Vraag

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik zoek een?
Tablet/eReader

Wat is je budget?
Onbepaald. Als het het waard is?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een freelancer die veel reist, graag leest, en die graag een tablet/eReader die dient voor zowel vrije-tijds als professioneel leesgebruik.
Meer bepaald lees ik dus on-the-go, buiten op reis, snachts in bed, zowel boeken als magazines en kranten, enzovoort.
Ergo, zoek ik naar een device dat zo goed mogelijk deze functionaliteiten ondersteunen.
Idealiter, dus kleur, apps, lange batterijduur, geen glare, aangenaam in de hand, support voor audiobooks/podcasts, enzovoort.
Ik denk dat dit niet echt bestaat. In theorie zou een kruising tussen een eReader en Tablet ideaal zijn dus ik ga compromissen moeten sluiten maar vroeg me af hoe anderen hier naar kijken.

Onderzochte Opties:

iPad (maar geen fan van Apple)
Boox Producten (eInk maar enkel Android 6 en Chinees)

Wat is vandaag de dag de beste non-Apple tablet met de langste batterijduur en niet te groot/zwaar in de hand?

[ Voor 12% gewijzigd door TempAccount123 op 03-09-2019 13:20 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
iPad Pro en nachtmode (of High End Samsung met Oled en Dark Theme, zwart met witte letters). Enige uitdaging voor langere trips is accuduur maar iPad Pro is daar goed mee en heeft ook pennetje voor aantekeningen en zo..
Of, dedicated eReader (gewicht, formaat, weken op een accu) en de rest op je smartfoon (die heb je toch al bij je, Samsung Note 10+ kan dat goed).

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je eerst voor je zelf moet bepalen wat voor content je het meest leest. Als het merendeel boeken zijn zou ik een ereader aanraden omdat het veel rustiger is voor je ogen. De rest kan je dan doen op je smartphone (vooral omdat de schermen niet echt klein zijn tegenwoordig).

Als je voornamelijk kranten en magazines leest dan is een tablet wellicht de betere keuze.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@TempAccount123 je openingspost is al vrij compleet, echter ontbreken er toch nog wat dingen. Zo is het verplicht om ook met wat eigen opties te komen. Wat heb je dus zelf al gevonden? Kun je dit toevoegen aan je openingspost?

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Done!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Als budget geen probleem is, is een Microsoft Surface (Go) wellicht wat voor je?

Anders gewoon uit de pricewatch een Android tablet uitzoeken op de maat die je wil en in elk geval niet onder de 200 euro om de goedkope crap te weren?

• swhnld
Met je geupdate specs, zou ik een Samsung Galaxy Tab S6 adviseren, met oled scherm en dan zwart als achtergrond (zwart gebruikt geen stroom bij oled schermen) en witte letters voor maximale levensduur als eReader en om langer lezen mogelijk te maken. Dit is de beste optie als je ook magazines e.d. in kleur wil lezen.
https://www.samsung.com/nl/tablets/all-tablets/?tab-s

• raffie77
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb een E-reader gehad en wat boeken hierop gelezen en dat beviel mij op zich wel, dit is al weer een paar jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
Tegenwoordig lees ik boeken op mijn iPad (ik weet dat je er niet zo'n fan van bent)
Maar andere ervaringen heb ik helaas niet.
Wat ik een groot voordeel vind van lezen op mijn iPad (of andere tablets) is dat licht niet uitmaakt,
- met mijn E-Reader of met een papieren boek maakt het nogal uit waar je lichtbron is, op mijn tablet boeit dat niet
- de iPad heeft een enorm goeie accu die erg lang meegaat helemaal als je het alleen maar voor lezen gebruikt
- met lezen kan ik notities, maken, woorden/zinnen markeren
- ik kan de helderheid makkelijk aanpassen en wisselen tussen zwarte letters met wit achtergrond en vise versa

Ik lees alleen boeken, geen magazines o.i.d.

• swhnld
raffie77 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:26:
Ik heb een E-reader gehad en wat boeken hierop gelezen en dat beviel mij op zich wel, dit is al weer een paar jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
Wat ik een groot voordeel vind van lezen op mijn iPad (of andere tablets) is dat licht niet uitmaakt,
- met mijn E-Reader of met een papieren boek maakt het nogal uit waar je lichtbron is, op mijn tablet boeit dat niet
- de iPad heeft een enorm goeie accu die erg lang meegaat helemaal als je het alleen maar voor lezen gebruikt
- met lezen kan ik notities, maken, woorden/zinnen markeren
De moderne eReaders kunnen dat ook. Zit licht in gebouwd (vanaf zijkant, niet achterkant, dus schijnt op het papier niet in de ogen), teksten kunnen gemarkeerd worden, notities gemaakt. Ik heb een Kindle van de 6de generatie (nu is 10de uit denk ik), en die gaat op 3 weken vakantie1 keer aan de lader, waarbij ik rustig 4 uur per dag lees (ongeveer 1 boek van ongeveer 300 bladzijdes per dag).

Maar voor TS is een tablet inderdaad de betere keuze door de gevarieerde en bovenal kleuren content.

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-11 22:01
the reMarkable tablet doet precies wat je vraagt, kost alleen nogal wat
Pagina: 1