Het einde van isdn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@Olaf
De woordvoerder zegt het niet, maar het stoppen houdt ongetwijfeld ook verband met KPN's strategie om volledig over te stappen naar een op ip gebaseerd netwerk, zijn netwerkinfrastructuur te vereenvoudigen en te convergeren, en zich voor de toekomst meer op glasvezel te richten.
Hier lijkt uit het Engels "converged networks" te worden vertaald. Mij lijkt
- netwerken samen te voegen
of
- meerdere diensten over hetzelfde netwerk te routeren
beter.
circuitswitching
Een switch is toch gewoon een schakelaar?
end-to-end
Wat zegt dat nu eigenlijk? Het is van begin tot eind (verzender tot ontvanger) een digitale verbinding?
KPN bood ook isdn15 en 20 aan
en - 20

Ik dacht dat al die KPN apparaten white labels zijn van de oem's. Voxen waren Siemens? Het zou leuk zijn om dat te vermelden.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2019 23:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Het is een tijd geleden maar ik meen me te herinneren dat 'n ISDN30 bestaat uit 30B+2D kanalen voor 2048 kbps totaal, dus niet 30B+D (1,92 Mbps + 64 kbps = 1984 kbps) zoals in het artikel staat. Een E1 heeft 32 tijdsloten van 64 kbit/sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb je opmerkingen verwerkt @PcDealer Voor <i>converged</i> en <i>circuitswitched</i> waren inderdaad betere Nederlandse termen te gebruiken. Ik heb linkjes naar pagina's met meer specs over de *vox-apparaten aangebracht, dat lijkt me in het kader van dit artikel voldoende.

@LanTao Ik kopieer even mijn comment onder het artikel:
Ik kwam bij de ITU alleen de volgende tekst tegen:
The primary rate B-channel interface structures are composed of B-channels and one D-channel. The bit rate of this D-channel is 64 kbit/s.
Maar ik kon dat eerlijk gezegd niet rijmen met de genoemde totale bandbreedte van 2048 kbit/s.
At the 2048 kbit/s primary rate the interface structure is 30 B + D.
Als er officiële bronnen zijn die dit verduidelijken kan ik de tekst aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ITU-T I.431 §5.2.4 specificeert:

- channel 0: timing per G.704 (§2.3.2 frame alignment)
- channel 16: signalling (D-channel)
- 1-15, 17-31: B-channels.