Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Vraag
Alle reacties
Geen ervaring. Ja...geen beperkingen wat je kan koppelen. Geen workaround nodig, gewoon een kabeltje erin doen. Dit (afhankelijk van je probleem) los je op in je TP-Link, niet in je V10.
Eerst het probleem, dan de oplossing
De huidige status is dat de AP werkt via een LAN op een Fritzbox maar niet op een LAN via een Experiaboxlier schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:10:
Complimenten voor je overzichtelijke TS, wellicht kan je nog wat extra informatie geven? Het is namelijk voor mij onduidelijk wat de huidige status is.
De EAP110 moet gaan werken in een LAN met een Experiabox V10, zodat ik de SSID kan zien, de Omnik op dit bepaalde SSID laten contacten zodat deze zijn telemetrie weer doorstuurt.
Ik vind het erg raar dat ik een AP wel kan vinden in het netwerk, in kan stellen etc. maar dat de SSID gewoon niet zichtbaar wordt. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt (wel dat een AP gewoonweg niet werd geaccepteerd door de router, en geen IP kreeg. Dat is hier niet het geval).
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Verwijderd
Heb je al deze stappen genomen?Een vriend van mij heeft een (...) Ik zit even met mijn handen in mijn weinige haar omdat ik te weinig ervaring heb met de Experiaboxen en dit probleem niet te vinden is via Google.
Iets serieuzer: hebben de SSIDs dezelfde naam?Ravhin schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:54:
Ik vind het erg raar dat ik een AP wel kan vinden in het netwerk, in kan stellen etc. maar dat de SSID gewoon niet zichtbaar wordt. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt (wel dat een AP gewoonweg niet werd geaccepteerd door de router, en geen IP kreeg. Dat is hier niet het geval).
Ik heb ergens (hier dus) gelezen dat oude versies van de Experiabox een vorm van rogue AP detection hebben. Misschien kan je vriend eens kijken of er iets valt in te stellen op de Experia? Eventueel ander SSID op Experia en TP-link proberen of even bellen met de helpdesk om te vragen of dit aan de hand kan zijn.
KPN gebruikt het blijkbaar voor hun MKB oplossingen, dus ze kennen de techniek.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2019 19:31 ]
Verwijderd
Bedoel je nu het bovenste of het onderste deel van mijn antwoord?Ravhin schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:42:
Dáár heb ik wat aan!
Niet te veel van deze poging verwachten overigens, want blijkbaar blijft de TP-link wel te benaderen. Ik zou 123 niet begrijpen hoe de Experia het uitzenden van een SSID in de TP-link kan voorkomen.
Misschien goed om ook even bij de TP-link (controller) te kijken, want die ondersteunt schijnbaar ook rogue AP detection. Ik kan niet goed vinden wat TP-link daarna doet, maar het lijkt beperkt te blijven tot de vermelding in een lijst.
Goede reis!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2019 21:27 ]
Dat deel was ik wel tegengekomen bj het instellen van de TP-Link. Ik heb dat allemaal uit laten staan.
Het is in ieder geval iets wat ik nog kan doen - anders ga ik de handdoek in de ring gooien. Ik heb iets te veel horrorverhalen meegemaakt met de Experiabox om daar onevenredig veel tijd in te stoppen.