HoroHoro schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:41:
[...]
Dat heb ik uiteraard gelezen. Maar ik wil er meerdere doen en vaak ook puur ter lering en vermaak. Daarvoor ga ik niet elke keer de mods lastig vallen en daar is Tweakers ook - en dat snap ik heel goed - niet voor bedoeld.
Voor mij is Tweakers ook ter leering ende vermaeck... en een forum, bovendien. Dat houdt in (voor mij, maar waarschijnlijk voor een boel anderen ook) dat er een stuk wisselwerking ontstaat. Je leest iets en reageert daarop.
Een enquête is (zeker in eerste instantie) een statisch gegeven. Het is een vraag-antwoordspel waar je - als forumgebruiker - in eerste instantie niets uit ziet komen. Dat komt namelijk pas op het moment dat de samplesize bereikt is en er uitkomsten gepost worden. En dat is iets dat ik hier sowieso al heel weinig zie gebeuren.
Ik zie dan ook niet onmiddellijk wat er leuk of leerzaam is aan het herhaaldelijk posten van enquêtes.
Om nog duidelijker te zijn. Ik ben op zoek naar zoiets als de SampleSize sub op Reddit maar dan voor een groot Nederlands publiek. Als zoiets bestaat....
Je zou hier kunnen gaan posten:
https://www.reddit.com/r/thenetherlands/
edit:
@ hieronder... oops. Maar ik kom dan ook nooit (Nooit?? Nooit!) op Reddit...
[
Voor 3% gewijzigd door
Jester-NL op 02-09-2019 13:07
. Reden: added some ignorance... do I now get bliss? ]