Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:35
Ik heb net de LG27gl850 gekocht alvast voor de PS5 aangezien het bekend is dat die 120hz 4k ondersteund, maar dat echt niet kwa gaming haalt, dacht ik van: Ik koop een 1440p scherm 144hz 1ms ips.

Maar de ps4 ondersteunt het niet. Het signaal wordt van 4k naar 1440p verwerkt.

Nu twijfel ik of ik het scherm moet inruilen of bewaren voor de ps5.

Ik heb geen vergelijkings matteriaal hoe een 4k scherm met een ps4 pro eruit zou zien die de ps4 wel ondersteunt... Ik weet nou niet of ik het scherm moet bewaren voor de ps5 en gewoon accepteren dat het er wat anders uitziet of omwisselen zonder vergelijking en hopen dat het er dan beter uitziet.

Opzich past het scherm zich goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:41

WCA

Waarom zouden wij dat voor jou moeten bepalen? Dat is toch iets wat je zelf moet bedenken...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
GreNade schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:14:
Waarom zouden wij dat voor jou moeten bepalen? Dat is toch iets wat je zelf moet bedenken...
Meer advies gevraagt. Misschien zijn er mensen met dergelijke ervaringen. Ik weet niet of 4k dow scale naar 2k veel lelijker is dan normaal 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:41

WCA

zlpsycho schreef op zondag 1 september 2019 @ 09:13:
[...]

Meer advies gevraagt. Misschien zijn er mensen met dergelijke ervaringen. Ik weet niet of 4k dow scale naar 2k veel lelijker is dan normaal 2k.
Zul je echt zelf moeten ervaren, wat voor de een acceptabel is is dat voor de ander niet. Daarnaast verschilt het per monitor hoe goed de scaling is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
Dat is zo, maar ik ken niemand met een ps4 pro en een 4k scherm. Dus ik heb geen vergelijkings materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 23:43

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

En als je 1080p uitput naar je schern stuurt? Waarschijnlijk moet je dan wel de resolutie settings van je scherm ook aanpassen zodat je zwarte rand links en rechts hebt (zodat de verhouding klopt)

Als je scaling van 4k naar 2k namelijk niet goed gaat zal waarschijnlijk 1080p er nog beter uitzien. Verkeerde scaling kan blurry worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zlpsycho
Knorretje- schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:57:
En als je 1080p uitput naar je schern stuurt? Waarschijnlijk moet je dan wel de resolutie settings van je scherm ook aanpassen zodat je zwarte rand links en rechts hebt (zodat de verhouding klopt)

Als je scaling van 4k naar 2k namelijk niet goed gaat zal waarschijnlijk 1080p er nog beter uitzien. Verkeerde scaling kan blurry worden helaas.
1080p wel geprobeerd maar het scherm blijft een uhd signaal ontvangen. Valt niet aan te passen. Dus kleiner met randen werkt niet.

Maar down scaling van 4k naar 1440p moet een mooier beeld geven toch?

Het is niet blurry maar ook niet mindblowing. Maar dat kan ook zijn door de ps4 variabele resolutie.

Zoals apex legends die ziet er wel goed uit opzich alleen als je wat dichter bij het scherm zit is het wat blokkerig. Het is zo moeilijk om te oordelen, want ik weet niet of het op een 4k scherm ook zo blokkerig is.

Als ik een 4k scherm zou halen en alle spellen draaien op 1080p en 1440p dan ziet dat er ook minder mooi uit of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door zlpsycho op 02-09-2019 13:06 ]

Pagina: 1