Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 15 voor Lightroom: 2-in-1 of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
100% dedicated Lightroom machine. Ik heb een LR6 licentie (standalone versie) en ben niet van plan te upgraden naar de nieuwe abonnementsversies van Adobe. Dat betekent ook dat ik geen rekening hou met eventuele toekomstige multithreading en/of GPU verbeteringen in LR.

Wat is je budget?
Ordegrootte 2k.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik neig heel erg naar de Dell XPS 15, maar twijfel over de uitvoering. De reguliere XPS 15 met een i7-9750H en GTX1650, of de 2-in-1 variant met i7-8705G met ingebouwde Radeon Vega M GL. De gewone XPS heeft meer cores (6 ipv 4), meer cache (12 ipv 8 MB) en sneller RAM (2666 ipv 2400 MHz), maar de 2-in-1 heeft dan weer een hogere snelheid per core (3,1 ipv 2,6 GHz) en LR6 maakt maar beperkt gebruik van multithreading. Ik heb dan ook geen idee waarmee LR6 in de praktijk soepeler zal draaien. Wel zit in de 2-in-1 alles vastgesoldeerd, dus de uitbreidbaarheid is 0. Maar door direct voor 16GB RAM en 512GB SSD te kiezen hoeft dat geen showstopper te zijn. De meegeleverde active pen bij de 2-in-1 heeft voor LR6 geen toegevoegde waarde.
Iemand adviezen of aanvullende zaken om rekening mee te houden? Alternatieve laptopsuggestie wellicht zelfs?

[ Voor 24% gewijzigd door JME op 02-09-2019 11:09 . Reden: Specs aangevuld ]

Alle reacties

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:17
Voor fotobewerking is het scherm erg belangrijk;
Ga vooral zelf kijken als dat mogelijks is in een winkel of je dit scherm iets vind.
Ben zelf op zoek naar iets vergelijkbaars (ook voor Lightroom) maar de Dell is bij mij afgevallen omdat ik het scherm niet goed genoeg vond.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Beetje algemeen. De reguliere XPS heeft 3 schermopties, de 2-in-1 heeft er 2. Tenminste 4 daarvan worden geprezen om hun kleurechtheid. Welke valt voor jou af en waarom?