New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Je trekt "koelere" lucht van buiten, direct naar je CPU toe, ipv eerst door je kast heen.
Bij mij scheelt het toch een graadje of 4 a 5.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Hum, wij hebben een verschil van meningOp zondag 29 juli 2001 22:47 schreef Wierdo_NL het volgende:
Lijkt me wel he..
Je trekt "koelere" lucht van buiten, direct naar je CPU toe, ipv eerst door je kast heen.
Bij mij scheelt het toch een graadje of 4 a 5.
Verwijderd
Maar deze CPU gaat gewoon niet verder
Maarja, bij jou moet het wel lukken..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Met koeler ong. 52 graden max.
Koeler = dikke grond ventilator, stand storm.
ps. zeg alsjeblieft niet dat ik een slechte airflow heb want die is er simpelweg gewoon niet.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Allemaal zuigers heb je eigenlijk nog geluk dat je kast niet in elkaar geklapt is
Je schrijft dat je in je de fans in je kast allemaal lucht uit de kast laat blazen? Als dat werkelijk zo is zou je vooronder andersom moeten zetten.
Verwijderd
weet niet hoe lang het duurt voordat je cpu-fan dan kapot is (moet er wel redelijk lang tegenkunnen volgens mij)...
misschien een gat aan de bovenkant van je kast? dat de warme lucht (die stijgt ja) er ook wat makkelijker uitkan?!?
Fans in je kast zuigen altijd, alleen soms lucht naar binnen, en soms naar buiten.Op maandag 30 juli 2001 09:26 schreef BartNL het volgende:
@yzer7
Allemaal zuigers heb je eigenlijk nog geluk dat je kast niet in elkaar geklapt is
Je schrijft dat je in je de fans in je kast allemaal lucht uit de kast laat blazen? Als dat werkelijk zo is zou je vooronder andersom moeten zetten.
Maar mijn Fan vooronder is een intake, de rest (2 fan's) zuigen naar buiten : één bij de cpu, en één boven-achter.
Eddo->
Waar moet ik die zij-fan dan op mikken? Net over de videokaart heen of zo?als je een casefan in de zijkant van je kast maakt, moet je die niet direct op je cpu-cooler laten blazen! dat gaat dan zo'n heel irritant geluid maken, omdat de ene fan de andere harder gaat laten draaien... weet niet hoe lang het duurt voordat je cpu-fan dan kapot is (moet er wel redelijk lang tegenkunnen volgens mij)... misschien een gat aan de bovenkant van je kast? dat de warme lucht (die stijgt ja) er ook wat makkelijker uitkan?!?
Verwijderd
-3xSunon 80mm waarvan een achterin die naar binnen blaast, 1 bovenin die naar buiten blaast, 1 in de voorkant in het midden die naar buiten blaast(op 7 volt)
-1xSunon 80mm in voeding(zelf eringezet)
-1xNidec 92mm blaast op Herc
-1x 60mm op cpu heatsink
-1x 40mm op heatsink Herc
-1x op de northbridge
de casetemperatuur is met dit weer ongeveer 30 graden.
en jah dat maakt veel herrie maar 's nachts gaat ie toch uit.
met casefan 48-50 graden, zonder casefan 56-60 graden.
The cyclographing developer
is wat groter als de andere en hang ik onder mijn voeding (met tailrips) en dan kast open
scheelt stressed +/- 8 graden
Verwijderd
heb een oud proc koelertje(60 mm) bovenin op uitblazen en voorin een 80 mm intake
binnenkort ff grote kast kopen en 2*120(12V) 1*120(230V) en 1*80 en 1*60, vraag me af hoe koel ie dan is, en ook hoeveel herrie die maakt, niet dat het uitmaakt want mn koetje blijft toch wel aan, en slapen doe iki ook wel(in slaap komen duurt misschien wat langer,maja)
Verwijderd
Ik heb een 80x80 coolermaster case fan op m'n videokaart gericht(viper 770 ultra) gericht en die is bijna koud! M'n procje is (stressed) 8 graden gedaald. De case fan staat niet direct op m'n proc gericht dus ik heb geen last van geluid of een kapotte coolerOp dinsdag 31 juli 2001 16:58 schreef ijzer7 het volgende:
Maar maakt zo'n 120mm (of welke fan dan ook) geen extra herrie als je hem direct op je cpu mikt als gevolg van luchtstroom direct in de fan van de koeler?
Het werkt dus erg goed, bij mij tenminste.
Heb trouwens geen andere in/out take fans in m'n pc, geen ruimte in deze gare klote kast, ook niet bovenop
Bij mij is gebleken dat er nogal wat warmte rond te processor blijft hangen.
Dit kan specifiek voor mijn Alpha PEP66 zijn, aangezien de fan hier langs 1 zijkant lucht aanzuigt en deze langs boven uit de heatsink blaast.
Vooral achter de heatsink blijft warme lucht "hangen"
Voor mij heeft het dus zeker zin om hier een extra case-fan in mijn kast te zetten.
Bij deze metingen staat mijn kast trouwens open...aangezien ik de zijkant aan het spuiten ben
Verwijderd
Tenzij je een Zalman koeler hebtOp maandag 30 juli 2001 09:34 schreef Eddo het volgende:
als je een casefan in de zijkant van je kast maakt, moet je die niet direct op je cpu-cooler laten blazen!
Dan is het ideaal om met die koude lucht van buiten rechtstreeks op het koelblok te blazen. Want met de bijgeleverde koeler blaas je alleen maar de warme lucht in de kast tegen het koelblok. Terwijl je met een fan in de zijkant van de kast koude lucht dertegen aan blaast en bovendien recht boven de processor een fan kunt plaatsen. Hierdoor kun je zelfs met een Zalman nog flink overklokken
En als je (zoals ik) een Alha PAL6035 koeler hebt, die op zuigen staat (!), dan zet je de zijfan op warme lucht naar buiten zuigen.
Als je de fans tegen elkaar op laat blazen schiet je niet veel op, behalve een hoop nutteloze herrie...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
En dan meteen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀