Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:19
Hallo,

Onze postcode is getrokken of hoe je het ook noemt bij de Postcodeloterij / Miljoenenjacht.

Nu hebben wij een koffer met nummer gekregen en de mogelijkheid om nog van nummer te wisselen.

Nu is mijn vraag de volgende. Is het verstandig om een ander nummer te kiezen of moeten we het geluk niet tarten.

Ik heb inmiddels 2 andere postcode genoten gesproken en die hebben hetzelfde nummer.
Het is technisch gezien beter voor de loterij zelf om iedereen hetzelfde nummer te geven met een lage prijs. Wellicht dat veel mensen hun nummer niet wijzigen en dus de uitkering lager is. Maar het blijft een kansspel. Maar hoe 'eerlijk' gaat het.

Eigenlijk ben ik er ook nog niet uit hoe het nu precies werkt met het koffernummer dat ik heb en wat voor invloed het tv programma hierop heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-05 14:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

geen idee hoe het werkt, maar kansberekening kan je helpen:
Wikipedia: Driedeurenprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:19
Meespelen met uw koffer kan live vanuit de huiskamer, tijdens het finalespel van Miljoenenjacht op SBS6. U ontvangt een koffernummer per lot. Als u het winnende koffernummer heeft dan wint u hetzelfde bedrag als de finalist in de studio. Dit zelfde bedrag wordt ook verdeeld onder alle meespelende loten in de winnende postcode.
U wint dus nooit alleen!

Inmiddels bovenstaande uitleg gevonden.
Nog niet echt duidelijk.
Maar als ik het goed begrijp maak ik alleen kans als de finalist in de spelshow mijn koffernummer heeft

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:32
Edmin schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:29:
Dit is geen instantiatie van het driedeurenprobleem maar kansrekening kan alsnog helpen.

Als de finalist het koffernummer vrij kan kiezen dan is dat een eerste factor. (Geen idee over de spelregels, probeer loterijen en bijbehorende shows te vermijden.)
Als een eventuele prijs gedeeld wordt door iedereen met hetzelfde nummer dan is dat een tweede factor.

Voor het eerste bepaal je de distributie van de nummers die deelnemers typisch kiezen.
Voor het tweede ga je de hele buurt langs om te vragen.

Vervolgens bepaal je de verwachtingswaarde voor elk nummer: kans_dat_deelnemer_nummer_kiest * (1 / loten_met_nummer)

Kies de hoogste verwachtingswaarde (of als je liever 'iets' wint eenvoudigweg het nummer met het grootste kans op winst).

Hoogste verwachtingswaarde voor de toekomst is overigens om het abonnement op alle loterijen op te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 01-09-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hoe weet je dat je postcode is getrokken?
Dat gebeurd toch pas tijdens de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Simpel als de prijs op dir. nummer valt moet je hem houden, zo niet dan moet je een ander koffer kiezen.... :)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Wij hebben de mail ook gekregen.
Je moet even doorklikken zodat je naar de website gaat. Daar kan je de postcode invullen en je bankrekeningnummer.
Als je dat hebt gedaan kan je klikken op 'hoe werkt het'

De kans lijkt heel groot dat je iets wint maar zoals ik het lees moet evengoed je lotnummer getrokken worden als de betreffende koffer gekozen word.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kapitein Merijn schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:31:
Wij hebben de mail ook gekregen.
Je moet even doorklikken zodat je naar de website gaat. Daar kan je de postcode invullen en je bankrekeningnummer.
Als je dat hebt gedaan kan je klikken op 'hoe werkt het'

De kans lijkt heel groot dat je iets wint maar zoals ik het lees moet evengoed je lotnummer getrokken worden als de betreffende koffer gekozen word.
Postcode en bankrekeningnummer invullen? Klinkt alsof je op dat moment nog een lot moet kopen, of zie ik dat verkeerd? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:51:
[...]

Postcode en bankrekeningnummer invullen? Klinkt alsof je op dat moment nog een lot moet kopen, of zie ik dat verkeerd? :?
Dat zie je verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
T kan aan mij liggen, maar ik heb ook zo'n brief gehad, en volgens mij elk jaar opnieuw en is dit gewoon een reclamevorm omdat je deelnemer bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gelukkig maar. :)
Maar waarom moet je dan je bankrekeningnummer invullen?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier ook ontvangen. Postcode 13XX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Edmin schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:29:
De stelling van Bayes is hier niet van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Henk007 schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:25:
[...]

De stelling van Bayes is hier niet van toepassing
Kan je uitleggen waarom niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Barrycade

Through the...

Bulldog schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:22:
Hier ook ontvangen. Postcode 13XX.
Wij ook PC 19XX dus denk dat je nog niet je ontslag brief hoeft te gaan typen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:49
Hahn schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:26:
[...]
Kan je uitleggen waarom niet?
Omdat hier geen koffers/ deuren door de presentator worden geopend. In dit geval blijft het dus gewoon simpele kansberekening.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
redwing schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:33:
[...]

Omdat hier geen koffers/ deuren door de presentator worden geopend. In dit geval blijft het dus gewoon simpele kansberekening.
Het driedeurenprobleem is toch ook simpele kansberekening? De vraag is of je moet blijven bij het nummer wat je hebt of dat je moet veranderen. Dat lijkt me best wel vergelijkbaar, presentators en koffers/deuren of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Hahn schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:36:
[...]

Het driedeurenprobleem is toch ook simpele kansberekening? De vraag is of je moet blijven bij het nummer wat je hebt of dat je moet veranderen. Dat lijkt me best wel vergelijkbaar, presentators en koffers/deuren of niet :?
De belangrijke elementen bij het driedeurenprobleem:
  • De quizmaster weet waar de prijs ligt.
  • De quizmaster zal altijd een niet-gekozen deur zonder prijs openen.
  • De quizmaster zal de kandidaat altijd de optie te bieden om naar de overgebleven deur te switchen.
Deze elementen missen in het geval van de TS.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RayNbow schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:46:
[...]

De belangrijke elementen bij het driedeurenprobleem:
  • De quizmaster weet waar de prijs ligt.
  • De quizmaster zal altijd een niet-gekozen deur zonder prijs openen.
  • De quizmaster zal de kandidaat altijd de optie te bieden om naar de overgebleven deur te switchen.
Deze elementen missen in het geval van de TS.
Dat is een betere uitleg, thanks :) Alhoewel je zou kunnen beargumenteren dat punt 1 en 2 in dit geval ook zouden kunnen gelden, als je er niet vanuit gaat dat de Postcodeloterij het allemaal overlaat aan pure kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:22:
[...]

Gelukkig maar. :)
Maar waarom moet je dan je bankrekeningnummer invullen?
Omdat er meerdere bankrekeningnummers op dezelfde postcode kunnen meespelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja, het is verstandig om een ander nummer te kiezen. Niemand kiest de koffer volledig willekeurig. Het is aannemelijk dat sommige koffernummers worden vaker gekozen dan andere. Je kunt daarom het beste alle eerdere afleveringen bekijken en turven hoe vaak elke koffer wordt gekozen (en als tweede, derde, enz) en daarin patronen ontdekken. Als je bijvoorbeeld ziet dat Koffer 1 nog nooit is gekozen maar Koffer 3 wel vijf keer, kun je daar je voordeel mee doen. Je kunt Koffer 3 kiezen om je winstkansen te vergroten, of juist Koffer 1 kiezen zodat je, als je wint, de winst niet hoeft te delen (aannemende dat mensen thuis dezelfde keuze maken als in de studio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 13:55
Hoe werkt Postcode Loterij Miljoenenjacht?
Tijdens het Miljoenenjacht Finalespel kiest de finalist een gouden koffernummer.
U speelt mee met uw eigen koffernummer. Zodra de finale begint kiest de finalist een koffer. Vervolgens verschijnt het winnende koffernummer in beeld.
Dit koffernummer kan afwijken van het koffernummer van de finalist in de studio. Wel maakt de thuiswinnaar kans op hetzelfde bedrag als de finalist in de studio.
Als ik het goed begrijp wordt het 'winnende koffernummer' willekeurig gekozen, onafhankelijk van wat de deelnemer in de show doet. Dus elk koffernummer heeft evenveel kans; wisselen heeft dus statistisch gezien geen nut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Uiteindelijk is de grote winnaar altijd de Postcodeloterij...
Jij, als speler krijgt een prijs(je), dat in een televisieshow op een commerciele partij bekend wordt gemaakt, en op die manier blijft de loterij relevant en iedereen gegijzeld in het mee blijven spelen.
Of het zin heeft om van koffer en dus lotnummer te wisselen? Het is heel duidelijk NIET het drie-deuren dilemma. Het is dus volkomen arbitrair of je je eigen favoriete kleur of geluksnummer neemt, of dat van je vrouw, kat of kind. En of de buurvrouw een keer of vijf keer wisselt maakt ook niet uit.
Je keuze nu is een keuze, en voor de rest zit je met samengeknepen billen naar RTL6 en de nodige productplacement en reclame tussendoor te kijken, in de hoop dat de studiokandidaat alsjeblieft jouw nummer net zo leuk vindt als jij...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:41

Barrycade

Through the...

En als aanvulling op dit feest: je hebt dus meerdere mensen met hetzelfde nummer gevonden. Stel dat jij wijzigt en zij niet....zit je dan met je troostprijsje als zij wel bij hun nummer blijven en de prijs valt hierop.

Dat is ook het zieke deel aan deze loterij, iedereen (of de meeste zeggen dat ze het voor de goede doelen doen) doet mee omdat ze niet willen dat de buurman wel die prijs krijgt.

In dit programma ben je afhankelijk van je deelnemer in het programma, dus tenzij je een raar nummer hebt zoals 13 ofzo zou ik het lot zijn gang laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 22:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Volgens mij heeft iedere speler gewoon zo'n brief gekregen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39

Honesty

kattenneus!

Het zal zo zijn dat sommige nummers(7) populairder zijn dan andere nummers(13) als je vrij mag kiezen zal ik zelf kiezen voor een koffer die zo weinig mogelijk mensen zouden kiezen, hoewel ik denk dat door de wet van de grote getallen zullen wel een even groot percentage mensen iedere koffer nemen. Maar omdat er maar 1 deelnemer is is de kans even groot dat hij op 5 mei jarig is of op 21 augustus getrouwd is. Zijn nummer is dus echt willekeurig.

ps ik denk dat iedere deelnemer een brief heeft met een ander nummer. Niet dat er alleen brieven zijn verstuurd met nummer 5, als wel zo is zal ik altijd veranderen omdat de meeste mensen lui zijn.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 18:55
m-vw schreef op zondag 1 september 2019 @ 15:29:
Volgens mij heeft iedere speler gewoon zo'n brief gekregen.
Klopt, het is het nieuwe format dat je zelf thuis ook een koffer kan kiezen.
Met daarin ook weer een truc-link om je extra loten te laten kopen.

Oftewel, niet te veel zorgen om maken, daarvoor is de winkans te klein.
Ik heb default koffer 8 gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:30

Greyfox

MSX rulez

p.d.akkerman schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:31:
Maar als ik het goed begrijp maak ik alleen kans als de finalist in de spelshow mijn koffernummer heeft
Ik zat in de studio bij de opnamen afgelopen donderdag, als wijk winnaar in Hoofddorp.
Als je de koffer zou moeten kiezen van de winnaar, kan ik je wel helpen ;-)

Ik weet ook niet precies hoe dat met de thuiskoffer gaat, maar ik vermoed dat het een willekeurig nummer is wat tijdens de uitzending pas wordt bekend gemaakt.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-05 07:58
Greyfox schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:14:
[...]

Ik zat in de studio bij de opnamen afgelopen donderdag, als wijk winnaar in Hoofddorp.
Als je de koffer zou moeten kiezen van de winnaar, kan ik je wel helpen ;-)

Ik weet ook niet precies hoe dat met de thuiskoffer gaat, maar ik vermoed dat het een willekeurig nummer is wat tijdens de uitzending pas wordt bekend gemaakt.
Staat inderdaad in de mail:
Het winnende koffernummer maak ik tijdens de finale bekend. Spannend!
En daarnaast, het is simpelweg een lot:
*koffernr* + *postcode**randomgetal*
is je lotnummer zoals ik het uit de mail begrijp

[ Voor 10% gewijzigd door EdjeCageman op 01-09-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:46
Kijk hier eens: https://miljoenen.postcodeloterij.nl/speel-mee-online
Als je nu gaat meespelen kun je direct je eigen nummer bepalen, dus zit er dik in dat er meerdere zullen zijn met een ander nummer dan het generieke nummer ( van de straat )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:01
In postcode gebied 972x ook allemaal postcodeloterij troep bezorgt, zal ongetwijfelt de zelfde u heeft gewonnen brief geweest zijn. Al die loterijen betalen mijn inkomen als postbode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 00:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik snap 't ook niet helemaal.
Stel je hebt 3 loten en dus 3 koffers, nummers 1, 10 en nog eens 10 (want je kunt ook 2x hetzelfde koffernummer krijgen begreep ik).
De finalist kiest toch altijd zo'n koffer die hij bij zich mag zetten op dat tafeltje en dan pas op 't einde zeggen of ie daarvoor gaat of niet? Stel hij kiest koffer 10 en daar zit 5 miljoen in, betekent dat dat je dan thuis 2x 5 miljoen wint omdat je 2x koffernummer 10 hebt?

EDIT: ah ik snap het. In de uitzending kiest de finalist een koffertje wat bij hem op het bureau komt te staan. Dat heeft verder niks te maken met wat wij thuis kunnen winnen, in ieder geval niet direct. Zodra de finalist dit koffer gekozen heeft, wordt er door Linda verteld dat de notaris ook een koffer "trekt". Dat koffer komt dan in beeld te staan. In de uitzending van zondag 8 september had de finalist koffer 8 gekozen om op het bureau te zetten, en de notaris had koffer 11 uitgekozen als winnend koffer voor de mensen thuis. Dát is het koffer waarmee je dus de prijs kunt winnen die de finalist wint, mits je ná de finale dan ook getrokken wordt, want het is immers koffer+lotnummer.
De finalist had dus 444.000 euro gewonnen via die "deal" met de bank in het spel en in koffer 8, wat hij overigens niet gekozen heeft, zat 200.000 euro. Dus dat had hij goed gedaan. Vervolgens heeft een oud mevrouwtje van 90, die al 30 jaar meedeed, ook die 444.000 euro gewonnen omdat zij als trouw lid koffer 11 had gekregen en de notaris dus haar lot trok.

[ Voor 54% gewijzigd door Deathchant op 09-09-2019 12:06 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1