Toon posts:

vaakst ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Onderzoek: Nokia-telefoons draaien vaakst op nieuwe Android-versies, ...

Zeker geen taalnazi maar 'vaakst' is me toch een stapje ver. Zullen we gewoon 'meest' zeggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:38
Had je ook zelf kunnen googlen. https://onzetaal.nl/taaladvies/vaak-vaker-vaakst/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:05

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het is inderdaad geen poëzie maar het is gewoon een Nederlands woord inderdaad :)

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:02
taalnazi
Dan heb ik ook een taalopmerking: wat mij betreft mogen de bewoordingen wat netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
aljooge schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:08:
[...]

Dan heb ik ook een taalopmerking: wat mij betreft mogen de bewoordingen wat netter.
https://nl.wiktionary.org/wiki/taalnazi

Op zich een vaker gebruikt woord op internet. Volgens mij til jij te zwaar aan het laatste deel van het woord. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 30-08-2019 21:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De meeste Nokia telefoons draaien op de nieuwste Android-versie, dat percentage ligt veel hoger dan bij LG.

Waar komt vaak - vaker - vaakst vandaan ? van iets wat vaak voorkomt
(een voetballer die het vaakst gepasseerd wordt bij selectie voor het Nederlands elftal) ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Vaakst is inderdaad in dit geval vreemd.
Veel - meer - meest is iets algemener; vaak - vaker - vaakst legt meer nadruk op afzonderlijke gelegenheden of tijdstippen.
Het artikel gaat over het updatebeleid en heeft dus weinig te maken met afzonderlijke gelegenheden of tijdstippen.

Daarnaast is de titel ook nog eens tegenstrijdig met het artikel zelf:
Hoeveel gebruikers de update ook daadwerkelijk installeren komt uit het onderzoek niet naar voren.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1