Beste mede Tweakers,
Ik wil binnenkort graag mijn eerste PC bouwen. Zouden jullie me wat verdere advies kunnen geven na aanleiding van de volgende punten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gaan gebruiken om mee te gamen. Ik ga er voornamelijk zware open world spellen mee spelen (zoals The Witcher 3, Cyberpunk en de nieuwste Assassin's Creeds). Ik vind het geen probleem om de grafische settings wat lager te zetten met de zwaarste games, zolang ik maar steady op 1080p/60fps kan gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er tegen de 800 euro aan kwijt zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, headset en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld:
De RX 580 is volgens mij qua prijs/kwaliteit de beste videokaart die ook in de prijsklasse van de build valt.
Waar ik helemaal niet zeker over ben is het moederbord. Is het mogelijk om dit model te gebruiken zonder veel gedoe te hebben met bios updates? En heeft het verder nog voordelen om een betere moederbord te kopen?
En zijn er verder nog dingen die jullie aan de build zouden veranderen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou zelf graag een Ryzen build hebben wegens de betere prijs/kwaliteit verhouding. Verder heb ik geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het enigste wat ik verder belangrijk vind is dat het niet super luid is als ik er niet op aan het gamen ben.
Ga je overklokken?
Ik ben het niet van plan, maar ik sta er wel voor open.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de build volledig compatible is. Verder zou ik graag willen weten of er onderdelen zijn die jullie zouden uitwisselen voor andere onderdelen. Alvast bedankt!
Ik wil binnenkort graag mijn eerste PC bouwen. Zouden jullie me wat verdere advies kunnen geven na aanleiding van de volgende punten?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gaan gebruiken om mee te gamen. Ik ga er voornamelijk zware open world spellen mee spelen (zoals The Witcher 3, Cyberpunk en de nieuwste Assassin's Creeds). Ik vind het geen probleem om de grafische settings wat lager te zetten met de zwaarste games, zolang ik maar steady op 1080p/60fps kan gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er tegen de 800 euro aan kwijt zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, headset en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een lijstje samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 127,50 | € 127,50 |
| 1 | Moederborden | ASRock A320M-HDV R4.0 | € 45,25 | € 45,25 |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG5-W Blauw | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Monitoren | Philips E-line 248E9QHSB Zwart | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 81,05 | € 81,05 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,75 | € 69,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,90 | € 79,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 790,35 | ||
De RX 580 is volgens mij qua prijs/kwaliteit de beste videokaart die ook in de prijsklasse van de build valt.
Waar ik helemaal niet zeker over ben is het moederbord. Is het mogelijk om dit model te gebruiken zonder veel gedoe te hebben met bios updates? En heeft het verder nog voordelen om een betere moederbord te kopen?
En zijn er verder nog dingen die jullie aan de build zouden veranderen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou zelf graag een Ryzen build hebben wegens de betere prijs/kwaliteit verhouding. Verder heb ik geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het enigste wat ik verder belangrijk vind is dat het niet super luid is als ik er niet op aan het gamen ben.
Ga je overklokken?
Ik ben het niet van plan, maar ik sta er wel voor open.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de build volledig compatible is. Verder zou ik graag willen weten of er onderdelen zijn die jullie zouden uitwisselen voor andere onderdelen. Alvast bedankt!