Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik heb al ruim 2 jaar een refurbished HP Elitebook 8760w,1,5tb. 12gig. geheugen) hij heeft mij goed gediend voor de prijs maar de videokaart begint te overlijden (3000M) en die heb ik terug moeten clocken om hem draaiend te houden. ook de voeding heeft zijn beste tijd gehad. Ik ben haastig opzoek naar een nieuwe laptop.
Na veel zoeken ben ik bij Skikk terecht gekomen, met name dat ik alles zelf samen kan stellen. Ook fijn aan mijn elitebook workstationis ik zelf makkelijk een HD of geheugen kan wisselen.
Ook word er gerookt in de buurt van mijn laptop(s) Ja ik weet het is een slecht idee maar daarom heb ik het liefst een laptop die ik zo nu en dan een beetje uit elkaar kan draaien om schoon te maken.
Kan dit een beetje makkelijk bij deze laptop?
Ook volgens de details kan er 2x M2 HD in en 1x ssd, ik vind het zonde om er een nieuwe ssd bij te kopen aangezien ik nog een bijna nieuwe Samsung evo 1tb in deze laptop heb zitten waar al mijn bestanden op staan. Dus mijn gedachte is 1x 250gb M2 voor het besturingssysteem en programma's en zelf een 1tb opslag schijf plaatsen uit de elitebook.
Zou dit gevolgen hebben voor de garantie?

Ik gebruik mijn laptop eigenlijk voor alles, ik werk regelmatig met photoshop, Illustrator en Quarkxpress en ik hou van citybuildgames city skylines en fallout, ook lego (CAD) ontwerpen voor de kinderen en later nabouwen in het echt volgens de tekeningen op de laptop. Af en toe een racespelletje zoals forza. Maar gamen doe ik thuis voornamelijk op de X360 en One. Af en toe een spelletje onderweg als ik moet overnachten in de vrachtwagen en internetten en videochatten met thuis. Maar ook ziggo/netflix/videoland in de vrachtwagen kijken, dus een redelijk groot scherm ook full HD is wel een puntje. Die overigens in een grote goede laptoptas meegaat en ik heb 220V in de vrachtwagen dus accuduur is geen issue.
17.3 inch en 1980x1080 is voor mij wel iets wat ik minimaal wil.

Ik wil rond de 900 euro uitgeven
SKIKK 17QH70 MET GTX 1050
Intel Core i5 Quad Core (4) 9300H 2.4GHz (4.1GHz) 8MB Cache
Beeldscherm: 17.3" Matte Full HD IPS 60Hz (1920x1080)
2x 8GB Corsair 2666MHz SODIMM DDR4
Opslag SSD (M.2): 250GB WD Blue SN500 NVMe
(zelf 1tb ssd bijplaatsen)
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 1050 met 3GB GDDR5
Windows 10 Pro - proefversie (licentie via andere site)
Dan kom ik op 918 euro

Maak ik hiermee een goede koop of zijn er mensen die nog goede suggesties hebben eventueel andere merken?
Ik twijfel nog over de proc. de i5, of moet ik de i7 nemen meerprijs 83 euro. Intel Core i7 Hexa Core (6) 9750H 2.6GHz (4.5GHz) 12MB Cache.
Ik vermoed dat 2x 8gb 2666MHz genoeg is voor wat ik er er mee doe, met een i5 of zal die toch een bottleneck worden?

bij mijn desktop maakte de thermal paste niet veel uit, voor 5 euro extra zou dat veel verschil maken in de laptop qua warmte afvoer?
Processoren en videokaarten hebben koelpasta nodig voor een optimale warmtegeleiding en prestaties. Wil je nog betere koeling en prestaties kies dan voor Thermal Grizzly.
Oh en Laptopplus.nl en Skikk.eu is dat hetzelfde bedrijf? De prijzen zijn nagenoeg gelijk. Wat zijn de ervaringen goed of slecht met deze 2?
Bij voorbaat, dank voor uw reactie.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 18:01
BAS80 schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:34:

Oh en Laptopplus.nl en Skikk.eu is dat hetzelfde bedrijf? De prijzen zijn nagenoeg gelijk. Wat zijn de ervaringen goed of slecht met deze 2?
Bij voorbaat, dank voor uw reactie.
Zover ik weet zijn het dezelfde bedrijven ja :)