik maken van Autocad en Revit, kleine projectjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Plus/minus €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb er nu een Asus BW-12B1st blu-ray speler inzitten, deze wil ik graag meenemen.
Gebruik het niet veel, maar toch.
Op de huidige pc heb ik een retail licentie van Windows 10 home, deze wilde ik maar overzetten.
Deze pc word dan toch niet meer gebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6 | € 358,99 | € 358,99 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 71,24 | € 71,24 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 60,96 | € 60,96 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 1TB | € 105,14 | € 105,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 955,39 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou het graag bij 3 verschillende harde schijven. Nu werk ik er ook met 3 en vind het prettig werken.
1 voor OS/een aantal programma's, 1 voor programma's/games en 1 voor media.
Wat de behuizing betreft (en dit werkt ook door naar andere componenten), ik wil graag een no-nonsense kast in het zwart.
Geen ledstrips, raam of dergelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Haal ik met dit lijstje het meeste eruit? Het is grotendeels gebaseerd op BBG september.
Verder ben ik niet zo zeker van de kast die ik heb uitgekozen.
Deze lijkt mij geschikt, maar wellicht hebben jullie alternatieve die ik over het hoofd heb gezien.
Binnenkort wil ik ook een nieuwe monitor.
In de BBG word gesproken over dat dit een systeem voor 1080p is.
Is het dan verstandig om ook voor een 1080P scherm te gaan of kan ik gerust een stapje hoger?
Ik ben nog niet van plan om gelijk een scherm te halen, maar ergens tegen het eind van het jaar.
Zijn er nog andere dingen die ik over het hoofd heb gezien? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.