Tweedehands of nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Binnenkort wil ik (2) nieuwe speakers gaan kopen. Ik heb een budget van 500 gulden per speaker. Nou zou ik ook kunnen gaan voor tweedehands speakers. De winkel waar ik ze ga kopen (Goossen en Swagerman in Den Bosch) handelt daar namelijk ook in. Met tweedehands speakers kan ik voor 300 gulden klaar zijn. Ik heb al gebeld, en hij had een set speakers van Kev staan, met dezelfde kwaliteit geluid als de speakers die ik nu tijdelijk geleend heb van m'n vader :) Dat zijn B&W speakers van zo'n 20 jaar oud.

Wat kan ik nu beter doen : Nieuwe speakers kopen voor ongeveer 500 gulden per stuk, of tweedehands speakers kopen, en geld overhouden om een tuner te kopen ?

Mother, will they like this song?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik denk dat het KEF is :)

check www.audiofriends.nl voor tips over 2dehands speakers!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:10

FFF

waarom wil je ze daar kopen? er zijn diverse veel grotere zaken, waar je voor een prikkie (lees voor jou budget) waarschijnlijk veel mooiere speakers kunt kopen.

Verwijderd

Als je een set van KEF kan krijgen die gelijk zijn aan de B&W Nautilus set van je vader zou ik dat gelijk doen. *D

Daar je van geen van beide sets de typenummers weet is het voor mij onmogelijk om echt een goed advies te geven. Ga gewoon luisteren in de winkel zou ik zeggen.

Verwijderd

als die Kef's van de zelfde kwaliteit zijn als de B&W's van je pa, zou ik die gewoon blijven gebruiken.....

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Op zondag 29 juli 2001 22:47 schreef gerben-V het volgende:
Als je een set van KEF kan krijgen die gelijk zijn aan de B&W Nautilus set van je vader zou ik dat gelijk doen. *D
n in de winkel zou ik zeggen.
:? :? :? Hoe kom je er bij dat hij het over Nautilus heeft? B&W maakt ook nog andere modellen... en Nautilus bestond 20 jaar geleden nog niet eens.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 03:17 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

:? :? :? Hoe kom je er bij dat hij het over Nautilus heeft? B&W maakt ook nog andere modellen... en Nautilus bestond 20 jaar geleden nog niet eens.
ik denk(ook vanwege de smilie)dat het hier om een grapje gaat....

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
Op maandag 30 juli 2001 03:19 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

ik denk(ook vanwege de smilie)dat het hier om een grapje gaat....
Zou kunnen, je weet maar nooit :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Volgens mij zijn het de DM2a (de B&W's dan he)... het zijn grote kasten (75 liter per stuk, vind ik best groot), 3-weg systeem met 8 inch woofer

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Leuke budget speakers:

Monitor Audio Bronze 2 a 399,-
B&W DM303 a 380,-
Wharfdale Diamond 8.2 a 399,-
Mission m73 a 349,-

...

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Volgens mij kan 2e hands kopen geen kwaad.
Speakers zijn volgens mij OF goed, OF kapot.
Ik neem aan dat ze geen kapotte zooi verkopen, dus zijn ze nog goed. Enige nadeel is dat je er waarschijnlijk geen garantie bij krijgt, maar je betaalt dan ook een stuk minder...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
ehh.. als jij aan het "mooie" "warme" geluid gewend bent van B&W en dat is je smaak, dan zou ik ZEKER niet gaan voor KEF, ik vind KEF veel harder en vooral neutraler klinken dan B&W.

En sorry maar de zin. "de KEF's zijn net zo GOED als de B&W's.. dat slaat nergens op. Jij vind OF de B&W's mooier klinken, dan zijn de B&W's beter voor jou, of jij vind de KEF's beter klinken, dan zijn de KEF's beter voor jou.
Dus ga luisteren wat je mooier vind, en beslis dan wat beter VOOR JOU is..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op maandag 30 juli 2001 22:48 schreef Whuzz het volgende:
Volgens mij kan 2e hands kopen geen kwaad.
Speakers zijn volgens mij OF goed, OF kapot.
Ik neem aan dat ze geen kapotte zooi verkopen, dus zijn ze nog goed. Enige nadeel is dat je er waarschijnlijk geen garantie bij krijgt, maar je betaalt dan ook een stuk minder...
Bij versterkers is dat wel zo, boxen niet, boxen hebben bewegende delen, dus slijtage is zeer reeel. Kijk eens op www.audiofriends.nl bij dat stukje over 2ehands boxen, staat het meeste wel uitgelegd.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Je kunt daar ook vrij goedkope tannoys voor kopen.

Tannoy r2 kost maar 500 pieken per stuk

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 30 juli 2001 23:06 schreef Ritch het volgende:

[..]

Bij versterkers is dat wel zo, boxen niet, boxen hebben bewegende delen, dus slijtage is zeer reeel. Kijk eens op www.audiofriends.nl bij dat stukje over 2ehands boxen, staat het meeste wel uitgelegd.
Jupz, een lelijke site, met hele mooie info.. ook over draadjes, nepspeakers, ontkoppelen en 2dehandsies.. errug vr voor de audiophylics :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Dat ik de Nautilus noemde was inderdaad een geintje. (f 50.000 destijds bij introductie in '94) Maar ook om aan te geven dat zonder nadere informatie over de boxen je nauwelijks een zinvol advies kan geven.

In het segment van 300 - 1000 gulden vind ik zelf de diverse setjes van Magnat altijd wel een goede koop.
Pagina: 1