Toon posts:

mijn computer boot in de bios

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sennaplaschaert
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 02-10 19:55
Mijn vraag
...als ik mijn computer opstart dan start hij op in de bios daar moet ik vervolgens in het bootmenu handmatig mijn bootdevice aanklikken en dan kom ik in windows is hier ook een manier voor om dit automatisch te laten gaan en zo ja hoe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
......mijn specs zijn
ryzen 5 2600
rtx 2060
asus b450-f gaming
corsair vengeance 16 GB 3200Mhz

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.....ik heb al geprobeerd de laatste bios van mijn moederbord te downloaden maar dit heeft niks veranderd

Beste antwoord (via sennaplaschaert op 25-02-2020 14:26)

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Als het om het Windows bootmenu gaat zijn er verschillende opties. Zie hier.

Het lijkt erop dat de BIOS op beide SSD's een Windows installatie ziet. Als dat zo is moet je de bootsector van de "oude" SSD verwijderen.

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Wat zijn de instellingen voor de bootvolgorde?

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Heb je een USB stick in de pc zitten?
Of een boot CD in de CD speler?

• sennaplaschaert
Ik heb er alleen een SSD inzitten maar de bootvolgorde is 1 samsung 860qvo en 2 windows boot manager (p6 samsung SSD

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
sennaplaschaert schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:39:
Ik heb er alleen een SSD inzitten maar de bootvolgorde is 1 samsung 860qvo en 2 windows boot manager (p6 samsung SSD
Probeer die twee eens om te draaien dan?

En die nieuwe BIOS (UEFI firmware) heb je na het downloaden ook geïnstalleerd, neem ik aan? ;)

• sennaplaschaert
Evanescent schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:06:
[...]

Probeer die twee eens om te draaien dan?

En die nieuwe BIOS (UEFI firmware) heb je na het downloaden ook geïnstalleerd, neem ik aan? ;)
Ja na het instaleren van windows

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:51

Tens

functie elders

Je noemt Bootmenu, en niet wijzigen in het bios/uefi...

Bootmenu (als in F8 bij opstarten) verandering is (bij de meeste bordjes) een éénmalig iets, als je je standaard bootvolgorde wilt veranderen moet je dat in het bios wijzigen en opslaan.

[Voor 23% gewijzigd door Tens op 31-08-2019 19:24]

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• sennaplaschaert
Tens schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 19:08:
Je noemt Bootmenu, en niet wijzigen in het bios/uefi...

Bootmenu (als in F8 bij opstarten) verandering is (bij de meeste bordjes) een éénmalig iets, als je je standaard bootvolgorde wilt veranderen moet je dat in het bios wijzigen en opslaan.
U had gelijk dit deed ik inderdaad verkeert maar de bootvolgorde maakt njet uit in blijf in de bios booten

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Als het om het Windows bootmenu gaat zijn er verschillende opties. Zie hier.

Het lijkt erop dat de BIOS op beide SSD's een Windows installatie ziet. Als dat zo is moet je de bootsector van de "oude" SSD verwijderen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee