Mijn vraag
Dag iedereen,
Ik ben een complete nieuwkomer in het node-RED gebeuren, maar ik ben momenteel bezig om een flow te creëren waarbij ik via homekit een uitgang/lamp aangesloten op een Siemens S7 PLC wil aansturen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het ontvangen van de berichten vanuit homekit werkt goed, die zien er zo uit:
Wanneer de uitgang/lamp moet ingeschakeld worden.
Om de lamp aan te sturen, moet ik het volgende berichtje versturen:
Met deze flow kan ik de lamp aan of uitsturen:
Ik moet dus een function maken om het signaal die komt van homekit te vertalen naar dat naar die naar de plc gestuurd moet worden.
Hiervoor had ik volgende code geschreven, maar deze werkt helaas niet
Het is waarschijnlijk iets héél eenvoudigs, maar ik vind het maar niet. Is er iemand die me op de weg kan zetten?
Opgelost! Ik heb het via een 'change' node kunnen oplossen, nu eens kijken hoe ik hetzelfde kan bereiken via een Function node!
Dag iedereen,
Ik ben een complete nieuwkomer in het node-RED gebeuren, maar ik ben momenteel bezig om een flow te creëren waarbij ik via homekit een uitgang/lamp aangesloten op een Siemens S7 PLC wil aansturen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het ontvangen van de berichten vanuit homekit werkt goed, die zien er zo uit:
JavaScript:
1
2
| msg.payload : Object { On: true } |
Wanneer de uitgang/lamp moet ingeschakeld worden.
Om de lamp aan te sturen, moet ik het volgende berichtje versturen:
JavaScript:
1
| {"value":[false]} |
Met deze flow kan ik de lamp aan of uitsturen:

Ik moet dus een function maken om het signaal die komt van homekit te vertalen naar dat naar die naar de plc gestuurd moet worden.
Hiervoor had ik volgende code geschreven, maar deze werkt helaas niet
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var payload=msg.payload; if (payload.on === true) { msg.payload.value = [true] ; } else { msg.payload.value = [false] ; } return msg; |
Het is waarschijnlijk iets héél eenvoudigs, maar ik vind het maar niet. Is er iemand die me op de weg kan zetten?
Opgelost! Ik heb het via een 'change' node kunnen oplossen, nu eens kijken hoe ik hetzelfde kan bereiken via een Function node!
[ Voor 5% gewijzigd door Brecht.A op 31-08-2019 16:26 . Reden: Opgelost! ]