dual monitor onder w2k EN w98, welke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil een extra monitor aansluiten op mijn pc, er komt straks waarschijnlijk een GeForce2 MX in, dus in het bios moet AGP als primair staan ingesteld. Dan wil ik er een PCI kaartje bijkopen waar mijn 2e monitor aan moet hangen, ik heb het al eerder geprobeerd met mijn TNT en een goedkoop SiS kaartje, maar dat werkte alleen als ik die PCI kaart primair instelde in het BIOS. Mijn vraag is dus welk PCI kaartje kan als secundair ingesteld worden en werkt dan gewoon onder W2k EN onder w98?

Prepare for unforeseen consequences

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik denk dat een matrox millennium wel een goed keus is..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ik heb het onder Win2k met iets van 50 PCI kaart geprobeert en ze moesten allemaal primair zijn... :(

KOS (Kut Operating System)

• glrfndl
  • Niet online
Aaargh, is er dan geen kaartje dat als secundair in bios staat ingesteld en dat wel gewoon werkt onder w2k?

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

waarom moet dat kaartje eigenlijk Secundair zijn? ik heb een TNT2U (AGP) en een Voodoo3 200 (pci dus :) ) de Voodoo3 is primair en in w2k neemt de TNT2U het van hem over. (de TNT2U wordt dan dus Primair en de Voodoo3 Secundair)

• glrfndl
  • Niet online
Omdat w98 dat truukje niet kent :(, en ik gebruik w98 om te gamen. Het is ook erg vervelend om steeds je bios settings te veranderen als je even van OS wilt veranderen. Daarom moet die AGP primair zijn. :)

Verwijderd

Of "water-bij-de-wijn" doen en gaan voor een Matrox Mill G400 Max. Aardig voor games en twee beeldschermen op een kaart. Het enige nadeel in Win2000 is dat beide beeldschermen op een resolutie werken en niet apart zijn in te stellen.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Bij mij werkt een Matrox Millennium G100 2MB probleemloos als secundaire videokaart, naast een TNT2 (primair).

• glrfndl
  • Niet online
Aha, dat is goed nieuws :). Nou alleen nog zien uit te vinden waar ze die dingen nog voor een schappelijk prijsje verkopen ;). Iemand anders nog PCI kaarten die secundair werken onder windows 2000?

Verwijderd

Vanmiddag aan het stoeien geweest met een asus v7700 (AGP dus) en een oude diamond stealth 64 MET S3 968 chipset. Met de S3 is het niet gelukt om deze als secundair te gebruiken, even een SIS 6326 4 mb gekocht en met wat stoeien is het wel gelukt om deze als secundair te gebruiken. Het werkt nu perfekt.
verder configuratie
Asus A7V met TB 700
PCI videokaart als primair in bios

suc6

• glrfndl
  • Niet online
PCI videokaart als primair in bios
Dat was nou juist NIET de bedoeling, ik wil mijn PCI kaart in het BIOS als secundair hebben, anders wil W98 met games de graphics over zo'n brakke PCI kaart spelen :(

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Waarom geen mx twinvieuw ?

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

PCI als primair zal niet gaan lukken denk ik. Hiervoor had ik nog een isa kaartje met 512 KB!!!! geheugen. en die draait wel als secundair, maar over de performance zullen we het maar niet hebben. Misschien is het wel wat als je toch alleen maar tekst op je tweede monitor heb.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Fletcher, waar heb jij het in gods naam over! Lees eerst eens alle postings, voor je een antwoord geeft!

NB. Volgens mij is het onmogelijk om een ISA videokaart te gebruiken bij multimonitor!

• glrfndl
  • Niet online
Nou goed, ik kan dus concluderen dat het gewoon erg lastig is om een geschikt PCI kaartje te vinden, ik moet maar eens op zoek naar zo'n afgedankte Matrox ;). Zal nog lastig worden ben ik bang...

Pagina: 1