Toon posts:

Coolermaster EP5-6I11

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n EP5-6I11 cooldermaster cooler

is het trouwens normaal dat die dingen
er zo moeilijk op te zetten zijn
want je moet me een partij kracht er op zetten om het beugeltje aan die socket te klikken niet normaal meer
maar nu na een week of 8 maakt ie ineens een rammelig geluid,net alsof de fan niet lekker draait,maar hij koelt goed ???
heeft iemand ook die ongein :?

Verwijderd

De 6I11 is juist een van de makkelijkst te monteren koelers voor een AMD processor...

Die koeler die op de coolermaster 6I11 zit is een delta fannetje... Je kan er ook een Delta 60HP opzetten, dan heb je echt een topkoeler...

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zit er stof in ? of de fan niet goed vast ?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

die cooler is wel aan de harde kant. je moet kracht op oefenen. je moet met een schroeve draaier op de metaal drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van die schroeven draaier
weet ik ja,je moet er flink kracht opzetten
dat bedoelde ik ook met (moeilijk)

Zo'n Delta 60hp is dat een los fannetje
of met koelblok
(____(___________() :7

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 00:26 schreef geinponum het volgende:

Zo'n Delta 60hp is dat een los fannetje
of met koelblok
(____(___________() :7
Een losse fan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke th@nx

Alleen waar haal ik zo'n Delta 60hp fannetje
want ik zie ze alleen maar inclusief koelblok

Verwijderd

Ze zijn er ook zonder heatsink hoor, moet je maar ff bij Pricewatch checken ;)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou ik heb een Coolermaster DP5-5H51 en om die op mijn mobo (= Epox 8KTA3+) te kunnen krijgen heb ik enorm veel kracht moeten zetten om die erop te krijgen. Zelfs met zun twee-en ;)

Wat wel leuk is dat het fannetje op mijn Coolermaster veel sneller draait dan is aangegeven op de site.

Op de site staat 4200RPM, maar bij elk moboprogje en in de BIOS zie ik waardes van 5800~6026RPM :? *D

C:\>_

Verwijderd

Heb dezelfde cooler en heb gemerkt dat het heel veel uitmaakt hoe de cooler op de cpu geplaatst wordt.

Hoe verder je hem van het bevestigingspunt (het eerste bevestigingspunt) plaatst hoe makkelijker je hem uiteindelijk via de andere kant om de socketklem krijgt.

Je hebt nog steeds een schroevedraaier nodig ..

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
idd tis een hele goede koeler [of iig de heatsink]. ik heb hem op mijn tbird zitten. @1500 werd hij nogal heet [duh :)] dus ik hem er weer afhalen. opnieuw koelpasta erop.. beter vastgezet[kweenie.. ging wat beter dan de 1e keer dus niet alle koelpaste er onderuit gewrikt]. en [jaja] het is natuurlijk best een breed blok dus wat heb ik gedaan? de coolermaster-fan naar de ene kant geschoven en vastgemaakt. een spire fan gepakt met ook rond de 20cfm [van de koeler van mn celeron] en die op de andere kant geschroeft. schwing! -10graden!

okee... komt nog steeds rond de 60 graden stressed met dit weer. maar vind ik genoeg. voor de 30,- die ik er aan kwijt ben toch een goede koeler imho. als hij slecht koelt gewoon opnieuw monteren en kijken of je ana een 2e fan kunt komen, of een 80mm fan erop [met een soort van duct dat ie het er niet langs blaast] of 1 krachtigere 60mm fan [delta60HP. maar die maakt ene pokkeherrie!]

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb zelf een die cooler, met cool paste en een 50X50cm fan naast de kast kwam de temp nie hoger dan 45.

het zou leuk zijn om een delta op die sink te zetten en dan gaan verglijken met een FOP of een Alpha.

Verwijderd

Is er ook een site met een duidelijke montage-instructie? 't gaat me met name om het wel of niet verwijderen van de 'coolpad' en het gebruik van koelpasta...

Mr Bean

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb dat blok ook maar dan met de iets grotere fan de EP5-6I51 die koelt net iets beter (lees 2 graden)

Verwijderd

Je hebt inderdaad een schroevendraaier of een tang nodig en flink wat kracht om dat ding erop te zetten
Is er ook een site met een duidelijke montage-instructie? 't gaat me met name om het wel of niet verwijderen van de 'coolpad' en het gebruik van koelpasta...
Niet verwijderen, gewoon gebruiken. Behalve als je hem gaat gebruiken voor een andere proc. kun je het spul er het beste met een mesje erafhalen en een druppeltje (!!!) koelprut op je core doen en vervolgens de coolermaster erop.

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

op www.coolermaster.com staat trouwens een uitgebreide montage-handleiding...
Pagina: 1