Toon posts:

Twijfel tussen 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Femkexx
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 31-05 16:29
Hoi!

Binnenkort ga ik een nieuwe laptop kopen en ik heb dus al flink gezocht naar goede laptops. Ik heb best wat eisen (budget 800 euro, beetje gamen, sims 3 en 4, op minstens medium instellingen, max 14 inch omdat het ook een studielaptop is) Na heel wat selecteren zijn er 2 laptops waar ik maar niet uit kan kiezen. Daarom wil ik het even hier vragen aan degenen die hier meer verstand van hebben.

Het gaat om de volgende laptops:

HP Pavilion 14-ce2706nd
Processor: Intel Core i7-8565U
RAM: 8gb
Videokaart: NVIDIA Geforce MX130 2gb
Opslag: 256gb SSD
https://www.paradigit.nl/...6nd/80054112/product/1100

Acer Swift 3 SF314-56G-52NZ
Processor: Intel Core i5-8265U
RAM: 8gb
Videokaart: NVIDIA Geforce MX250
Opslag: 512gb SSD
https://www.coolblue.nl/p...ift-3-sf314-56g-52nz.html

Welke laptop kan ik het beste kiezen?

Alvast bedankt!

Groetjes Femke

Beste antwoord (via Femkexx op 08-09-2019 13:08)

• lovain
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-12 10:37
Ik heb de Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH. Bevalt uitstekend!!!

Eerst was mijn voorkeur ook 14 inch. In die range zijn geen fijne (bang for bucks) laptops te vinden.

Toen ik deze laptop op het oog had, ben ik naar een Paradigit winkel gegaan. Hij is verrassend klein TOV een 14 inch... Ondanks de 15,6 inch scherm. Ik zou vooral ook even naar een fysieke shop gaan.

Alle reacties

• Femkexx
Niemand?

• Thewisbone
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:22
Dus kies maar die onderste

• Thewisbone
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:22
Wel even na-gaan of het de 10watt videochip of 25watt is. bij 25 watt, ja kopen.

• Femkexx
Dankjewel! De videokaart van de acer is wel beter idd, maar de hp heeft een veel betere processor. Een vriend van mij zei dat het verschil tussen de videokaarten nihil was, dat de processors veel meer uitmaken. Dus hij raadde me dan weer de hp aan, haha. Hoe kom ik er trouwens achter of het een 10- of 25-watt chip is?

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:55

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Femkexx schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:49:
Dankjewel! De videokaart van de acer is wel beter idd, maar de hp heeft een veel betere processor. Een vriend van mij zei dat het verschil tussen de videokaarten nihil was, dat de processors veel meer uitmaken. Dus hij raadde me dan weer de hp aan, haha. Hoe kom ik er trouwens achter of het een 10- of 25-watt chip is?
Hier bijvoorbeeld:
https://www.notebookcheck...ptop-Review.422362.0.html

Helaas gaat het dus om de 10W versie. Die is ipv de MX130 slechts 11% beter, terwijl de MX250 25W versie nog een stuk sneller is.

Is er een reden waarom je alleen naar deze modellen hebt gekeken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23:10
Misschien deze laptop?
Heeft een goede CPU en GPU voor je eisen
pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH

• Femkexx
Ik heb naar heel veel modellen gekeken en ze allemaal vergeleken, uiteindelijk heb ik ze allemaal weg kunnen strepen behalve deze 2. De hp heeft bijvoorbeeld een snellere processor, maar de acer heeft dan weer dubbel zoveel opslag en een iets betere videokaart. De laptop die je me aanraadt is idd een hele goede, alleen is deze 15,6 inch wat ik te groot vind. Ik wil echt tussen de 13 en 14 inch zitten, een 15,6 inch neem je toch minder makkelijk ergens mee naartoe (heb nu een 15,6 inch namelijk). Maar notebookcheck is volgens mij wel een goede site, ga daar eens even naar kijken. Als ik het goed begrijp heeft de acer een videokaart die 11% sneller is dan de hp toch? In hoeverre is dit merkbaar?

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Het verschil tussen de processoren is zo'n 10%: https://www.cpubenchmark....Intel-i7-8565U/3323vs3308

Qua specs zou ik voor de Acer gaan, 2x zo grote ssd, gpu iets beter, cpu iets minder.

• Femkexx
Bedankt! Nog 1 dingetje: is de processor niet veel belangrijker dan de videokaart? Omdat ze ongeveer evenveel verschillen in kwaliteit, vroeg ik me af wat het meest merkbaar is: een betere videokaart en een mindere processor, of een betere processor en een mindere videokaart? En hoe merk je dat dan? Tijdens het gamen, maar ook tijdens andere dingen, zoals internetten en werken met studieprogramma’s

[Voor 86% gewijzigd door Femkexx op 04-09-2019 12:55]

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-12 14:37
Femkexx schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:52:
Bedankt! Nog 1 dingetje: is de processor niet veel belangrijker dan de videokaart? Omdat ze ongeveer evenveel verschillen in kwaliteit, vroeg ik me af wat het meest merkbaar is: een betere videokaart en een mindere processor, of een betere processor en een mindere videokaart?
Ligt volledig aan waar je hem voor gebruikt:

Voor gamen: videokaart belangrijker
Voor workloads: CPU belangrijker
Voor office: verschil ga je niet merken

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een niet te vergeten onderdeel: hoe is de bouwkwaliteit, het scherm, het toetsenbord en het touchpad?
Ga een keer naar een fysieke winkel en probeer dat uit. Tussen de twee laptops ga je niet heel veel performance verschil merken, althans niet voor games als Sims 3 en 4 en office gebruik. Maar je toetsenbord en touchpad gebruik je dagelijks.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Femkexx
Dus draagt een betere videokaart ook bij aan kortere laadtijden? Heeft een processor ook een functie in het gamen? Sorry dat ik zoveel vragen stel haha, ik wil echt 100% zeker weten dat ik de goede keuze maak

Goede tip over die touchpad enzo, zal er ff naar kijken

[Voor 12% gewijzigd door Femkexx op 04-09-2019 13:04]

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:11
Laadtijd daarvoor is voornamelijk het opslag medium van belang.
HD is stuk trager dan SSD, binnen SSD zijn er ook wel grote verschillen.
Videokaart heeft geen enkele invloed op laadtijden.

De CPU (processor) heeft zeker invloed op de game prestaties.
Echter per spel afhankelijk of het meer afhankelijk is van CPU of GPU (videokaart)
ik wil echt 100% zeker weten dat ik de goede keuze maak
Wees gerust, je maakt nooit de 100% goede keuze :)

[Voor 16% gewijzigd door ArnoutV op 04-09-2019 13:07]

• Femkexx
Nou ik dacht: ik koop de acer, maar blijkt dat die sinds gisteren niet meer verkrijgbaar is😂😂. Dan wordt het toch de hp denk ik dan. Al ga ik tegen de tijd dat ik de laptop ga kopen (eind deze maand/begin volgende maand), nog even een keer een extra check doen en dan kiezen. Maar voor nu wordt het toch de hp dan

• LordLynx
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-11 23:35
Ik zit naar iets in een beetje dezelfde categorie te kijken, ik twijfel inmiddels wel om te wachten op iets met een Ice Lake processor. Volgens dit artikel reviews: Acer Swift-laptops - Ice Lake en MX250 in een laptop van 1kg zouden ze eind deze maand al moeten komen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• lovain
Ik heb de Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH. Bevalt uitstekend!!!

Eerst was mijn voorkeur ook 14 inch. In die range zijn geen fijne (bang for bucks) laptops te vinden.

Toen ik deze laptop op het oog had, ben ik naar een Paradigit winkel gegaan. Hij is verrassend klein TOV een 14 inch... Ondanks de 15,6 inch scherm. Ik zou vooral ook even naar een fysieke shop gaan.

• Femkexx
Wauw super bedankt voor je reactie! Heb meteen even gekeken en ik sta echt versteld van de specificaties van die laptop. Heel goede videokaart, en hij is idd in de lengte slechts 2cm en in de breedte 3cm groter dan een 14 inch, dus dat moet zeker kunnen. Zeker als je er zo’n goede videokaart voor terugkrijgt. Waarschijnlijk gaat dit hem wel worden!

• Femkexx
Lovain, nog even een vraagje over de laptop: is hij gemakkelijk mee te nemen? Als ik met de meetlat een beetje de afmetingen probeer te visualiseren lijkt hij me toch best groot... is dit formaat geschikt voor bv in de trein enzo? Ik weet namelijk niet of ik tijd heb om naar een winkel te gaan, ook omdat ik afhankelijk ben van mijn ouders voor vervoer en omdat ik een zaterdagbaantje heb.

• lovain
Ik begrijp je vraag Femkexxx.
Dit is ook weer erg persoonlijk en wat voor de één groot is, is voor de andere niet zo.

Om antwoord te geven. Ik had een MacBook Air 2012 heel lang geleden. Deze vond ik erg fijn en handzaam. Daarna veel gedaan met de laptop van mijn vriendin, 15,6 inch bakbeest laptop.
Deze zit net iets boven de MacBook Air, wat ik erg fijn vind. Hij past bij mij in de rugtas(met case erom) en in de trein is hij voor mij prima. Ik zit er ook veel mee opschoot.

Mijn sterke advies is:
Of ga naar de winkel en check hoe je hem vindt.
Of bestel hem bij Paradigit en probeer hem uit. Je mag het product namelijk uitproberen en dan alsnog terugsturen zonder opgave van reden. Dit zeiden ze in de winkel. Check dit wel even.
Bij cashbackxl geven ze je nog 2% cashback.
Bij je opleiding zit 9/10x gratis volledige office pakket 365 + Windows beveiliging is prima virusscanner. :-)

Succes met de Sims en je studie.

• Femkexx
Dankjewel! Ik ga komende zaterdag (kom vrijdagnacht terug van examenreis dus dan hoef ik niet te werken) of die week daarna eventjes naar de winkel, om even te ‘voelen’ zeg maar en te kijken naar het formaat. Denk dat het hem wel gaat worden, ik heb nog geen andere laptop onder de 800 euro gevonden met zulke goede specificaties als deze. Iedereen heel erg bedankt voor de hulp!

Groetjes, Femke
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee