Aankoopadvies gevraagd TV [€1000]

Pagina: 1
Acties:

• keijzerr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09-2022
Ik ben opzoek naar een nieuwe TV om mijn 10+ jaar oude 46 inch LED (Samsung) te vervangen.

Na uren reviews te hebben bekeken en gelezen, twijfel ik tussen een Samsung Q70R en een LG SM9000. Mijn budget ligt rond de €1.000,-.

Graag jullie ideeën of, om het nog moeilijker te maken, betere types.

Btw; mocht ik in dit topic niet goed zitten dan heb ik de regels in ieder geval niet gelezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
keijzerr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:44:
Ik ben opzoek naar een nieuwe TV om mijn 10+ jaar oude 46 inch LED (Samsung) te vervangen.

Na uren reviews te hebben bekeken en gelezen, twijfel ik tussen een Samsung Q70R en een LG SM9000. Mijn budget ligt rond de €1.000,-.

Graag jullie ideeën of, om het nog moeilijker te maken, betere types.

Btw; mocht ik in dit topic niet goed zitten dan heb ik de regels in ieder geval niet gelezen!
Nou ja, dit is wèl een LG OLED topic hè? ;)
Maar voor €1000 kun je een wel een OLED kopen, de OLED55B8 bijvoorbeeld.
Daarmee heb je een 55 inch, is dit het formaat wat je zoekt?
Kleiner is er niet, groter wel maar dat kost dan ook €500-600 meer.

Één ding is zeker als je van een Samsung komt ga je er op vooruit.
Samsung maakt (nog) geen OLED alleen maar QLED’s wat in feite gewoon een LCD is.

Wil je toch een QLED die kwalitatief een beetje kan meekomen met een OLED ben je duurder uit en kom je er niet met €1000.

• keijzerr
HoppyF schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:02:
[...]

Samsung maakt (nog) geen OLED alleen maar QLED’s wat in feite gewoon een LCD is.

Wil je toch een QLED die kwalitatief een beetje kan meekomen met een OLED ben je duurder uit en kom je er niet met €1000.
Bedankt!
De LG OLED 55C8PLA zou je voor rond de €200,- extra kunnen kopen, dan heb je een maat groter én OLED. Is dat verschil (meerwaarde) het waard? Ook gezien het verschil in hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:02:
[...]

Mag je wel snel zijn, de laatste B8's gaan eruit zo te zien. Die zit nu op 1200, dus heeft de C8 sowieso de voorkeur.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
keijzerr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:14:
[...]

Bedankt!
De LG OLED 55C8PLA zou je voor rond de €200,- extra kunnen kopen, dan heb je een maat groter én OLED. Is dat verschil (meerwaarde) het waard? Ook gezien het verschil in hardware.
Het verschil in prijs ligt zo rond de €150-200 tussen de B9 en C8.
Er bestaat een B8 en B8S de verschillen onderling zijn gering.
De C8 is iets beter dan de B8 maar erg groot zijn de verschillen ook weer niet.
Zoek dit topic er maar op na,
Allen zijn OLED en 55 inch.
Wil je 65 inch dan ben je sowieso duurder uit boven de €1500.
De voorraad van de 8 serie neemt wel af omdat de 9 serie immers al maanden uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keijzerr
HoppyF schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Het verschil in prijs ligt zo rond de €150-200 tussen de B9 en C8.
Er bestaat een B8 en B8S de verschillen onderling zijn gering.
De C8 is iets beter dan de B8 maar erg groot zijn de verschillen ook weer niet.
Zoek dit topic er maar op na,
Allen zijn OLED en 55 inch.
Wil je 65 inch dan ben je sowieso duurder uit boven de €1500.
De voorraad van de 8 serie neemt wel af omdat de 9 serie immers al maanden uit is.
De SM9000 is een 49” dus sowieso heb je een groter formaat. Bij Art&Craft kost deze €1200,-, lees dat veel leden daar kopen dus ga er vanuit dat er een Benelux model wordt geleverd. Het verschil in prijs met andere aanbieders is ook geen honderden euro’s.
Is het geen belemmering in hardware of updates dat deze tv ouder is dan de SM9000? Ik wil er graag weer lang mee doen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@keijzerr er staat bij Art&Craft voor de 55 inch C8 (daar heb je het volgens mij over gezien de 1199,- euro) letterlijk in de titel : "LG OLED 55C8PLA", dat is het NL model. Het zou vreemd zijn als je dan iets anders krijgt.

Updates: bij elk merk geldt uiteraard hoe ouder, hoe sneller de software updates stoppen. Aangezien je geen glazen bol hebt kan je nooit bepalen:

A. wanneer het precies zover is
B. hoe erg het is.

Maar de 8-serie tv is van vorig jaar, dus echt 'oud' is dat nou ook weer niet. En de 9-serie tv van dit jaar... zal dus logischerwijs plusminus 1 jaar langer firmware updates hebben. :P

Je kan het ook als een voordeel zien: de belangrijkste bugs zijn er bij een 1 jaar oud model middels firmware updates al uit gehaald.

Aan jou de overweging hoeveel geld je over hebt voor het nieuwste model, daar kunnen we je niet mee helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 30-08-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keijzerr
Cap schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:49:
@keijzerr er staat bij Art&Craft voor de 55 inch C8 (daar heb je het volgens mij over gezien de 1199,- euro) letterlijk in de titel : "LG OLED 55C8PLA", dat is het NL model. Het zou vreemd zijn als je dan iets anders krijgt.

Updates: bij elk merk geldt uiteraard hoe ouder, hoe sneller de software updates stoppen. Aangezien je geen glazen bol hebt kan je nooit bepalen:

A. wanneer het precies zover is
B. hoe erg het is.

Maar de 8-serie tv is van vorig jaar, dus echt 'oud' is dat nou ook weer niet. En de 9-serie tv van dit jaar... zal dus logischerwijs plusminus 1 jaar langer firmware updates hebben. :P

Je kan het ook als een voordeel zien: de belangrijkste bugs zijn er bij een 1 jaar oud model middels firmware updates al uit gehaald.

Aan jou de overweging hoeveel geld je over hebt voor het nieuwste model, daar kunnen we je niet mee helpen.
Bedankt!
Ik ga er nog even rustig over nadenken. De extra functies van de SM9000 zoals AirPlay etc. vind ik ook wat waard. De B9 zou een prima vervanger zijn, deze is in feite gelijk alleen heeft dan wel OLED. Wat de prijs doet is natuurlijk lastig te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
keijzerr schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:20:
[...]

De SM9000 is een 49” dus sowieso heb je een groter formaat. Bij Art&Craft kost deze €1200,-, lees dat veel leden daar kopen dus ga er vanuit dat er een Benelux model wordt geleverd. Het verschil in prijs met andere aanbieders is ook geen honderden euro’s.
Is het geen belemmering in hardware of updates dat deze tv ouder is dan de SM9000? Ik wil er graag weer lang mee doen namelijk.
Art&Craft is een officiële LG dealer dus dat zit wel goed.
Als je budget €1000 of iets meer is kun je dus ook een OLED kopen die tov de SM9000 nog 6 inch groter is ook.
Ok, het is een 2018 model maar als je niet te veel hecht aan de belangrijkste 2019 features zoals HDMI 2.1 dan is een 2018 een goede keuze met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
keijzerr schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:33:
[...]

De C8 heeft een A9 processor, waar de B8 nog gebruik maakt van een A7 versie. Dit schijnt een groot verschil in beeld (contrast, kleuren, detailniveau etc.) te maken. De C8 is ook nog eens een heel stuk goedkoper dan een C9.
Wat ik eigenlijk overal lees is dat de beeldkwaliteit zo goed als identiek is van de c8 en b8, nergens lees ik dat de c8 veel beter contrast kleuren en detail heeft. Ik zelf heb een c7 benenden staan en een B7 in de slaapkamer, maar zie ook daar echt geen verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 22:04
donpablo80 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:57:
[...]

Wat ik eigenlijk overal lees is dat de beeldkwaliteit zo goed als identiek is van de c8 en b8, nergens lees ik dat de c8 veel beter contrast kleuren en detail heeft. Ik zelf heb een c7 benenden staan en een B7 in de slaapkamer, maar zie ook daar echt geen verschil in kwaliteit.
Bij de 7 serie is er geen verschil in processor tussen de B en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donpablo80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 06:55
pietervanhuizen schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:06:
[...]

Bij de 7 serie is er geen verschil in processor tussen de B en C.
Ah oke thx!, Maar toch lijkt het me sterk dat er een groot verschil in contrast, kleur en detail is tussen de b8 en c8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@keijzerr ik heb jouw vraag afgesplitst van [LG OLED] Ervaringen & Discussie naar een apart topic in Consumentenelektronica aankoopadvies.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keijzerr
Zeehond schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:13:
@keijzerr ik heb jouw vraag afgesplitst van [LG OLED] Ervaringen & Discussie naar een apart topic in Consumentenelektronica aankoopadvies.
Excuus voor het verkeerd plaatsen van mijn vraag. Bedankt voor alle reacties.
Ik heb zojuist een C8 gekocht 👍🏻
Pagina: 1