Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Op zolder waar mijn PC staat is de verbinding slecht. Er blijven 'lag' spikes komen van 1/2 sec lang al zit ik alleen op discord of een ander programma voor audiocommunicatie. Ik gok dat het met name om upload lag gaat, krijg vaak te horen dat ik weg val. Het zelfde geld voor games, hier zie ik ook dat ik 1 a 2% packetloss heb bij de upload wanneer ik een 'lag' spike krijg.

Als ik een speedtest op zolder doe dan heb ik 80mbps download en 30mbps upload. Ook heb ik al een betere router aangeschaft en internet versterkers.

Hopelijk is er iemand die me uit de brand kan helpen, want ik moet online ook calls voeren voor mijn werk en hierbij heb ik dus ook last van de 'lag' spikes.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze spikes zou kunnen verhelpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik gebruik het onderstaande product om het internet signaal te versterken, ik heb 1 kastje waar een LAN kabel in gaat. Deze hangt beneden hangen naast de router en het andere kastje dat hangt op de 1ste verdieping. Hier is mijn PC mee verbonden die weer 1 verdieping hoger staat.

- 1 Devolo homeplug dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit Powerline

Mijn router
- Netgear Nighthawk R7800

In mijn PC heb ik de volgende internet adapter die verbinding maakt met de Wifi:
- ASUS PCE-AC68 wlan adapter

Mijn PC draait op Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe router en versterkers aangeschaft, met alleen de router heb ik op zolder geen verbinding.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-09-2019 10:25)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Beste oplossing is een kabel trekken. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van externe factoren (demping/interferentie), Wellicht werkt een netwerkverbinding via de powerline al beter als je deze met kabel aansluit. Maar elk alternatief voor kabel is minderwaardig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Beste oplossing is een kabel trekken. Dan ben je namelijk niet afhankelijk van externe factoren (demping/interferentie), Wellicht werkt een netwerkverbinding via de powerline al beter als je deze met kabel aansluit. Maar elk alternatief voor kabel is minderwaardig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:55:
Heeft iemand enig idee hoe ik deze spikes zou kunnen verhelpen?
Is dit je enige probleem? En is elk antwoord goed? Zoals genoemd door @lier kun je dit het beste oplossen met een kwalitatief goede netwerkkabel.

Maar ik betwijfel of daarmee je eigenlijke vraag is beantwoord. Zoals helaas te vaak gebeurd (ook maatschappelijk) is dat mensen:
- hun “probleem” slecht beschrijven
- niet weten wat hun concrete doel is
- vragen om een oplossing zonder dat de oorzaken bekend zijn
- en de criteria voor die oplossingen niet vooraf duidelijk maken

Dus als je genoegen neemt met bovenstaande antwoord, dan ben je klaar. Laat dat ook even weten als je het hebt gerealiseerd.

Wil je dat niet, zou je dan kunnen beschrijven:
- Wat is je probleem? Geen “lags”? Hogere snelheid? Beiden? Hoeveel verwacht je?
- Wat is je concrete doel, dus wanneer is het het “goed”? (Hint: wat is de maximale snelheid die binnenkomt, hoe weet je of je beleving beneden “goed” is?)
- Wat zouden de oorzaken kunnen zijn volgens jou (de oorzaak is niet “afwezigheid van een netwerkkabel” want die heb je niet, hint: een powerline adapter heb je wel)
- welke oplossingen kan je zelf bedenken, en aan welke criteria moeten die voldoen? Denk aan kosten, uitbesteding, gemak etc. Voorbeeld: als je een huis huurt en de eigenaar staat het trekken van een kabel niet toe, dan valt die oplossing dus af.

Met het concretiseren kunnen we je uiteraard met z’n allen helpen.
ik heb 1 kastje waar een LAN kabel in gaat. Deze hangt beneden hangen naast de router en het andere kastje dat hangt op de 1ste verdieping. Hier is mijn PC mee verbonden die weer 1 verdieping hoger staat.
Zijn alle “kastjes” nu met merk/type benoemd? Ik mis er volgens mij tenminste 1.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Zoals hierboven al genoemd is het trekken van een kabel verreweg de beste optie. Het kost misschien wat moeite en tijd, maar dan heb je ook wat. Powerline is ook een optie maar het is altijd maar de gok of dit goed gaat werken in jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:06:
Het aansluiten van een kabel vanuit de powerline naar mijn PC heeft het probleem verholpen. Bedankt!