Foto's meegenomen in TimeMachine backup op externe schijf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1249078

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb altijd op een iMac gewerkt. Deze heeft het helaas een tijd terug begeven en is niet meer te repareren. Ik heb braaf TimeMachine backups gemaakt op een externe harde schijf (geen TimeCapsule). Nu sluit ik deze externe harde schijf aan op een MacBook Air en dan zie ik alle backups staan. Als ik dan in zo'n backup naar: gebruikers>naam>afbeeldingen>photo's-bibliotheek ga, dan opent hij de huidige Foto's-bibliotheek van de MacBook Air. Ik wil geen de backup van Time Machine niet terugzetten op deze MacBook Air, want dit is een laptop van mijn werk. Hoe kan ik dan toch bij mijn foto's komen op mijn externe harde schijf?

Alvast veel liefde en dank voor degene die mij hiermee kan helpen! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac was een iMac van 10 jaar oud, laatste backup van sept 2018
Externe harddisk is een WD Elements (waarvan 700gig van de 1000 in gebruik zijn, ik neem dus aan dat mijn fotos nog ergens staan

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb me suf gezocht in die back-up waar die foto's staan en vervolgens het internet afgezocht naar hulp en soortgelijke problemen.......

Beste antwoord (via Anoniem: 1249078 op 03-09-2019 18:34)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je in de backup naar Foto's Bibliotheek 0f Photos Library gaat kun je waarschijnlijk ook met de rechter muisknop daar op klikken. Kies dan voor "Toon pakketinhoud". Wanneer je dat hebt kies je voor de map Masters. Daar staan al je onbewerkte foto's in.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 21:26
Je moet de fotobibliotheek die in de backup zit eerst naar je computer kopiëren voor je hem kunt openen :) Let ook op: de Foto's app zal m eerst willen updaten/repareren als je hem de eerste keer opent...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Wanneer je in de backup naar Foto's Bibliotheek 0f Photos Library gaat kun je waarschijnlijk ook met de rechter muisknop daar op klikken. Kies dan voor "Toon pakketinhoud". Wanneer je dat hebt kies je voor de map Masters. Daar staan al je onbewerkte foto's in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 21:26
sypie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:31:
Dat kan ook, als je slechts enkele wilt kopiëren. Ik zou wel zeer voorzichtig zijn, want maak je daar wat stuk, kun je die bibliotheek corrumperen. dus alleen doen om er enkele masters uit kopieeren :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Werken in een backup is eigenlijk nooit een goed idee. Eerst data er uit halen, dan bewerken en eventueel overbodige bestanden verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zou je niet een USB-disk als externe boot-disk voor de Macbook Air kunnen maken en daar de backup naar terug kunnen zetten? Dan heb je je iMac-data volledig terug en je werkmacbook ongeschonden laten.

Met een beetje mazzel geen gedoe met schijfgroottes zodat je backup niet terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1249078

Topicstarter
Bedankt allen! Ik ben inmiddels door jullie antwoorden een stuk verder. Super!
Pagina: 1