Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 03:38
Mijn vraag
Zelf woon ik in Australie en ben ik in Nederland/Duitsland/Italie voor een maandje vakantie.
Nu wil ik een prepaid simkaart aanschaffen, voor die maand in Europa.
De vraag is, welke mobiele provider in NL biedt zo'n 10GB prepaid aan + 100 min met 4G in het buitenland?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tweakers Pricewatch biedt deze informatie niet, en al een aantal websites geprobeerd te checken:
- KPN
- T-Mobile
- Vodafone
- Simyo
- AH
- Tele2

Soms kan ik de info niet vinden, soms staat er dat 4G niet beschikbaar is buiten NL (alleen met abbo).
Tele2 lijkt erg gunstig kwa prijs, maar kan geen info over 4G vinden verder...

Beste antwoord (via nickpma op 02-09-2019 05:03)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik heb zelf als extra simmetje in een telefoon in de auto een Vodafone prepaid en die kan je in heel de EU gebruiken op 4G. Voor € 29 kan je een maandbundel kopen met 10 GB.

Antenne en masten malloot

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54
Met Tele2 heb je 4G alleen in Nederland en andere Tele2 landen. In Europa heb je dan 3G.

Is het niet handiger om voor elke land een prepaid te kopen? In Nederland kan je unlimited internet bijvoorbeeld afsluiten per dag dat je het gebruikt met T-Mobile. Waarschijnlijk heb je iets vergelijkbaars in de andere landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
polopolo150 schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:38:
Met Tele2 heb je 4G alleen in Nederland en andere Tele2 landen. In Europa heb je dan 3G.

Is het niet handiger om voor elke land een prepaid te kopen? In Nederland kan je unlimited internet bijvoorbeeld afsluiten per dag dat je het gebruikt met T-Mobile. Waarschijnlijk heb je iets vergelijkbaars in de andere landen?
Aangezien ik naar Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italie ga is 4x een simkaart aanschaffen wat gedoe, moet ik per land ook weer uitzoeken welke ik moet hebben en dan ook nog maar voor een paar dagen per land. Op vakantie wil ik juist lekker geen gedoe hebben en lekker snel internet overal.

Dus hoopte dat ik er in ieder geval 1 provider zoiets aanbiedt, desnoods voor wat extra eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Daar zie ik niets over 4g in het buitenland, of ik moet niet goed kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
'holiday europe sim card' brengt me bij deze:
https://orange.simoptions.com/

of deze zoekterm:

The Best Prepaid SIM Cards for Europe in 2019

[ Voor 31% gewijzigd door Tens op 01-09-2019 13:54 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Tens schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:50:
'holiday europe sim card' brengt me bij deze:
https://orange.simoptions.com/

of deze zoekterm:

The Best Prepaid SIM Cards for Europe in 2019
Bedankt, zal eens kijken via die zoekterm.
Simoptions leek in eerste instantie leuk, maar blijkt dat je een UK telefoonnummer krijgt.
Ook best veel mensen met problemen en geen goede support.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik heb zelf als extra simmetje in een telefoon in de auto een Vodafone prepaid en die kan je in heel de EU gebruiken op 4G. Voor € 29 kan je een maandbundel kopen met 10 GB.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 16:18
Was afgelopen vakantie in Oostenrijk en heb daar een prepaid SIM bij Hofer (de Aldi aldaar) aangeschaft. Betere deal dan dat je in NL zult vinden: www.hot.at
SIM in winkel kopen, rijbewijs of paspoort door medewerker laten fotograferen (met een PDA van de winkel) en klaar. In DUitsland en Nederland roamen mogelijk op alle netwerken, in Oostenrijk op Tmobile. Overigens heeft de Lidl daar net zo'n goede deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Bedankt allen, ik denk dat ik inderdaad voor Vodafone ga dan. Niet al te duur en precies wat ik wil. Cheers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19
nickpma schreef op maandag 2 september 2019 @ 05:03:
Bedankt allen, ik denk dat ik inderdaad voor Vodafone ga dan. Niet al te duur en precies wat ik wil. Cheers
Als ik ga reizen en een sim met data zoek gebruik ik altijd deze wiki:
https://prepaid-data-sim-...iki/Prepaid_SIM_with_data

Laat altijd makkelijk per land zien wat de beste optie voor prepaid-burner data.
Zo ook voor Nederland een mooi lijstje van opties. De Amerikas/Azië en Europa, heeft mij altijd geholpen.

(Ik woon ook in Australië)

[ Voor 4% gewijzigd door Semyon op 02-09-2019 05:15 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 12:28
Vodafone is de gemakkelijke keuze. Niet absoluut de goedkoopste, maar het geeft je wel 4G in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:16:
Lijkt me wel erg prijzig vooral als je bekijkt wat je bij Lyca krijgt:

https://www.lycamobile.nl/en/bundle

Echter weet ik niet of bij Lyca het roamen in de EU op 4G gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

magnifor schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:17:
lijkt me wel erg prijzig vooral als je bekijkt wat je bij Lyca krijgt:

https://www.lycamobile.nl/en/bundle

Echter weet ik niet of bij Lyca het roamen in de EU op 4G gaat.
urrr... Vodaphone €30 voor 10GB, Lyca €10 voor 2GB.... Ik weet wel welke er goedkoper is. Ik weet ook welke er stabieler en betrouwbaarder is en ook dat is niet Lyca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Croga schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:25:
[...]

urrr... Vodaphone €30 voor 10GB, Lyca €10 voor 2GB.... Ik weet wel welke er goedkoper is. Ik weet ook welke er stabieler en betrouwbaarder is en ook dat is niet Lyca.
Kijk je wel goed? Voor 12,50 heb je 15GB

Overigens is Lyca in NL actief op het KPN-netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 02-09-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
De vraag is specifiek welke prepaids 4G doen in Europa. Bij Vodafone is dat een volmondig ja.
Bij Lycamibile is dat maar de vraag begrijp ik.

Heb er een tijdje terug ook naar gekeken, en een van de veelvuldig terugkomende klachten bij Lyca is een trage verbinding bij roamen. Niet altijd en overal maar soms. Geen lijn in te ontdekken waar of wanneer precies, maar het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

magnifor schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:30:
Kijk je wel goed? Voor 12,50 heb je 15GB

Overigens is Lyca in NL actief op het KPN-netwerk.
Ah! De link ging daarstraks naar de internationale bundles...

Overigens zeggen de kleine letters dat roaming beperkt is tot 9GB, geen 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
In Nederland 15, andere landen 9GB. Voor 15 euro is dat toch een mooie deal? Als 4G ook als roaming beschikbaar is zou ik zelf persoonlijk nooit voor Vodafone kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:46
ASW1 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:33:
De vraag is specifiek welke prepaids 4G doen in Europa. Bij Vodafone is dat een volmondig ja.
Bij Lycamibile is dat maar de vraag begrijp ik.
Van de budget providers in NL (MVNO’s op niet eigen netwerk dus) hebben alleen Simpel en Youfone 4G in het buitenland. De rest heeft 3G, wat in bijvoorbeeld Duitsland minimaal verkrijgbaar is buiten de grotere steden.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Drardollan schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:40:
[...]

Van de budget providers in NL (MVNO’s op niet eigen netwerk dus) hebben alleen Simpel en Youfone 4G in het buitenland. De rest heeft 3G, wat in bijvoorbeeld Duitsland minimaal verkrijgbaar is buiten de grotere steden.
Hollandsnieuwe ook. Alleen biedt geen van die drie MNVO's prepaid aan.
Youfone heeft wel een maandelijks opzegbare optie, soms zonder aansluitkosten dus dat is eventueel een mogelijkheid. Let er wel op dat het dan toch een abonnement is en dat het dus (anders dan bij prepaid) mogelijk is om buitenbundelkosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:46
ASW1 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:01:
[...]

Hollandsnieuwe ook. Alleen biedt geen van die drie MNVO's prepaid aan.
Youfone heeft wel een maandelijks opzegbare optie, soms zonder aansluitkosten dus dat is eventueel een mogelijkheid. Let er wel op dat het dan toch een abonnement is en dat het dus (anders dan bij prepaid) mogelijk is om buitenbundelkosten te maken.
Ik kan dat bij Hollandsnieuwe niet terugvinden. Maar voor mij is dat geen budget provider meer, ze rekenen stevige tarieven in mijn ogen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het voordeel van HN zit hem vooral in de gunstige randvoorwaarden. Alles uit 1 bundel dus ook belminuten en sms wat je bij andere providers vaak apart moet betalen. Ook geldt op=op, buiten bundelkosten maken gaat niet zonder dat je daar expliciet voor kiest.

Maar goed, ze hebben geen prepaid dus in dit geval sowieso geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
nickpma schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:47:
[...]

Aangezien ik naar Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italie ga is 4x een simkaart aanschaffen wat gedoe, moet ik per land ook weer uitzoeken welke ik moet hebben en dan ook nog maar voor een paar dagen per land. Op vakantie wil ik juist lekker geen gedoe hebben en lekker snel internet overal.

Dus hoopte dat ik er in ieder geval 1 provider zoiets aanbiedt, desnoods voor wat extra eurotjes.
als je in elk land een aparte sim koopt, heb je in dat land in ieder geval de maximale bundel. realiseer je dat als je in de eu van het ene naar het andere land reist, je meestal niet je hele bundel mag gebruiken in dat andere land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Ik ben op zoek naar hetzelfde. Ik heb nu Vodafone. Die heeft goede dekking overal en snel internet, maar absoluut waardeloze manier van prepaid bundels verrekenen. Er is geen peil op te trekken hoeveel bundel je nog hebt en ik heb daarom al 2x meegemaakt dat m'n tegoed werd "opgegeten".

Misschien nog wel het ergste: als je een bundel aan hebt staan en je maakt hem op, dan kun je hem niet "nog een keer" aanzetten. Als je dat probeert dan krijg je een enorm verwarrende sms terug met "je bundel staat nog aan, je kunt hem niet nog een keer aanzetten". Wat impliceert dat er nog data in je bundel zit. Maar dat is dan dus niet zo, je eet dan gewoon je tegoed op. Dit is absoluut expres en eigenlijk amper te vermijden, tenzij je heel veel moeite doet elke maand om uit te zoeken waar je staat. Hetzelfde geld voor de enige sms en bel bundel die ze hebben met slechts 100 minuten erin. Als die op zijn bel je dus je prepaid tegoed op vanaf dat moment. Je kunt een bundel volgens de website niet aanzetten en weer uitzetten.

Conclusie: als je bundel op raakt (en dat raakt ie met slechts 100 minuten) kan je kiezen tussen: extreem duur bellen en sms'en of niet bellen en sms'en. Lekker dan... Net bevestigd via Vodafone klantenservice dat je een bundel nooit zelf uit kunt zetten en weer aan kunt zetten. Wow.

Onbruikbaar waardeloos dus als je meer dan 100 minuten belt of je data bundel OOIT op maakt. wtf |:(

Ik dacht eerst aan Lycamobile, maar dat is ook geen optie, want:
Om onze EU-roamingdiensten te kunnen gebruiken, dient u eerst thuis uw sim te activeren en op te waarderen voordat u op reis gaat.
Daar staat dus: als je bundel in het buitenland op raakt, dan kun je niet vanuit het buitenland een nieuwe activeren. Waardeloos dus (wat denken ze, dat je terug naar Nederland gaat reizen om je bundel weer op te laden?!).

Lebara valt ook af (geen bereik in Zwitserland).

Albert Heijn: van de pot gerukte roaming kosten.

Conclusie: er bestaat in Nederland geen prepaid provider, waarmee je zonder genaaid te worden kunt roamen in de hele EU + Zwitserland.

[ Voor 16% gewijzigd door GeoBeo op 09-10-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 11:59
Maandabonnement nemen bij een provider die dat aanbiedt

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 20:28
Master FX schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:53:
Maandabonnement nemen bij een provider die dat aanbiedt
Geen optie als je niet in Nederland woont, maar toch een Nederlands nummer aan wilt houden. Je kunt voor zover ik weet geen Nederlands abonnement afsluiten op een buitenlands adres.

Ook geen optie als je vaak reist: dan kom je in problemen met de fair use policy die elk abonnement hanteert.

Lekker Kafka dus.
Pagina: 1