Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GA-AX370-GAMING 5 Garantie of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fraptor
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-03 08:17
Mijn vraag
Ik heb een nog net iets minder dan 2 jaar geleden een GA-AX370-GAMING 5 gekocht in de verwachting dat ik nog een zen 2 CPU kon installeren. Nu heb ik nog niet zo lang geleden heb ik mijn oude 1700 vervangen met een 3700x. Na de nodige bios updates uiteraard alles geïnstalleerd. Het werkte goed. Alles snelheden en tempo klopte, maar ik kreeg toch op random momenten bsod. Allemaal verschillende issues waarbij bleek dat het mogelijke drivers issues waren. Volgens de specs zou hij zen 2 moeten ondersteunen. Bios updates geven dat ook aan. Het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik hem gekocht heb, kan ik nog iets doen met garantie? Ik heb niet echt zin om ook weer een nieuwe mobo te halen....

Relevante software en hardware die ik gebruik
GA-AX370-GAMING 5
G.Skill Ripjaws V 16GB - F4-3200C16D-16GVKB x2
Gigabyte 1080 ti gaming oC 11gb
970 EVO 500gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Schone Windows installatie met de benodigde chipset installatie op Windows 1803 en 1903.

De leverancier heeft de CPU al getest en aangeven dat de CPU in orde is. Mijn systeem is we weer stabiel en bsod vrij sinds ik mijn oude 1700 weer geïnstalleerd heb.

[Voor 7% gewijzigd door fraptor op 01-09-2019 14:42]

Beste antwoord (via fraptor op 04-09-2019 15:10)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@fraptor Fabrieksgarantie is wat anders dan verkopersgarantie en 'garantie' volgens de Nederlandse Wet.
(conformiteitsvereiste) indien de verkoper moeilijk doet kun je nog contact zoeken met @AORUS – GIGABYTE op het forum voor evt hulp

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:44
Heb zelf een Gaming K3 ook met een 37000X gecombineerd en draait volledig stabiel.
Je hebt wel de laatste bios versie F42a geïnstalleerd?

• fraptor
Ja, zelfs de B geprobeerd.

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
.

[Voor 99% gewijzigd door mrmrmr op 03-01-2020 19:21]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@fraptor Fabrieksgarantie is wat anders dan verkopersgarantie en 'garantie' volgens de Nederlandse Wet.
(conformiteitsvereiste) indien de verkoper moeilijk doet kun je nog contact zoeken met @AORUS – GIGABYTE op het forum voor evt hulp

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:31
fraptor schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:39:
Allemaal verschillende issues waarbij bleek dat het mogelijke drivers issues waren.
Ik snap dat het geen leuk werk is maar als ik een nieuwe cpu in mijn systeem zou zetten zou ik ook Windows opnieuw installeren.

Misschien eerst maar eens beginnen om met ddu alle drivers eraf te halen en daarna de nieuwe terug installeren.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:44
Wat je nog kan proberen is voor de geheugeninstellingen niet xmp profiel inladen.
Met de hand voltage instellen en de eerste 5 waarden van Ryzen DRAM calculator gebruiken en de rest op auto laten staan.

• fraptor
Dankjewel Hackus, mijn vraag over garantie is beantwoord :)

Iedereen verder bedankt voor de suggesties! Heb overigens wel alles al geprobeerd wat hier genoemd is. Ik denk wel dat ik het nog een keer ga proberen met een andere cpu, en als dat niet werkt dan misschien ook maar mijn mobo upgraden naar een 4xx

• fraptor
kleine sideenote voor personen die ook ryzen 3 willen installeren op de GA-AX370-GAMING 5, ik wilde het toch nog een keer proberen, maar dan wel mijn geheugen instellingen handmatig invullen in de bios. Dit was uiteindelijk niet meer nodig.

Er zijn 2 bios updates uitgekomen na de laatste die ik had. Nadat ik de bios updates geinstalleerd had, heb ik mijn 1700 vervangen met de 3700x. Hij werkt zonder problemen!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True