Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 22:25
Ik heb een raar probleem met mijn fibaro dimmer 2. Hij heeft altijd "goed" gewerkt.. (ok wat flikkerende lampen maar hij deed het) heb ik gisteren calibration uitgevoerd en wat met dim bereik gespeeld om het flikkeren te verhelpen. Gaat nu mijn lamp helemaal niet meer uit.

Als ik de puls drukker in gedrukt houd gaat de lamp zachtjes uit. Laat ik hem los staat hij weer aan.

Dit heb ik al geprobeerd:
- Zwave gateway uitgezet
- factory reset met de b-knop op de module
- stroom er af en op
- puls drukker losgemaakt

Al dat geeft geen effect. Iemand dat ooit gehad?

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk even welk type schakelaar er nu in je config staat. Optie 20 dacht ik.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:03
Aan/uit zetten doe je niet door de knop ingedrukt te houden, maar door 'm kort even in te drukken.
Ingedrukt houden is harder/zachter zetten, bij mij gaat die dan ook niet helemaal uit, dat is by design.

• Josvds
Kijk even welk type schakelaar er nu in je config staat. Optie 20 dacht ik.
Ok, zou ik eens na moeten kijken, echter heb ik mijn Z-Way geupdate naar v3 maar wil mijn Razberry niet mee naar de firmware versie (ander probleem). Dus werken mijn connecties met de Z-Way gateway ook niet goed. Dat moet ik eerst weer restoren om de parameters aan te kunnen passen van de Fibaro.
Aan/uit zetten doe je niet door de knop ingedrukt te houden, maar door 'm kort even in te drukken.
Ingedrukt houden is harder/zachter zetten, bij mij gaat die dan ook niet helemaal uit, dat is by design.
Dat weet ik, ik heb de fibaro wel werkend gehad. Maar een enkele klik doet helemaal niets. Meerdere keren klikken ook niet. Langer inhouden tot hij dimt, zou er dan zoiezo voor moeten zorgen dat hij op de gedimde positie blijft hangen. Maar ook dat gebeurt niet, hij valt dan automatisch weer terug op 100%.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 11:07

RMX

Ik denk dat je hem beter kunt resetten?
Ik vermoed dat er iets niet goed zit in je config

• Josvds
RMX schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:55:
Ik denk dat je hem beter kunt resetten?
Ik vermoed dat er iets niet goed zit in je config
Ja, dat heb ik geprobeerd maar werkt ook niet. De B-knop achter op de module heb ik ingehouden en bij elke kleur een keer los gelaten. Bij geel zou hij een factory reset moeten doen maar het lijkt dat zelfs dat niet werkt.

• Vloris
Josvds schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:20:
[...]

Ja, dat heb ik geprobeerd maar werkt ook niet. De B-knop achter op de module heb ik ingehouden en bij elke kleur een keer los gelaten. Bij geel zou hij een factory reset moeten doen maar het lijkt dat zelfs dat niet werkt.
Misschien moet je de handleiding nog iets beter doorlezen. Na het loslaten bij geel moet je de knop meteen nog een keer indrukken:

Resetting the Dimmer 2:
1. Disconnect the power supply.
2. Remove the Dimmer 2 from the wall switch box.
3. Connect the power supply.
4. locate the B-button on the housing.
5. Press and hold the B-button to enter the menu mode.
6. Wait for the visual lED indicator to turn yellow.
7. Quickly release and click the B-button again.
8. After few seconds the device will be restarted, which is signalled with the red lED indicator colour.
9. The device enters the calibration mode.

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Josvds schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:20:
[...]

Welk type schakelaar staat er als default in de config na een reset en welk type gebruik je?

• Josvds
Vloris schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:44:
[...]
Misschien moet je de handleiding nog iets beter doorlezen. Na het loslaten bij geel moet je de knop meteen nog een keer indrukken:
..
7. Quickly release and click the B-button again.
..
Super, dat had ik inderaad over het hoofd gezien. Daarna knippert hij een keer en dan is de echte reset uitgevoerd. Sorry voor het ongemakt en super bedankt voor de hulp.

• Vloris
Josvds schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:23:
[...]

Super, dat had ik inderaad over het hoofd gezien. Daarna knippert hij een keer en dan is de echte reset uitgevoerd. Sorry voor het ongemakt en super bedankt voor de hulp.
Geen probleem ;)
Daar is een forum voor toch? Je had een duidelijke vraag waardoor we je de juiste tips konden geven! (y)

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:12
het flikkeren voorkom je met een fibaro bypass module
Pagina: 1