Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen voornamelijk, werk regelmatig thuis, maar dat zijn echtekantoor werkzaamheden, veelal met remote desktop en vcenter consoles, dus niks lokaals. Documenten schrijven etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 voorlopig. Later wat extra dingen vervangen/toevoegen heeft de voorkeur. OF ik moet nog even wachten, maar dat wil ik eigenlijk niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit, heb ik, en zou eigenlijk alleen het volgende willen vervangen:
op zich zijn de huigde SSD's nog best aardig, harde schijven zijn wat ouder/trager, maar is voornamelijk films/series/fotos, archief opslag. De Crucial M4 staat nu windows en office op. Zou ik in de praktijk uberhaupt wat merken als ik het over zet op de intel 660p?? Of misschien die nog even niet mee bestellen en straks een kingston a2000, die in benchmarks toch net weer sneller is..
Videokaart blijft nog even, ik denk dat ik over een tijdje een 5700xt wil hebben. Ik speel nu nog op een 24"fhd scherm, maar wil over naar 27" WQHD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopic stock koeler, al wil ik sowieso een andere. Weet alleen niet of ik een AIO waterkoel set wil of een dikke luchtkoeler. Advies welkom!
Ga je overklokken?
Nee, denk het niet, nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog heel erg om niet toch voor Intel te gaan, dat zou dan de 9700k zijn. Heb ooit een AMD athlon 64 3400 gehad, en die was opzich prima, maar daarna over gegaan op intel en nooit meer omgekeken.
Daarnaast een tip over waterkoeling/luchtkoeling, heb een corsair 760t, waar een flinke radiator bovenin past, maar weegt de meerprijs op ten opzichte van een dikke luchtkoeler..
Ook twijfel ik erg aan het moederbord, hij stond dan wel in de BBG, maar de niet max versie werd niet bijzonder goed ontvangen, voornamelijk door wat karige vrm's. Maar een fannetje zoals op de x570's zie ik dan weer niet zo zitten..
Ik kwam de Gigabyte AORUS X470 GAMING 7 tegen, die een betere VRM opstelling heeft, betere featureset, maar is ook 100 euro duurder.
Gamen voornamelijk, werk regelmatig thuis, maar dat zijn echtekantoor werkzaamheden, veelal met remote desktop en vcenter consoles, dus niks lokaals. Documenten schrijven etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 voorlopig. Later wat extra dingen vervangen/toevoegen heeft de voorkeur. OF ik moet nog even wachten, maar dat wil ik eigenlijk niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7 3770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus P8Z77-V Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX980-DC2-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 129,47 | € 129,47 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (64MB cache), 4TB | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Graphite 760T Arctic White | € 160,09 | € 160,09 |
| 2 | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | -- | -- | |
| 2 | Crucial 4gb 1600mhz | -- | -- | |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Real Power M520 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 500GB | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 Pro 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 609,46 | ||
Dit, heb ik, en zou eigenlijk alleen het volgende willen vervangen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 140,- | € 140,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESE | € 155,99 | € 155,99 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 731,94 | ||
op zich zijn de huigde SSD's nog best aardig, harde schijven zijn wat ouder/trager, maar is voornamelijk films/series/fotos, archief opslag. De Crucial M4 staat nu windows en office op. Zou ik in de praktijk uberhaupt wat merken als ik het over zet op de intel 660p?? Of misschien die nog even niet mee bestellen en straks een kingston a2000, die in benchmarks toch net weer sneller is..
Videokaart blijft nog even, ik denk dat ik over een tijdje een 5700xt wil hebben. Ik speel nu nog op een 24"fhd scherm, maar wil over naar 27" WQHD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopic stock koeler, al wil ik sowieso een andere. Weet alleen niet of ik een AIO waterkoel set wil of een dikke luchtkoeler. Advies welkom!
Ga je overklokken?
Nee, denk het niet, nooit gedaan.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog heel erg om niet toch voor Intel te gaan, dat zou dan de 9700k zijn. Heb ooit een AMD athlon 64 3400 gehad, en die was opzich prima, maar daarna over gegaan op intel en nooit meer omgekeken.
Daarnaast een tip over waterkoeling/luchtkoeling, heb een corsair 760t, waar een flinke radiator bovenin past, maar weegt de meerprijs op ten opzichte van een dikke luchtkoeler..
Ook twijfel ik erg aan het moederbord, hij stond dan wel in de BBG, maar de niet max versie werd niet bijzonder goed ontvangen, voornamelijk door wat karige vrm's. Maar een fannetje zoals op de x570's zie ik dan weer niet zo zitten..
Ik kwam de Gigabyte AORUS X470 GAMING 7 tegen, die een betere VRM opstelling heeft, betere featureset, maar is ook 100 euro duurder.