W2k:modem houdt na gem. 20 min. op met ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00
Als ik wil internetten onder windows 2000, dan houdt mijn modem op met ontvangen na gemiddeld 20 minuten. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, aan de isp ligt 't niet, want ik heb verschillenden geprobeerd.

Ook m'n acpi is niet het probleem, ik heb hem op standaard pc gezet en het probleem blijft.

Het systeem is een Dell inspiron 3800 met een actiontec interne modem.

Als hij niet meer kan ontvangen blijft de verbinding wel bestaan, maar hij ontvangt niks meer. Af en toe brandt het zend-lampje wel, maar de ontvangstlamp brandt nooit meer.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want ik wil windows2000 wel blijven gebruiken, zonder problemen. W98SE is geen optie meer, daar heb ik teveel problemen mee, net zoals winME

• JeroenTheStig
enig idee iemand??

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

20 minuten is wel heel toevallig de default setting van windows om te disconnecten als de verbinding volgens bill gates niet meer nodig is is dat misschien het probleem :P

Sommige mensen....

• JeroenTheStig
nee, dat is het niet, want dan wordt de verbinding helemaal weggekickt, en dat wordt hij niet. De verbinding blijft bestaan, alleen hij ontvangt niks meer

Verwijderd

vreemd probleem, misschien heb ik niet goed gelezen maar heb je ADSL of gewoon?

Wat je in iedergeval kan doen is het downloaden van de nieuwste drivers voor de modem.

Als je kijkt in het configuratiescherm (systeem) zie je dan iets van conflicten staan?
Of als je een "normale" modem hebt, zou je kunnen proberen om deze te laten testen bij een kameraad misschien doet hij het daar ook niet goed.