Experiabox V10 en TP-link EAP110 werken niet samen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Het Probleem
Een vriend van mij heeft een Omnik PV die via een WiFi verbinding connectie maakt met het LAN. Op die manier kan hij online kijken hoe zijn zonnepanelen het doen. Nu heeft hij sinds kort een V10 Experiabox en de Omnik heeft een dusdanig WiFi systeem dat die niet compatibel is met de V10 (dit o.a. gevonden via de diverse fora).

De Oplossing
Ik heb een TP-Link EAP110 besteld en ingesteld via mijn netwerk (XS4ALL fritzbox) en draait als een zonnetje.
Gegevens zodanig ingesteld dat de Omnik geen probleem heeft om op het netwerk te komen.

Probleem 2
Bij het installeren van de EAP110 op de V10 zie ik geen SSID 8)7
  • Lang genoeg gewacht
  • AP opnieuw gereset
  • AP benaderd via netwerk
  • _/-\o_ richting Zhao Jianjun ;)
  • benaderen via het invullen van SSID/ww zonder dat je de SSD ziet
Uiteindelijk besloten dat de AP benaderbaar was, ingesteld kon worden, alles netjes deed behalve een broadcast geven van het SSID. Ik ging er van uit dat de EAP110 radio ergens tussen mijn huis en zijn huis dôhd is gegaan.

Thuisgekomen...
Thuis steek ik hem nog voor een laatste check in mijn eigen LAN en.... gewoon werken _O-

Vraag
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Kan er geen AP op een V10 Experiabox gekoppeld worden behalve wat van KPN zelf komt? Is hier een workaround voor? Ik zit even met mijn handen in mijn weinige haar omdat ik te weinig ervaring heb met de Experiaboxen en dit probleem niet te vinden is via Google.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49

lier

MikroTik nerd

Complimenten voor je overzichtelijke TS, wellicht kan je nog wat extra informatie geven? Het is namelijk voor mij onduidelijk wat de huidige status is.

Geen ervaring. Ja...geen beperkingen wat je kan koppelen. Geen workaround nodig, gewoon een kabeltje erin doen. Dit (afhankelijk van je probleem) los je op in je TP-Link, niet in je V10.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
lier schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:10:
Complimenten voor je overzichtelijke TS, wellicht kan je nog wat extra informatie geven? Het is namelijk voor mij onduidelijk wat de huidige status is.
De huidige status is dat de AP werkt via een LAN op een Fritzbox maar niet op een LAN via een Experiabox :)
De EAP110 moet gaan werken in een LAN met een Experiabox V10, zodat ik de SSID kan zien, de Omnik op dit bepaalde SSID laten contacten zodat deze zijn telemetrie weer doorstuurt.

Ik vind het erg raar dat ik een AP wel kan vinden in het netwerk, in kan stellen etc. maar dat de SSID gewoon niet zichtbaar wordt. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt (wel dat een AP gewoonweg niet werd geaccepteerd door de router, en geen IP kreeg. Dat is hier niet het geval).

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een (...) Ik zit even met mijn handen in mijn weinige haar omdat ik te weinig ervaring heb met de Experiaboxen en dit probleem niet te vinden is via Google.
Heb je al deze stappen genomen?
Ravhin schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:54:
Ik vind het erg raar dat ik een AP wel kan vinden in het netwerk, in kan stellen etc. maar dat de SSID gewoon niet zichtbaar wordt. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt (wel dat een AP gewoonweg niet werd geaccepteerd door de router, en geen IP kreeg. Dat is hier niet het geval).
Iets serieuzer: hebben de SSIDs dezelfde naam?

Ik heb ergens (hier dus) gelezen dat oude versies van de Experiabox een vorm van rogue AP detection hebben. Misschien kan je vriend eens kijken of er iets valt in te stellen op de Experia? Eventueel ander SSID op Experia en TP-link proberen of even bellen met de helpdesk om te vragen of dit aan de hand kan zijn.

KPN gebruikt het blijkbaar voor hun MKB oplossingen, dus ze kennen de techniek.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Dáár heb ik wat aan! Ik ga de V10 eens induiken (niet eerder dan donderdag, “moet” naar Zwitserland morgen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je nu het bovenste of het onderste deel van mijn antwoord? :)

Niet te veel van deze poging verwachten overigens, want blijkbaar blijft de TP-link wel te benaderen. Ik zou 123 niet begrijpen hoe de Experia het uitzenden van een SSID in de TP-link kan voorkomen.

Misschien goed om ook even bij de TP-link (controller) te kijken, want die ondersteunt schijnbaar ook rogue AP detection. Ik kan niet goed vinden wat TP-link daarna doet, maar het lijkt beperkt te blijven tot de vermelding in een lijst.

Goede reis!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Topicstarter
Hoi Palo Alto,
Dat deel was ik wel tegengekomen bj het instellen van de TP-Link. Ik heb dat allemaal uit laten staan.
Het is in ieder geval iets wat ik nog kan doen - anders ga ik de handdoek in de ring gooien. Ik heb iets te veel horrorverhalen meegemaakt met de Experiabox om daar onevenredig veel tijd in te stoppen.

Pagina: 1