Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Lenovo yoga 530, en elke 10 minuten valt mijn internet verbinding weg, dit betekent of hij verliest internetverbinding zonder de wifi verbinding te verliezen, of de volledige wifi verbinding verbreekt acuut.
Op geen enkel ander apparaat in huis gebeurt dit, dus ik vermoed dat dit een software dingetje is. Als dit gebeurt, moet ik eerst de wifi op m'n laptop uit en aan zetten, waarna hij pas weer kan verbinden. Het gebeurt ook op andere netwerken dan het thuisnetwerk, en vooral als ik filmpjes kijk (dus meer data verbruik).
Ik heb de software al een keer opnieuw geïnstalleerd. Is er een instelling die ik zou kunnen veranderen?
Heb niet zo'n zin om hem alweer terug te moeten brengen.

Alvast bedankt voor reacties!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Had je voor de gein al eens gezocht voor inspiratie wat je allemaal kan testen? Je bent absoluut niet de eerste met dit soort vraag. :)

Ik zou eens zoeken naar "wifi valt weg" en kijken wat je tegenkomt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar kan niks vinden wat helpt en ik heb anderen gevonden met hetzelfde probleem, maar dan staat er vervolgens geen oplossing onder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat voor anderen geen oplossing is, kan voor jou wel een mogelijke oplossing zijn.
De oorzaak van het probleem hoeft niet per se hetzelfde te zijn.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Lenovo zelf heeft een hele support pagina hierover: https://support.lenovo.com/nl/nl/solutions/ht502846

En hier een Reddit draadje waar mensen ook een oplossing suggereren (driver rollback): https://www.reddit.com/r/..._disconnecting_from_wifi/

Kijk eens of er tips bij staan die zouden kunnen helpen, en laat vooral even horen hoe het uitpakt (zowel als het niet werkte, als wanneer het wel werkte), dat helpt mensen die in de toekomst een vergelijkbaar probleem hebben misschien weer een stapje verder :)

[ Voor 57% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-08-2019 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:14:
Ik heb gezocht, maar kan niks vinden wat helpt en ik heb anderen gevonden met hetzelfde probleem, maar dan staat er vervolgens geen oplossing onder..
Cpt.Morgan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:26:
Kijk eens of er tips bij staan die zouden kunnen helpen, en laat vooral even horen hoe het uitpakt (zowel als het niet werkte, als wanneer het wel werkte), dat helpt mensen die in de toekomst een vergelijkbaar probleem hebben misschien weer een stapje verder :)
Hmm... klinkt bekent:
https://xkcd.com/979/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2019 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
Kijk eens naar je energieprofielen en of daar aangegeven staat dat WiFi in “besparingsmodus” moet gaan.
Ik ga er vanuit dat je Windows hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier lijkt het nu wel minder te zijn, maar nog niet volledig opgelost. Ik heb de meeste tips van Lenovo opgevolgd, want de eerste paar alleen werkte niet.
Energieprofiel had ik al veranderd, dus dat was het niet. Ik zal dus nog verder moeten zoeken. Het Reddit draadje moet ik nog proberen.
In ieder geval tot nu toe al bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd aangezien dit specifiek om een Windows laptop gaat, schopje van NT naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Heb deze machine zelf ook, maak je toevallig gebruik van de wifi software die er standaard opstaat van Lenovo? (al dan niet bewust gedaan :) )
Heb zelf de software niet meer maar kan mij zo voorstellen dat hier ook nog iets van een profiel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Misschien is er iets te vinden in een wlanreport?

'netsh wlan show wlanreport'

https://support.microsoft...g-wireless-network-report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
herda schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:25:
Heb deze machine zelf ook, maak je toevallig gebruik van de wifi software die er standaard opstaat van Lenovo? (al dan niet bewust gedaan :) )
Heb zelf de software niet meer maar kan mij zo voorstellen dat hier ook nog iets van een profiel in zit.
Ik heb de software een keer eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd van de site van Lenovo. Je zegt dat jij het niet meer hebt, hoe doe je dat dan?

• herda
Verwijderd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:04:
[...]

Ik heb de software een keer eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd van de site van Lenovo. Je zegt dat jij het niet meer hebt, hoe doe je dat dan?
Ik heb de Wifi software van de Lenovo verwijderd en niet meer geïnstalleerd. Natuurlijk geen idee of dit bij jou de eventuele oplossing is natuurlijk.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik vraag mij af wat de software aan WiFi zou veranderen... Ik heb nog gehoord van software die de WiFi veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet thuis in computers maar heb hem wel nodig voor mijn werk en kan hem moeilijk missen. Dus als iemand DE oplossing heeft, deel gerust want ik denk dat veel mensen dit probleem hebben met de yoga 530. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
Berlinetta schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:37:
Ik vraag mij af wat de software aan WiFi zou veranderen... Ik heb nog gehoord van software die de WiFi veranderd.
Is van Lenovo zelf, WIFI beveiliging en optimaliseer spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Ik heb dit in mijn review van de Yoga 530 ook aangegeven. Weet niet of de WiFi module bij deze gelijk is aan de 14ARR (8822), maar heb zelf de module vervangen (open schroeven, 2 connectors loshalen, module er uit, nieuwe module er in, 2 connectors weer goed plaatsen, let op de 1 en 2 connecties, en dichtschroeven).
productreview: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001PMH) review door Raznov
Hele systeem werkt nu een stuk fijner met de 9260 Intel module.

De software updates hebben overigens niet geholpen op de 8822 in mijn geval, heb diverse versies geprobeerd, maar allen het zelfde resultaat (de ene keer leek het wel te werken maar viel hij op random weg, en andere keer was het gewoon heel traag met uitval).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik kan het probleem bevestigen, gek wordt je er van.

MAAR... en dat is interessant....
Als ik een usb-ethernet adapter gebruik en geen wifi heb ik exact hetzelfde probleem.

Daaruit trek ik dus de conclusie dat dit probleem niet te maken heeft met de wifi chip.

ik heb al heel veel tijd besteed aan dit probleem, ook een nieuwe Win10 installatie gedaan, maar nog geen oplossing gevonden.

• Berlinetta
  • Niet online
herda schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Is van Lenovo zelf, WIFI beveiliging en optimaliseer spul
Wat doet het dat dan precies?

• Berlinetta
  • Niet online
rokas schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:38:
Ik kan het probleem bevestigen, gek wordt je er van.

MAAR... en dat is interessant....
Als ik een usb-ethernet adapter gebruik en geen wifi heb ik exact hetzelfde probleem.

Daaruit trek ik dus de conclusie dat dit probleem niet te maken heeft met de wifi chip.

ik heb al heel veel tijd besteed aan dit probleem, ook een nieuwe Win10 installatie gedaan, maar nog geen oplossing gevonden.
Heb je al gekeken naar de chipset drivers van de Lenovo Yoga 530?

Hier is een link naar een Yoga 530, geen idee of er meerdere varianten van zijn. Even zelf controleren dus.
https://support.lenovo.com/us/en/downloads/ds503015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
Ik heb eerst bij Lenovo alles laten updaten wat mogelijk was.

https://pcsupport.lenovo....s/automatic-driver-update

Maar dat gaf geen oplossing.

Om 12:20u een handmatige driver update gedaan:
Device manager,
netwerkadapters,
Intel Dual Band Wireless-AC 3165,
rechtermuistoets,
update driver,
search automatically for...
De huidige driver versie is na de update:19.51.24.3

Tot op heden 23:50u is hij geen enkele keer meer uitgevallen (en daarvoor om de haverklap).

Apart dat als je het de automatische update service van Lenovo overlaat dat die deze wifi driver niet updatet maar via win10 device manager dus wel.

@scaglietti: ik hou jouw link nog even in de sleeve, als het blijft werken dan doe ik verder niets. Ik heb overigens ook een voorzichtig vermoeden dat het ook de oplossing niet is (maar: aanname) want als de automatische driver update bij Lenovo (die weldegelijk het e.e.a. installeerde) bracht geen soelaas.

Ik heb bij de properties van die wireless driver bij power management het vinkje nu "allow the computer to turn off this device to save power" (weer) aanstaan (dat had ik uitstaan als een mogelijke oplossing voor het probleem maar dat gaf geen soelaas).

Ik plaats binnenkort een update om aan te geven of deze oplossing (voor mij) stabiel blijft werken.

[ Voor 22% gewijzigd door rokas op 16-11-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
update: de vorige wifi driver 19.51.24.3, heeft geen enkele keer meer een probleem opgeleverd.

Bij Intel staat een nieuwere versie, 19.51.25.1, die heb ik zojuist geïnstalleerd. Morgen zal ik een update schrijven hoe die versie functioneert.

https://www.intel.com/con...er-support-assistant.html

Wie helpt me?
Ik heb nog steeds geen antwoord gevonden of de Lenovo yoga 530-14IKB externe schermen kan ondersteunen van 2560x1440. Op verschillende 2560x1440 schermen krijg ik de resolutie met deze laptop niet verder dan 1920x1080. Aan de hdmi kabel of schermen ligt het niet omdat een andere laptop het probleemloos met die kabel en monitor op 2560x1440 doet. Iedere hint is welkom.
Zie deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
Update: de internetverbinding is geen enkele keer meer uitgevallen, ook niet na de update van de wifi driver naar 19.51.25.1.
Probleem lijkt dus te zijn opgelost met de internetverbinding.
Nu alleen nog die schermresolutie op het externe scherm naar 2560x1440 krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikisme
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-02-2020
Hoi Joeka,

Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar niks hielp. Zelfs een USB wifi stickje hielp niet.

Sinds gisteren een Intel 9260 erin in plaats van de door Lenovo geinstalleerde module en het probleem is foetsie. Sterker nog, hij is ook zonder wifi stukken sneller. Vervangen is een fluitje va een cent. Wel even een klein formaat torxje voor de 10 schoefjes.

pricewatch: Intel Wireless-AC 9260 (vPro)

YouTube: LENOVO YOGA 530 DISASSEMBLY AND UPGRADE TUTORIAL TEARDOWN

Vervangen kan ook zonder blauwe handschoenen. En die wifi module herken je gelijk.

Ik kocht em voor 19 euro incl verzenden bij codima maar je kunt em overal krijgen.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
rokas schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:51:
update: de vorige wifi driver 19.51.24.3, heeft geen enkele keer meer een probleem opgeleverd.

Bij Intel staat een nieuwere versie, 19.51.25.1, die heb ik zojuist geïnstalleerd. Morgen zal ik een update schrijven hoe die versie functioneert.

https://www.intel.com/con...er-support-assistant.html

Wie helpt me?
Ik heb nog steeds geen antwoord gevonden of de Lenovo yoga 530-14IKB externe schermen kan ondersteunen van 2560x1440. Op verschillende 2560x1440 schermen krijg ik de resolutie met deze laptop niet verder dan 1920x1080. Aan de hdmi kabel of schermen ligt het niet omdat een andere laptop het probleemloos met die kabel en monitor op 2560x1440 doet. Iedere hint is welkom.
Zie deze post.
Dan ligt het aan de laptop, dat die geen 2560x1440 kan leveren. Dat de kaart dat kan wil nog niet zeggen dat de laptop het ook kan. Er zijn meerdere factoren die ik zo even niet kan opnoemen en niet ga doen.

En wat voor andere laptop is dat?
Pagina: 1