Knop op mobiel om naar einde pagina te gaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
Op de mobiele (en tablet) versie zit een knopje om meteen helemaal naar beneden te scrollen. Het zit echter rechtsonder, waardoor ik er regelmatig per ongeluk op duw... kan dit op een andere plek of op een andere manier?

Ik zag deze opmerkingen in oudere feature topics wel eens langskomen, maar nooit als specifiek topic volgens de search..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op iDevices staat dat pijltje er vanuit Safari. Daar kan een website naar mijn idee niks aan doen. Het pijltje verschijnt ook alleen wanneer er gescrollt wordt, het staat er niet standaard (althans niet bij mij).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mij overkomt dat ik vaak op het duimpje druk ipv op dat pijltje :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mythio schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:32:
Het zit echter rechtsonder, waardoor ik er regelmatig per ongeluk op duw...
Waar probeerde je op te drukken als je daar per ongeluk op hebt gedrukt? Is dat een ander element van Tweakers' site of iets van je telefoon?
kan dit op een andere plek of op een andere manier?
Heb je een voorstel? Want rechtsboven bijt natuurlijk met het menu en linksonder staat het deels over content heen en zal je er vast ook wel per ongeluk op drukken. Of vraag je eigenlijk om het helemaal te verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Borromini schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:48:
Mij overkomt dat ik vaak op het duimpje druk ipv op dat pijltje :P.
Dit. Nu kun je schijnbaar wel weer ontduimen door nog een keer te klikken maar dat komt misschien ook weer zo lullig over bij de onbedoelde ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
Hoewel ik het zelf niet echt storend vind, denk ik niet dat er een perfecte plek is voor dat knopje.
Binnen een topic zou linksonder het minst hinderlijk zijn, omdat daar de minst klikbare content staat. Binnen nieuwsitems is dat weer rechtsonder, op de frontpage linksonder en op het forum overzicht weer rechtsonder. Op andere plekken wordt het denk ik minder gebruikt.

Je zou het hooguit een optie in de instellingen kunnen maken, of via css uitschakelen (indien mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:12
Ik druk ook wel eens per ongeluk op dat knopje, en vind het dan jammer dat er geen knopje verschijnt om terug te springen naar waar ik gebleven was.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:43:
Op iDevices staat dat pijltje er vanuit Safari. Daar kan een website naar mijn idee niks aan doen. Het pijltje verschijnt ook alleen wanneer er gescrollt wordt, het staat er niet standaard (althans niet bij mij).
Ik heb dat pijltje nog nooit gezien. Heb je een screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
2 zelfs. 1 met het pijltje omhoog en 1 met het pijltje naar beneden. Deze zijn onder iOS 12.14.1 op een iPhone 7.
Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l4xvWY3Lt8j6foLJAy1hRqcC/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WwqX9iklKuRqrydHgmN34kN0/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sypie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:28:
[...]

2 zelfs. 1 met het pijltje omhoog en 1 met het pijltje naar beneden. Deze zijn onder iOS 12.14.1 op een iPhone 7.
Is dat niet gewoon het pijltje dat Tweakers plaatst? Of krijg je dat pijltje op elke site?

[ Voor 36% gewijzigd door ACM op 01-09-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

Jrz

––––––––––––

Ja dat pijltje houdt geen rekening met de afgeronde hoek.

Ander ding: “Laatste” zou imo altijd naar de laatste post moeten scrollen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Jrz schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:32:
Ander ding: “Laatste” zou imo altijd naar de laatste post moeten scrollen
Ken je de optie om op het grijze of gekleurde icoontje te klikken voor de topictitel? Deze brengt je naar het eerste nieuwe bericht sinds je laatste sessie. Als het grijs is doet het wat jij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

Jrz

––––––––––––

Oh joh. Scheelt weer :-)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:28:
[...]

Public
Publieke map
[Afbeelding][Afbeelding]
Check, die ken ik. Maar die zie ik dus alleen op Tweakers, en volgens mij is dat hun eigen code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
ACM schreef op zondag 1 september 2019 @ 08:29:
Is dat niet gewoon het pijltje dat Tweakers plaatst? Of krijg je dat pijltje op elke site?
Net even gecontroleerd. Kennelijk alleen het pijltje wat Tweakers plaatst.

Omdat ik zo weinig via mijn mobiel op internet zit was het mij nog niet opgevallen dat dit onderdeel van Tweakers was en niet van Safari zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 11:03
ACM schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Waar probeerde je op te drukken als je daar per ongeluk op hebt gedrukt? Is dat een ander element van Tweakers' site of iets van je telefoon?

[...]

Heb je een voorstel? Want rechtsboven bijt natuurlijk met het menu en linksonder staat het deels over content heen en zal je er vast ook wel per ongeluk op drukken. Of vraag je eigenlijk om het helemaal te verwijderen?
Het gebeurt mij vooral als ik zelf probeer te scrollen (bijvoorbeeld een klein stukje naar beneden om de volgende post te lezen). Dit doe ik dan met mijn rechterduim, telefoon vasthoudend in portrait mode. Bij het scrollen eindigt de duim dan net voorbij/op het knopje, waardoor ik helemaal naar beneden spring.

Linksonder zou je vooral linkshandige weer mee lastig vallen. Linksboven is niet handig bereikbaar.
Ik twijfel zelf of zo een knopje wel echt waarde heeft, maar als het algemene antwoord daar op ja is, dan misschien de optie om het uit te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat mij betreft zou hij ook logischer in het midden zitten en dan wat platter/rechthoekig.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@ACM Aangezien het blijkbaar nogal inconsistent werkt, is het niet beter hem weg te halen ? Kan er gemeten worden of de knop überhaupt gebruikt wordt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20
Ik gebruik hem juist wel heel veel en ben er erg blij mee.

Ik mis het op andere fora.

[ Voor 20% gewijzigd door boers706 op 03-09-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DukeBox schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:18:
@ACM Aangezien het blijkbaar nogal inconsistent werkt, is het niet beter hem weg te halen ? Kan er gemeten worden of de knop überhaupt gebruikt wordt ?
Strikt genomen werkt de knop niet inconsistent, maar doordat natuurlijk iedereen dezelfde telefoons, even grote schermen en even 'dikke' vingers heeft, zit het er dik in dat het niet bij iedereen hetzelfde uitvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@ACM True, maar blijkbaar werkt het ook bij véél mensen (iedereen met chrome op een galaxy s6,7,8,9,10) op een manier zoals die niet bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18
Mooi dat in ieder geval een topic voor dit punt is geopend.
Ook ik maak heel vaak gebruik van de knop en ik verbaas me erover dat twee knoppen/functies elkaar in de weg zitten.

De knop: "Geef thumbs-up" zou een stukje naar links op kunnen schuiven zodat er ruimte blijft voor de knop "scroll helemaal naar beneden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gelukkig hebben linkshandige er geen last van.
Misschien een CSS snippet maken zodat alles in het midden staat?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1