Laptop kopen in de USA

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12
Hi...

Met grote interesse heb ik de topics gelezen waar tweakers proberen waren binnen te smokkelen uit Thailand en Singapore. Ga zo door jongens :)

Nu zit ik op het moment in de US, en ik overweeg sterk om hier een laptop te kopen. De merk-laptops zoals Compaq, HP, Dell en Gateway zijn hier echt stukken goedkoper dan in Nederland.
Ik zit echter met een paar puntjes die al eerder besproken zijn, nl:

- Eventuele invoerrechten die achteraf betaald moeten worden:
Hoe groot zijn mijn kansen om hem binnen te smokkelen zonder 19% btw te betalen (btw is de belangrijkste reden dat de laptops hier goedkoper zijn, ik ben niet van plan om dat achteraf alsnog te betalen :) )

- Internationale garantie:
Ik neem aan dat a-merken zoals de bovengenoemde merken mijn laptop accepteren in Nederlandse Servicecenters?

Heeft iemand hier ervaringen mee of zijn er nuttige tips?

Vr.Gr.

Solarsparc

Verwijderd

De kans dat je word aangehouden door de douane is kleiner als 1% dus in mijn ogen meer als de moeite waard en de garantie op bv: een Dell produkt is in Nederland gewoon geldig.

Verwijderd

Condoom om de laptop en doorslikken dat ding.

Overigens: smokkelen en belasting ontduiken zijn illegale activiteiten.

• Han
  • Niet online

Han

Ik zou absoluut voor een Dell gaan. Internationale garantie en goede service. Mbt douane... een laptop alleen zullen ze nooit vragen over hebben. Heb je er bv. 3 bij je, dan wordt het andere koek. Succes!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 29 juli 2001 23:12 schreef Merely het volgende:
Ik zou absoluut voor een Dell gaan. Internationale garantie en goede service. Mbt douane... een laptop alleen zullen ze nooit vragen over hebben. Heb je er bv. 3 bij je, dan wordt het andere koek. Succes!
Tenzij ie nieuw in doos is.. de bon meenemen is eigenlijk ook niet slim zag ik op teevee... maarjah, als je die nou in je telefoon meeneemt vinden ze em toch niet oid.

Verder blijft het een risico, want de Douane kan namelijk ook via je service tag kijken waar en waneer ie gekocht is enzo.. verder checken ze je toch bijna nooit.. het gebeurt wel es.. je moet het ding in je grote bagage mee nemen denk ik.. (of juist niet?)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

idd ik zou bijpassende bag kopen, dat hij gebruikt lijkt te worden en doos...tja mayb onderaan je tas stoppen... ( wel platvouwen cours... maarja, ik zou het risico iig nemen :) :) :)

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat die laptops op 110volt lopen en niet op 220!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Op zondag 29 juli 2001 23:24 schreef _Zjoske_ het volgende:
Hou er wel rekening mee dat die laptops op 110volt lopen en niet op 220!
is dat zo?

wordt dat niet in de adapter omgezet tot een voor de laptop bruikbare hoeveelheid stroom?

dat zou betekenen dat je alleen een andere adapter hoeft te kopen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:28 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

is dat zo?
Ja dat is zo. Daarom zit dat schakelaartje van 110/230 achterop je voeding van je pc. 110 gebruiken ze in Amerika
wordt dat niet in de adapter omgezet tot een voor de laptop bruikbare hoeveelheid stroom?

dat zou betekenen dat je alleen een andere adapter hoeft te kopen...
Hmm dat lijkt mij ook. Ik weet wel dat mijn laptop een reis-adapter heeft die zowel voor 110 als 220 gebruikt kan worden. Maar ik weet niet of ze die bij amerikaanse laptops er standaard bij leveren.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 22:53 schreef Solarsparc het volgende:

Heeft iemand hier ervaringen mee of zijn er nuttige tips?
tip: ga studeren bij de TU/e:

Dan krijg je deze

maar serieus, de doune doet niet moeilijk erover lijkt mij zo. Lijkt me errug moeilijk als ze iedereen gaan controleren op zut die daar gekocht is die toevallig duur is. Okay een auto ofzo valt op maar een laptop lijkt me toch wel te doen :) en de service tag kan je erafslopen maar ja, ik weet niet precies hoe het zit met garantie dan.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
paar krassen opde kap maken
dan lijktie gewoon gebruikt
veel suc6

Verwijderd

Als je zegt dat je de laptop in Nederland hebt gekocht kan de douane je vragen om de aankoopbon te laten zien.
En wat mischien ook handig is om te weten is dat veel apparaten in verschillende landen een verschillend type nummer kunnen hebben. De douane kan dan aan de hand van het type nummer van je laptop zien uit welk land hij komt.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 08:43
Volgens mij ben je zelfs verplicht om de aankoopbon uit NL bij je te hebben..
Maar goed.. de kans om gepakt te worden is minimaal maar hij is er zeker wel.

• Solarsparc
  • Laatst online: 00:12
Thanks voor de reacties, mensen!

Over het 110/230 volt verschil: als ik een paar honderd piek kan besparen op zo'n laptop dan is het kopen van een bijpassende adapter voor een paar tientjes geen probleem :)

Ik heb inmiddels een beetje lopen nadenken over het smokkelen van zo'n laptop (ja Geezer, ik ben op de hoogte van het feit dat dat illegaal is ;) ), en een paar dingetjes leken me wel handig om bij na te denken:

Allereerst de datum van het ding terugzetten en software installeren zodat het lijkt dat het geinstalleerd is voordat ik naar de states kwam.

Ten tweede: stalen gezicht als ik door de douane loop :)

Bonnetjes en dozen verstoppen lijkt me niet voldoende: als ze je pakken gooien ze alles overhoop en zullen ze alles vinden aan bonnetjes en dozen wat je bij je hebt, inclusief de exemplaren in je ondergoed :)

De doos mogen ze houden in de winkel en de bonnetjes laat ik wel nazenden.

De kans lijkt mij (in mijn ogen) klein dat ze servicetags na gaan checken, dat is die ambtenaren waarschijnlijk net iets teveel werk... Ze zouden dan contacten moeten onderhouden met alle grote computerfabrikanten en de nummers zouden up to date gehouden moeten worden. En ik kan altijd zeggen dat ik hem online heb gekocht bij een US webwinkel (of is dat liegen tegen het gezag? ;) )

Het risico lijkt me niet zo groot, maar de consequenties als je gepakt wordt wel: ik heb geen zin om 2 a 3000 gulden extra te betalen terwijl ik het plan heb om een paar honderd piek te besparen...

Ow, en ik denk niet dat ik op de TU/e ga studeren... de laptop die je krijgt is ijzersterk, maar voor minder dan 1 Ghz ga ik niet verhuizen ;)

Verwijderd

Bonnetje kan je natuurlijk ook gewoon zelf al naar je eigen huis opsturen, hoef je niet persee na te laten zenden.. ;)

Gewoon zorgen dat jij het heel gewoon vindt om die laptop bij je te hebben.. Dan ben je er klaar me.. Eventueel nog een beetje deo er over spuiten tegen de nieuwigheids geur ;)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op maandag 30 juli 2001 01:46 schreef Solarsparc het volgende:
Thanks voor de reacties, mensen!

Over het 110/230 volt verschil: als ik een paar honderd piek kan besparen op zo'n laptop dan is het kopen van een bijpassende adapter voor een paar tientjes geen probleem :)

Vergis je niet in de prijs van zo'n adapter, voor een paar tientjes ben je er echt niet, maar gelukkig leveren de meeste merken (van Compaq, IBM en Toshiba weet ik het iig zeker) een adapter die op voltages van 100 tot 240 Volt werkt. Alleen het snoertje is vaak anders, maar die heb je wel voor een (paar) tien(tjes)

Ik heb inmiddels een beetje lopen nadenken over het smokkelen van zo'n laptop (ja Geezer, ik ben op de hoogte van het feit dat dat illegaal is ;) ), en een paar dingetjes leken me wel handig om bij na te denken:

Allereerst de datum van het ding terugzetten en software installeren zodat het lijkt dat het geinstalleerd is voordat ik naar de states kwam.

Ten tweede: stalen gezicht als ik door de douane loop :)

En juist dat valt op :)

Bonnetjes en dozen verstoppen lijkt me niet voldoende: als ze je pakken gooien ze alles overhoop en zullen ze alles vinden aan bonnetjes en dozen wat je bij je hebt, inclusief de exemplaren in je ondergoed :)

De doos mogen ze houden in de winkel en de bonnetjes laat ik wel nazenden.

De kans lijkt mij (in mijn ogen) klein dat ze servicetags na gaan checken, dat is die ambtenaren waarschijnlijk net iets teveel werk... Ze zouden dan contacten moeten onderhouden met alle grote computerfabrikanten en de nummers zouden up to date gehouden moeten worden. En ik kan altijd zeggen dat ik hem online heb gekocht bij een US webwinkel (of is dat liegen tegen het gezag? ;) )

ten eerste hoeven ze geen contacten te hebben met grote fabrikanten, vaak is het best snel te zien (Toshiba gebruikt bv NL als code voor (je raad het al) Nerderland en bv UK voor... :)
Ten tweede vertel je eerst dat je software gaat installeren als de pc klok vroeger staat (let wel op je productactivatie als je de klok verder zet ;)) maar denkt dat de controle van een service-tag/serienummer te veel moeite kost... kijken naar de data van de software ed lijkt me een stuk omslachtiger voor de douane.

Het risico lijkt me niet zo groot, maar de consequenties als je gepakt wordt wel: ik heb geen zin om 2 a 3000 gulden extra te betalen terwijl ik het plan heb om een paar honderd piek te besparen...

Ow, en ik denk niet dat ik op de TU/e ga studeren... de laptop die je krijgt is ijzersterk, maar voor minder dan 1 Ghz ga ik niet verhuizen ;)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

de kans is gwoon klein dat je gesnapt word, gwoon met die doos in je tas er door lopen, ze kunnen moeilijk iedereen controleren... als je wel gecontroleerd word, naja jammer...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niks laptop in de doos- gewoon om je schouder; als ze in de koffer kijken en een doos tegenkomen heb je iets om uit te leggen. Om je schouder... dan ben je gewoon een yup/geek. Tip: install voor vertrek uit VS Quake ofzo een speel het een paar uur. Dan ziet alles er net een tikje gebruikter uit, en je hebt er nog lol bij ook :+

Andere tip als je van plan bent het bont te maken: doe een stopover in Scandinavie- vliegtuigen uit Scandinavie worden vrijwel nooit gechecked- alles is daar duurder. En als je een transitvlucht hebt wordt je baggage daar evenmin gechecked door de douane (wel voor evt bommen, maar die heb je niet bij je...). Ik heb op een vlucht vanuit de Baltische staten 3x de toegelaten hoeveelheden alcohol via Stokholm binnen gevlogen, niets gecontroleerd, terwijl vrijwel iedereen die rechtstreeks vanuit Talinn of Riga vliegt met argwaan aangekeken wordt.

Dus gewoon met SAS vliegen en je bent binnen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Alle nieuwe notebooks zijn al voorzien van een interne adapter switch...
dwz hij schakeld zichzelv van 110 --> 220
en is dus wereldwijd te gebruiken

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Onderop je laptop zit vaak een woud van stickers die je moeten helpen als je problemen hebt of waaraan de fabrikant gemakkelijk de herkomst kan zien als je m opstuurt ter reparatie. Onderop mijn Toshiba zit een sticker met "Toshiba Europe Gmbh" dus dat is een dead give away dat ie in Europa gekocht is. Verder zit er een sticker van het bedrijf waar ie vandaan komt met een serienummer (geen logo ofzo). Sloop die stickers er gewoon af dan zullen ze het minder snel zien. Neem een cd'tje met een NL windhoos versie mee en installeer die samen met wat programma's dat zal minder argwaan wekken. Je productsoftware en bijbehorende reutel gewoon in een pakketje gooien en naar je thuisadres FedEx-en.

Ik weet dat ze veel letten op digitale camera's en JA ze hebben een makkelijke manier om op te zoeken waar wat gekocht is. Dat doen ze doormiddel van de serienummers even in te tikken en klaar. Heb eens gezien op TV hoe iemand zo genaaid werd met zijn digitale camera... Da's best balen.

Als ik het zou doen zou ik er zeker voor zorgen dat ik genoeg had om de extra BTW en de boete te kunnen betalen. Just in case...

P.S Omdat het illegaal is keur ik het ten strengste af.
P.S 2 Yeah right >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Zels al word je aangehouden:

Dan zeg je dat je die laptop kado heb gekregen van een kennis in de US: voor zover ik weet mag je per jaar fl 7000 aan giften belastingvrij ontvangen dus zorg gewoon dat je laptop niet meer als fl 7000 waard is ;)

• Torrac
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Ik heb zelf eens een toshiba laptop uit de usa meegenomen. je moet gewoon de doos achterlaten en met een toshiba kan je wereld dekking nemen als je zorgen maakt over garantie onzin.

De kans dat je gesnapt wordt is zeer klein. vooral als je laptop in handbagage mee neemt.

I believe what I want to Believe

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
uuuhhh...VageGast, als er een manier is om argwaan te kweken, is als er geen stickers onder een nagelnieuwe laptop zitten...
Gewoon niet verdacht gaan doen en in nederland alvast een laptop tas mee nemen? een gebruikte?

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 00:24 schreef happy3736 het volgende:
paar krassen opde kap maken
dan lijktie gewoon gebruikt
veel suc6
>:) ROFL ja en daar koop je een spikspinternieuw patsding van 5000 gulden voor :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

lijkt me niet de bedoeling dat we op GoT mensen aanzetten tot crimineel gedrag :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.