Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.reinink
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 22:30
Mijn vraag
...
Ik kocht een tablet, Google Nexus 9. De vorige eigenaar was vergeten haar account van het tablet te verwijderen. Daardoor kon ik geen nieuw account aanmaken. Ik kon wel een account uit de cloud of een bestaand account gebruiken Ik deed het laatste. Na inloggen moest ik een veiligheidscode (sms op mijn telefoon) invullen, gedaan. Google gaf aan dat ik mijn wachtwoord onlangs had gewijzgd. Ik werd voor 24 uur geblokkeerd, Google verwachte dus de oude eigenaar...
Het tablet wordt wel getoond onder 'mijn apparaten'. Maar ik kan daar verder niets mee
....
Tablet in recovery geboot, Android 7.1.1 is gebruikt, bootloader is gelocked.
Tablet teruggestuurd naar oude eigenaar zodat zij kon inloggen en daarna het account kon verwijderen.
Als zij inlogt met haar oude account krijgt ze hetzelfde: melding dat ze 24 uur moet wachten.
...
Het lijkt er op dat de tablet dus nu bij twee 'eigenaars' bekend is. Ik zie dat zij geprobeerd heeft toegang te krijgen tot haar Nexus 9, deze verbindingspoging staat nu in mijn account.
Ik kan van afstand de Nexus 9 niet verwijderen.
Vraag 1: hoe krijgt zij toegang tot 'haar' Nexus 9' zodat ze het account kan verwijderen?
Vraag 2: blijkbaar is haar telefoon de enige 'trusted device'. Op een pc kan ze niet bij haar Google account inloggen. Als ze met haar telefoon naar myaccount.google.com gaat kan ze daar dan de het account op de Nexus 9 verwijderen?
Ik kan veel van dergelijke problemen zlef oplossen, maar hier kom ik niet uit.
Gelukkig is er het Tweakers forum...

Beste antwoord (via rens-br op 03-09-2019 09:54)

• a.reinink
Ze kan via haar Google account niet meer bij het tablet komen.
Geen idee hoe ze dat voro elkaar gekregen heeft.
Ze heeft een ICT-zwager gevraagd om hulp, is niet gelukt.
Daarna heeft ze het geld meteen retour gestort.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ze zal de tablet uit haar 'mijn google' moeten halen.
Op dit moment is hij geblokkeerd omdat hij ( misschien ) als gestolen staat geregistreerd.

edit : link was my te 'niet legaal'

Contact met vorige eigenaar

[ Voor 28% gewijzigd door FreshMaker op 31-08-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:18
toevallig net zo'n topic vandaag, mss deze ook even volgen?

Google account compleet verwijderen na een harde reset?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.reinink
Een factory reset heeft geen zin. Google schrijft (waarschijnlijk in de bootsectie) weg dat er een account op zit. Dit ziet Google zonder dat je een internetverbinding hebt. Als je verbinding maakt geeft Google de mogelijk een restore te doen uit de cloud of een nieuw begin te maken. Maar omdat de tablet ook in mijn account zichtbaar is gaat dat dus niet zomaar.
Daarnaast heb ik de laatst bekende officiële ROM van Google 'geflashed'. Dat is geen probleem.
Maar na herstart ziet Google dat er nog steeds een account op zit. In Mrshmallow kon dit nog wel, in Nougat hebben ze dit dus gepatched.
Alleen, volgens mijn beperkte kennis, als de bootloader 'unlocked' is kan ik verder.
Omdat de 'developer options' niet aanstaan en omdat 'allow OEM locking' uit staat kom ik gewoon niet verder. Volgens mij kan zij alleen op haar 'eigen tablet' verwijderen uit haar Google account.
Ik verwacht dat daarna het tablet weer bruikbaar is.
Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
a.reinink schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:45:
Een factory reset heeft geen zin. Google schrijft (waarschijnlijk in de bootsectie) weg dat er een account op zit. Dit ziet Google zonder dat je een internetverbinding hebt. Als je verbinding maakt geeft Google de mogelijk een restore te doen uit de cloud of een nieuw begin te maken. Maar omdat de tablet ook in mijn account zichtbaar is gaat dat dus niet zomaar.
Daarnaast heb ik de laatst bekende officiële ROM van Google 'geflashed'. Dat is geen probleem.
Maar na herstart ziet Google dat er nog steeds een account op zit. In Mrshmallow kon dit nog wel, in Nougat hebben ze dit dus gepatched.
Alleen, volgens mijn beperkte kennis, als de bootloader 'unlocked' is kan ik verder.
Omdat de 'developer options' niet aanstaan en omdat 'allow OEM locking' uit staat kom ik gewoon niet verder. Volgens mij kan zij alleen op haar 'eigen tablet' verwijderen uit haar Google account.
Ik verwacht dat daarna het tablet weer bruikbaar is.
Iemand een beter idee?
Sorry, maar wat is niet duidelijk aan "de vorige eigenaar moet hem vrijgeven in het account"

Voor hetzelfde geld heb je een gestolen tablet in de hand .

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• a.reinink
Ze kan via haar Google account niet meer bij het tablet komen.
Geen idee hoe ze dat voro elkaar gekregen heeft.
Ze heeft een ICT-zwager gevraagd om hulp, is niet gelukt.
Daarna heeft ze het geld meteen retour gestort.
Pagina: 1