Dell e6510 paar toetsen dood, keyboard is niet stuk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 21:45
Dag allemaal, raar probleempje, van mijn toetsenbord doen de 9, de o, de l en de . (Punt) het niet meer. Opvallend is dat die toetsen eerst begonnen met traag reageren. Dus op de O drukken en pas een seconde later resultaat op het scherm.

Ik had nog een toetsenbordje liggen, zonder de hippe backlight. Exact hetzelfde probleem. (Best schrikken als je wachtwoord ineens niet herkend wordt)

Extern USB toetsenbord doet het goed!

Toetsenbord schuift in een connector die op een printplaat onder het touchpad zit. Dus die connector nagekeken en de soldeer aansluitingen even aangestipt met de bout. Rest van de plaat ziet er niet kapot uit o.i.d. vanaf de plaat een flatcable met niet al te veel aansluitingen naar het moederbord. (Kabeltje is niet beschadigd zo te zien)

Vraag is, ben ik correct dat het probleem in die printplaat onder het touchpad zit, en dat een andere printplaat het probleem op zal lossen?

Atari portfolio Dos 2.11

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:27
[never mind]

[ Voor 122% gewijzigd door JukeboxBill op 01-09-2019 16:57 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou inzetten op de Keyboard controller.. die zit waarsch op het moederbord gebakken..

die kan defect zijn, of een slechte soldeerverbinding hebben...

ik heb hier nog een E6440 bord liggen met een dode KB controller.. ik heb de skillz niet om er een andere chip op te bakken dus maar op ebay een ander MB gescoord

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Mja, daar ben ik ook bang voor, ik hoop dat er iets mis gaat bij die printplaat onder het touchpad, er lijkt toch een soort "vertaalslag" plaats te vinden omdat er slechts een 16 pins flatkabeltje richting moederbord gaat, waarbij niet alle aders gebruikt lijken te worden.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:12

Diamon

The Weird One

Mocht je onderdelen zoeken, heb denk ik nog wel wat liggen. Stuurt anders effe een berichtje.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Dankjewel! Een andere bovenkant inclusief touchpad en de printplaat er onder is al onderweg. (En deze heeft ook een vinger afdruk scanner :-) )
Ik kan dat loodvrije spul helaas niet goed solderen, ik heb de toetsen even aan de gang gehad, na wat duwen op het touchpad hielden ze er weer mee op. Ik denk (hoop) niet dat het het defect in het moederbord zit, aangezien dat op het metalen chassis vast zit geschroefd. Er lijkt flink wat beweging mogelijk te zijn op en rondom het touchpad, ik heb vast de laptop op een onhandige manier vast gepakt, vele malen denk ik. Ik laat weten of mijn theorie juist blijkt te zijn. (Volgens eBay zo rond 10 september)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoop dat t dan idd weer werkt :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
Nieuwe gebruikte boven kant gekocht.
Inclusief vingerafdruk scanner, die had ik nog niet :)
Na montage werkt alles weer goed. Waarschijnlijk de laptop iets te vaak onhandig opgepakt, te veel druk op touchpad waarbij de onderliggende printplaat te veel boog.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1