tja, wat moet je nou als je niet heel veel geld wilt uitgeven maar toch een super kaartje wilt hebben?? zit er nou veel verschil in tussen een 32 mb of een 64 mb? en zeg nou niet: ja, 32 mb.. zijn er nog goedkopere kaartjes die ook goed zijn voor spelletjes (black and white, sims etc) en 2d (photoshop, corel)(geen geforce dus)..
Als je die video in- en uitgang niet gaat gebruiken zou ik gewoon voor een 32MB DDR versie gaan.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
De ViVo heeft niet alleen meer geheugen, hij heeft ook een hogere kloksnelheid [183/183 MHz] Je moet dan wel de retail versie hebben.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
ja, dat weet ik, maar is er ook nog een ander alternatief bijv. een compleet andere kaart of scheelt dat echt veel in performance? Ik bedoel de retail kost iig 594,- is er ook iets goed voor 350,-????
en wanneer merk je het verschil tussen 166 of 183 mhz?? quaken of zo doe ik niet..
en wanneer merk je het verschil tussen 166 of 183 mhz?? quaken of zo doe ik niet..
Vertel maar eens eerst wat je er wel mee wil, dat maakt advies iets makkeleijker.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
ik wil zoveel.. uhm ik speel dus geen quake maar wel zoveel mogelijk sim spelletjes zoals black and white, the sims, tycoons etc.. ook wil ik graag photoshoppen dus de 2d kwaliteit moet ook goed zijn.. (ik had dit volgens mij al gezegd, maar goed) ik draai met windows XP, Abit KT7A, AMD 1.2 266, met 256 mb intern.
Verwijderd
Ik heb de radeon vivo ddr 64 mb hij loopt heel goed op win xp rc1.
Ben ook zeer te vreden over de tv out van de kaart, die ik gebruik voor divx.
Ben ook zeer te vreden over de tv out van de kaart, die ik gebruik voor divx.
ok, nu heb ik nog geen antwoord... zucht kan iemand mij nou vertellen wat ik moet kopen? wat is er te zeggen over een elsa gladiac 511 64 mb???
Ik denk dat de 32 MB versie voldoende voor je is. Neem dan wel de DDR en niet de SDR, want dat scheelt aanzienlijk in snelheid.
64 MB komt vooral goed van pas wanneer je met gigantise hoeveelheden textures werkt. Dit komt echter nog weinig voor, en door de texturecompressie is het ook mogelijk om behoorlijk gedetailleerde textures te hebben met de 32 MB versie.
64 MB komt vooral goed van pas wanneer je met gigantise hoeveelheden textures werkt. Dit komt echter nog weinig voor, en door de texturecompressie is het ook mogelijk om behoorlijk gedetailleerde textures te hebben met de 32 MB versie.
Specs
ik weet het echt niet meer zoals je ziet... ik hoor dat geforce ellendig is met 2d, maar er zijn niet zoveel alternatieven, of wel?
Ellendig in 2D is nogal overdreven. Het is heel goed te doen, vooral in lagere resoluties. Heb je vaak hogere resoluties dan 1024*768 dan is de Radeon (of Matrox) de beste keus, anders kun je ook een GeForce overwegen.Op dinsdag 31 juli 2001 00:10 schreef Madtweety het volgende:
ik weet het echt niet meer zoals je ziet... ik hoor dat geforce ellendig is met 2d, maar er zijn niet zoveel alternatieven, of wel?
Specs
2d kwaliteit _en_ 3d kwaliteit en in mindere mate 3d snelheid?
Lijkt me duidelijk, 32MB DDR Radeon
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ja en die is toch ook niet zo vreselijk duur? Als je de OEM versie neemt schijnt het dat je een redelijk kans hebt dat er 5.5 ns DDR op zit, waardoor je hem dan net zo goed kan O/Cen als een retail.Op dinsdag 31 juli 2001 00:31 schreef farlane het volgende:
2d kwaliteit _en_ 3d kwaliteit en in mindere mate 3d snelheid?
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
Hey Made-euhm-dinges...
Luister nou gewoon naar je vriend en je vrienden en koop een niet al te dure kaart. Jij hebt dat niet nodig en voor het geld dat je bespaart kan je weer wat anders leuks doen.
Luister nou gewoon naar je vriend en je vrienden en koop een niet al te dure kaart. Jij hebt dat niet nodig en voor het geld dat je bespaart kan je weer wat anders leuks doen.
Ik heb nog een Radeon 32mb ddr LE in de aanbieding
Lijkt me een perfect kaartje voor jou. Na wat tweakwerk net zo snel als een retail 32mb ddr Radeon kaart, maar veel goedkoper
Hij staat in de vraag en aanbod.
Hij staat in de vraag en aanbod.
"Choose life"
Wat denk je van een ATI Radeon 32MB DDR VE, heeft als extra DVI Out en Video Out. Is erg goedkoop.
De Ati Radeon VE moet je alleen kopen als je geen 3d games speelt en de extra opties (dual monitor) echt nodig hebt. Hij zuigt voor 3d games.
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1421&p=7
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1421&p=7
"Choose life"
Come on, kijk eens naar die framerates bij dat artikel van Anandtech. Dat is prima speelbaar spul en daar laat je gewoon wat veren voor. Zuigen voor 3d games doet een Voodoo2 voor de meeste spellen nog niet eens...
Voodoo 2 niet zuigen voor de huidige 3d games?? Heb je operation flashpoint wel eens gespeeld? Dat zou echt een slide show worden met die Radeon VE (en voodoo 2)
"Choose life"
Ik speel Flashpoint met een TNT2. Dat werkt flawless, dan gaat een Voodoo2 ook prima aan de gang, mits een beetje behoorlijk ondersteunt door het spel.
Ik kan niet geloven dat operation flashpoint een beetje goed wil draaien (boven de 30 fps dus) met een voodoo 2 in een doorgaanse resolutie van laten we zeggen 1024x768.
Maar laten we maar on-topic blijven
Maar laten we maar on-topic blijven
"Choose life"
kijk aan dat soort reacties heb ik wat!! Alvast bedankt voor je aanbod Martijnos, maar hoe zit dat dan met garantie, krijg ik de bon erbij etc...??
Graag meer van dit soort goede adviezen..
Thanx
Graag meer van dit soort goede adviezen..
Thanx
Je kunt me daarover beter even mailen
"Choose life"
ok, laatste vraag:
wat is het verschil tussen de Radeon 32 MB DDR Retail en de OEM??? zitten daar ook hardware verschillen in of alleen de verpakking en evt. cd's???
wat is het verschil tussen de Radeon 32 MB DDR Retail en de OEM??? zitten daar ook hardware verschillen in of alleen de verpakking en evt. cd's???
Een voodoo2 is dan ook meer geschikt voor 800 bij 600. Verwacht niet het beste van het beste, het blijft een oud ding.
heb ik eindelijk besloten om de ATI 32 mb DDR te kopen is hij nergens te krijgen (tenminste niet voor weinig..)
weet iemand nog een winkel?
weet iemand nog een winkel?
Pagina: 1