Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-06 08:09
Sinds 2 jaar heb ik een iPhone SE, waar ik altijd erg tevreden van was, en qua snelheid is zijn "ouderdom" nog steeds niet merkbaar. Sinds een paar weken echter heb ik steeds meer batterijproblemen en ik schrok dan ook toen hij niet alleen snel leeg begon te lopen maar ook op random momenten begon uit te vallen.

Als ik hem dan herstart (dat doet ie soms ook uit zichzelf), geeft de iPhone een boodschap weer met dat 'de batterij de gevraagde stroompiek niet kon leveren' en zich daarom dus uitgeschakeld had. Dit gebeurt soms gewoon als ik gebeld word bij een batterijpercentage van +/- 50 procent voor ik de kans heb op te nemen. Ik ging ook al kijken bij het batterijmenu in de instellingen en daar wordt dezelfde boodschap over het niet kunnen leveren van de stroompiek nog eens herhaald, alsook aangegeven dat de batterij gerepareerd moet worden (batterijconditie: reparatie). Ook heeft ie nog maar 67 procent (!!) van de originele capaciteit...Dat is me nooit eerder gebeurd na amper 2 jaar.

Deze telefoon komt van bij Vandenborre en is sinds een maand of 2 niet meer in garantie - typisch natuurlijk, dus was ik aan het overwegen om eens naar de Apple Store in Brussel te gaan. Hoe groot is de kans dat ze er voor een schappelijke prijs iets aan willen doen? Ik wil er niet voor niets heengaan gezien eerdere slechte ervaringen daar (vooral mbt taal, ze hebben geen Nederlandstalige medewerkers...) Of kan ik beter uitkijken naar een nieuw exemplaar :X

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Beste antwoord (via Lothiriel op 31-08-2019 16:17)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geronimous schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:02:
Een batterij is een verbruiksartikel, dus geen extra garantie. Vervangen bij Apple is tegenwoordig gewoon heel erg betaalbaar (mits je geen overige schade hebt zoals barstjes in je scherm oid)
Tot een paar maanden geleden deden ze dat nog voor €29,- (coulance regeling) en 't lijkt me zo te zijn dat de TS daar met een huidige 67% destijds ook beter aan gedaan had, maar..... Da's achteraf.

Nu is 't dus €49,- https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 31-08-2019 16:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zolang je accu nog een 'conditie' heeft van + 80% is er niet veel aan de hand met de accu ansich (op m'n iPhone 7 staat de conditie nú op 84% en die gaat met normaal gebruik nog een hele dag mee). Kijk voor de gein eens in het batterij menu welke 'app' er voor overmatig stroomverbruik zorgt sinds iOS 12.4.1. Hier is WhatsApp sinds die upgrade van afgelopen week weer aan't 'vervelen' en daar is (nóg) geen update voor beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 31-08-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:54:
Zolang je accu nog een 'conditie' heeft van + 80% is er niet veel aan de hand met de accu ansich (op m'n iPhone 7 staat de conditie nú op 84% en die gaat met normaal gebruik nog een hele dag mee). Kijk voor de gein eens in het batterij menu welke 'app' er voor overmatig stroomverbruik zorgt sinds iOS 12.4.1. Hier is WhatsApp sinds die upgrade van afgelopen week weer aan't 'vervelen' en daar is (nóg) geen update voor beschikbaar.
Ja ik weet dat 80-85 procent normaal is, maar mijn SE zit dus op 67...

Vandaag bijvoorbeeld heb ik hem amper gebruikt, ging op 100 procent van de lader vanmorgen rond 10u en is nu zo goed als plat (nog 13 procent over). Ook al tweemaal uitgevallen vandaag. Dat lijkt me verrevan normaal. Ik kan op het eerste zicht geen zwaar gebruikende apps ontdekken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die 67% had ik even overheen gelezen :o .... Voor €49,- zet Apple er weer een nieuwe accu in, overigens.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 31-08-2019 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 04-07 18:26
Een batterij is een verbruiksartikel, dus geen extra garantie. Vervangen bij Apple is tegenwoordig gewoon heel erg betaalbaar voor 49 euro zoals hierboven aangegeven :) (mits je geen overige schade hebt zoals barstjes in je scherm oid)

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 31-08-2019 16:03 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geronimous schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:02:
Een batterij is een verbruiksartikel, dus geen extra garantie. Vervangen bij Apple is tegenwoordig gewoon heel erg betaalbaar (mits je geen overige schade hebt zoals barstjes in je scherm oid)
Tot een paar maanden geleden deden ze dat nog voor €29,- (coulance regeling) en 't lijkt me zo te zijn dat de TS daar met een huidige 67% destijds ook beter aan gedaan had, maar..... Da's achteraf.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 31-08-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik merk dat batterijen niet altijd perse liniair degraderen. Wat je beschrijft is niet heel gek. Je kunt gewoon de batterij vervangen en aan is alles weer goed.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 04-07 18:26
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

Klopt, t/m 31 december 2018, dus wel alweer 8 maanden geleden. Daarvoor was het overigens een stuk duurder, ik geloof iets van 80-90 euro.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothiriel
Dankjewel allemaal voor de tips... Ik heb op de supportwebsite gekeken maar duidelijk niet ver genoeg doorgeklikt! 49 euro klinkt schappelijk dus misschien moet ik dat maar doen, want niets doen is in ieder geval geen optie met hoe brak de iPhone momenteel functioneert. Ik dacht aan eventueel upgraden mocht er een iPhone SE2 uitkomen maar afaik is dat niet meteen het geval. Toch maar eens langsgaan bij de Store dan maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geronimous schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

Klopt, t/m 31 december 2018, dus wel alweer 8 maanden geleden. Daarvoor was het overigens een stuk duurder, ik geloof iets van 80-90 euro.
:o

Dammn... Time Flies. Die hele regeling is destijds ook speciaal voor de iPhone 6S én de SE in het leven geroepen voor zover ik weet (zijn technisch gezien de zelfde toestellen). Ik heb hier ook nog een iPhone 6 liggen welke ik op 'launchdate' gekocht heb en die heeft nú nog steeds een 'conditie' van 93% volgens iOS. M'n (zakelijke) iPhone 8 staat gewoon nog op 100%

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 31-08-2019 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothiriel
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

Tsja op dat moment geen aandacht aan besteed omdat ik geen last had van een verminderde batterijduur (ik houd het percentage normaal niet in de gaten, maar in een paar weken is er bijna 10 procent van afgegaan, dat klinkt alarmerend!). Ik heb wel over de coulanceregeling gelezen hier op tweakers, jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Slijtage tot 67% over deze periode is niet normaal. Hier nog SE van Jr die op iets van 83% zit. (aangeschaft vlak na uitkomen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
Mijn tweedehandsje is ook weleens spontaan uitgegaan, en sindsdien heb ik de piekprestaties uitstaan. Dat werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lothiriel schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Tsja op dat moment geen aandacht aan besteed omdat ik geen last had van een verminderde batterijduur (ik houd het percentage normaal niet in de gaten, maar in een paar weken is er bijna 10 procent van afgegaan, dat klinkt alarmerend!). Ik heb wel over de coulanceregeling gelezen hier op tweakers, jammer maar helaas.
Geen idee hoe de rit naar Brussel is ( afstand ) maar eens proberen ?
Collega van mij was in Amsterdam, en met zijn 6S hetzelfde probleem.
Beetje op de sympathie spelen ( hij is al wel een oudere man, kan schelen ) en de batterij werd vervanggen onder de oude regeling
Hij was 39€ kwijt, meen ik.

( al is 49€ dan ook weer geen mega brug te ver ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lothiriel
FreshMaker schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Geen idee hoe de rit naar Brussel is ( afstand ) maar eens proberen ?
Collega van mij was in Amsterdam, en met zijn 6S hetzelfde probleem.
Beetje op de sympathie spelen ( hij is al wel een oudere man, kan schelen ) en de batterij werd vervanggen onder de oude regeling
Hij was 39€ kwijt, meen ik.

( al is 49€ dan ook weer geen mega brug te ver ;) )
Brussel ga ik niet heen met de auto, dat is een ramp, maar met het OV ben ik een halfuur onderweg dus da's wel okay. Laatste keer dat ik in de Apple Store was kon geen van de werknemers me helpen in het Nederlands wat ik wel matig vond (ik kan Frans en Engels maar als ik een probleem heb, in dat geval met m'n macbook, druk ik me graag uit in m'n eigen taal :P ).

Maar goed, duidelijk maken dat ik graag m'n batterij vervangen wil hebben lukt zo vast ook wel :) 49 euro betalen vind ik nog schappelijk, ik vreesde dat het de 100 euro zou aantikken en dat vind ik het gewoon niet meer waard op dit punt, zeker omdat ik zoals gezegd overweeg om te upgraden afhankelijk van waar Apple mee komt over een tweetal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Heb je geen apple certified dealer in de buurt ?
( vandenborre ) die kunnen hem opsturen naar Apple dan
( in Nederland kost de reparatie hetzelfde, ben je alleen 5 werkdagen de telefoon kwijt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
FreshMaker schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:40:
Heb je geen apple certified dealer in de buurt ?
( vandenborre ) die kunnen hem opsturen naar Apple dan
( in Nederland kost de reparatie hetzelfde, ben je alleen 5 werkdagen de telefoon kwijt :( )
Vandenborre is in de buurt maar zij zijn berucht om hun traagheid, en al helemaal nu het toestel niet eens meer in garantie is. Het is erg maar ik kan m'n telefoon eigenlijk niet langer dan een dag missen, al was het maar omdat het belangrijk is voor m'n werk om altijd bereikbaar te zijn. Of ik zou m'n oude Lumia 640 nog eens onder het stof moeten uithalen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
:+ dan gezellig een dagje Amsterdam plannen, de vrouw ook weer gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik ben dan wel benieuwd naar hoe en hoe vaak je de telefoon normaal gezien oplaad. Pas je de 20/80 regel toe of laad je hem met korte intervallen op naar 100% ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:18

Speedmaster

Make my day...

Gewoon via internet een nieuwe bestellen en er zelf in zetten. Google een op fix je IPhone, leveren voor een kleine meerprijs ook een gereedschapsetje bij
Pagina: 1