Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-12-2022
Hallo allemaal,

Google account compleet verwijderen na een harde reset? Dat lukt me dus niet! Wij hebben een samsung S8 gekocht ( tweedehands ) bij een dame ver van ons vandaan.

Echter na een harde reset blijft dus google actief van de laatste persoon. En moet ik dus inloggen met haar gegevens. Aangezien ze haar gegevens niet wilt geven ( logisch ) heb ik een uitdaging.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Thx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 11:37
Kun je eens even beschrijven welke 'reset' je hebt uitgevoerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
Vermoedelijk doel je op een FRP Lock (Factory Reset Protection), deze schakelt in als het google account niet is verwijderd voordat je de reset uitvoert.

De twee nette manieren deze te verwijderen zijn;
invoeren van de google gegevens, toestel doorstarten, Google account verwijderen en vervolgens weer resetten.

De andere manier is; met het betaalbewijs naar een samsung service centre gaan en daar de lock laten verwijderen.

Er zijn ook niet nette manieren, maar die ga ik hier niet promoten. 8)7

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
CyberJohn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:50:
Vermoedelijk doel je op een FRP Lock (Factory Reset Protection), deze schakelt in als het google account niet is verwijderd voordat je de reset uitvoert.

invoeren van de google gegevens, toestel doorstarten, Google account verwijderen en vervolgens weer resetten.

De andere manier is; met het betaalbewijs naar een samsung service centre gaan en daar de lock laten verwijderen.

Vraag me af of het flashen van nieuwe firmware met Odin tegenwoordig nog steeds werkt als het toestel geblokkeerd is met een Google account? Weet dat het bij een iPhone in ieder geval onmogelijk is...

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
SgtElPotato schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Vraag me af of het flashen van nieuwe firmware met Odin tegenwoordig nog steeds werkt als het toestel geblokkeerd is met een Google account? Weet dat het bij een iPhone in ieder geval onmogelijk is...
Nee dat werkt niet meer, er zijn wel andere manieren. Maar deze vereisen iets meer handelingen dan de stock firmware flashen via Odin :)

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
xinix03 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:45:
Kun je eens even beschrijven welke 'reset' je hebt uitgevoerd?
3 knoppen ingedrukt houden.. en dan wipe all data to factory*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
CyberJohn schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:50:

Je mag me altijd een privé bericht sturen!:)

Ik was naar een telefoon zaak gegaan in jet dorp.. en die kunnen dat Google account eraf halen. Kost me wel 35 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
Maikzors schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

3 knoppen ingedrukt houden.. en dan wipe all data to factory*
Als je de reset doet vanuit de instellingen in plaats van de recovery worden de accounts ook gewist. Iedereen kwam een reset uitvoeren vanuit de recovery, FRP is deels een anti-diefstalmaatregel en zou zo zijn nut verliezen.

[ Voor 17% gewijzigd door hcQd op 31-08-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
hcQd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Als je de reset doet vanuit de instellingen in plaats van de recovery worden de accounts ook gewist. Iedereen kwam een reset uitvoeren vanuit de recovery, FRP is deels een anti-diefstalmaatregel en zou zo zijn nut verliezen.
Dat is het probleem. Ik kan niet in de telefoon komen.. anders had ik dat gedaan natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Maikzors schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:39:
Hallo allemaal,

Google account compleet verwijderen na een harde reset? Dat lukt me dus niet! Wij hebben een samsung S8 gekocht ( tweedehands ) bij een dame ver van ons vandaan.

Echter na een harde reset blijft dus google actief van de laatste persoon. En moet ik dus inloggen met haar gegevens. Aangezien ze haar gegevens niet wilt geven ( logisch ) heb ik een uitdaging.

Thx!
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo logisch dat ze haar gegevens niet wilt geven zodat jij even in kunt loggen en het account van het toestel kunt verwijderen. Je zult haar moeten uitleggen dat het toestel niet werkt voordat dat gedaan is en dat je tot dat moment een plastic baksteen hebt overgenomen. Desnoods wijzigd ze haar ww tijdelijk zodat ze zelf geen nieuw ww hoeft te verzinnen. Je bent immers ook al een vertrouwensband aan gegaan door van iemand die "ver woont" een toestel over te nemen.

Want je kunt het ook omdraaien; waarom zouden wij moeten geloven dat je eerlijk aan het toestel bent gekomen? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 31-08-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
Anoniem: 674295 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:49:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo logisch dat ze haar gegevens niet wilt geven zodat jij even in kunt loggen en het account van het toestel kunt verwijderen. Je zult haar moeten uitleggen dat het toestel niet werkt voordat dat gedaan is en dat je tot dat moment een plastic baksteen hebt overgenomen. Desnoods wijzigd ze haar ww tijdelijk zodat ze zelf geen nieuw ww hoeft te verzinnen. Je bent immers ook al een vertrouwensband aan gegaan door van iemand die "ver woont" een toestel over te nemen.

Want je kunt het ook omdraaien; waarom zouden wij moeten geloven dat je eerlijk aan het toestel bent gekomen? :P
Wat een vertrouwen in de mens. Ik kan evt ook de telefoon weg brengen, voor 35 euro is Google eraf. Maar heb net een hoop geld betaald om de telefoon te kopen, dus alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:58

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Flamesz schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:17:
Al de verkoopster om de 35 euro gevraagd, aangezien het haar fout is en ze geen wachtwoord wil delen?
Dit dus, maar het lastige is natuurlijk ook dat dit iets is wat hij/zij zelf had kunnen voorkomen.
Zelf ook een keer gehad helaas, netjes de gegevens gegeven en direct mijn wachtwoord gewijzigd. Als ze blijft weigeren zou ik haar aangeven bij MP of iets om meer druk uit te oefenen.

[ Voor 74% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 01-09-2019 11:51 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:16
Al de verkoopster om de 35 euro gevraagd, aangezien het haar fout is en ze geen wachtwoord wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
Mother_Goozz schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:05:
[...]

Dit dus, maar het lastige is natuurlijk ook dat dit iets is wat hij/zij zelf had kunnen voorkomen.
Zelf ook een keer gehad helaas, netjes de gegevens gegeven en direct mijn wachtwoord gewijzigd. Als ze blijft weigeren zou ik haar aangeven bij MP of iets om meer druk uit te oefenen.
De betreffende verkoper vraagt geen 35 euro, maar een Telefoon winkler hiet in het dorp. Die kunnen dus wel het google account weghalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Realiseer je wel, dat dit ook een beveiliging is, en dat die winkel, door dit weg te halen, eigenlijk illegaal bezig is. Eerlijk gezegd, zou ik mijn telefoon niet toevertrouwen aan dergelijke 'winkeltjes'.

Zoals @Mother_Goozz ook al schreef, is de beste weg toch via die mevrouw.
Ze zal toch niet zo ver weg wonen, dat je er niet nog eens naar toe kunt rijden, zodat ze haar account zelf van de telefoon kan halen, wanneer ze haar gegevens niet wil geven?
Of heb je de telefoon per post ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:27
Maikzors schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:39:
Hallo allemaal,

Thx!
Terug naar die mevrouw, dan kan ze zelf het account verwijderen. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
Marly schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:09:
Realiseer je wel, dat dit ook een beveiliging is, en dat die winkel, door dit weg te halen, eigenlijk illegaal bezig is. Eerlijk gezegd, zou ik mijn telefoon niet toevertrouwen aan dergelijke 'winkeltjes'.

Zoals @Mother_Goozz ook al schreef, is de beste weg toch via die mevrouw.
Ze zal toch niet zo ver weg wonen, dat je er niet nog eens naar toe kunt rijden, zodat ze haar account zelf van de telefoon kan halen, wanneer ze haar gegevens niet wil geven?
Of heb je de telefoon per post ontvangen?
Nijmegen-Zwolle is een aardig stuk rijden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 16:51

Barrycade

Through the...

Ondertussen ben je langer bezig dan 2 uur heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Flamesz schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:17:
Het is niet haar fout. TS heeft zelf via recovery de reset uitgevoerd ipv via het reset menu.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Maikzors schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:45:
[...]

Nijmegen-Zwolle is een aardig stuk rijden :(
Klopt. Maar zou ik toch liever doen, dan € 35 betalen aan een of ander 'telefoonwinkeltje', waarvan je niet eens zeker weet, of 't hun wél lukt en of ze niet bij die poging je telefoon verkl*ten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ze kan ook de verzendkosten heen en weer vergoeden om het account er voor jou af te halen.

Andere optie is dat ze 2FA activeert en jou haar gegevens en een 2FA code geeft (moet wel bijv. telefonisch i.v.m. verlopen van de code) om in te loggen. Ww resetten of andere wijzigingen aan het account kan jij dan niet omdat je daar nog een keer voor moet inloggen met een nieuwe 2FA code. Lastige is alleen om dat begrip bij een niet technisch persoon bij te brengen.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2019 15:03 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Marly schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:09:
Even voorop gesteld, daar is niks illegaals aan!

Wel kan je garantie vervallen en dat bedrijf zou theoretisch ook dingen op je toestel kunnen (voor)installeren, ze gebruiken verder ook niks speciaals online handleidingen voor te vinden wat je in theorie zelf ook kan na wat (uit)zoekwerk

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 01-09-2019 15:00 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikzors
Dit heeft gewerkt voor mij!

*knip*

[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 03-09-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit gaat dus over het omzeilen van beveiliging en dat onderwerp mag niet besproken worden op Tweakers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.