Vraag

• freakinlaser
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:56
Ik zoek een?
Nieuwe monitor. 27", 1440p, G-Sync/Freesync, HDR.

Momenteel heb ik een pricewatch: Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit staan, maar deze heeft een duidelijk nadeel:
Freesync op NVidia kan alleen via DP bij dit scherm, en dat is gecapped op 60 Hz. Verder lijkt me bij nader inzien gamen in HDR toch wel sexy.

Ik overweeg dan ook m'n huidige Philips scherm aan m'n vriendin's PC hangen, en haar Dell Ultrasharp U2713HM dan als 2e scherm gebruiken bij een (nieuw aan te schaffen) scherm.

Het nieuw aan te schaffen scherm is dus vooral gaming. Voor werk verder te gebruiken naast de Ultrasharp, 2x 1440p is denk ik prettiger werken dan een 35"UWQHD.

Wat is je budget?
Tja... geen specifiek budget, maar die 4K HDR monitoren gaan ook een nieuwe GPU vragen, en dat wordt wat gortig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, helemaal niks.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ryzen 1700, GTX1080, 16 GB RAM. (inventaris in m'n profiel, maar dit dekt de lading wel)
Eventueel ook nog te gebruiken met een XBox One S.

Wat vraag ik nu eigenlijk aan jullie?
Wat is wijsheid?
Op basis van het vergelijk bij De Buren zou ik kunnen gaan voor:
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Nadeel is wel dat ik dan dus een plat scherm naast dit gekromde exemplaar zou plaatsen

Maar wellicht zit er - nu de eerste lading full array local dimming HDR monitoren er zijn - nog wel wat 1440p moois aan te komen en kan ik beter wachten.

Wat o wat moet ik doen? Wachten of kopen? GUIDE ME, WISE TWEAKERS

Alle reacties

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-08 21:06
Ik weet dat veel mensen deze op het oog houden: pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart
Hoge refresh, IPS, lage inputlag. G en Freesync compattible (ook met jou GTX 1080 via DP)
Ik denk ook niet dat zonder HDMI 2.0C er uberhaubt een variabele refresh rate mogelijk is boven de 60Hz, display port levert wel de benodigde bandbreedte. Dat zeker met HDR input.

Maar volgens mij hebben de goedkopere "HDR" gaming monitoren vaak belabberde HDR resultaten. Vaak halen ze de HDR 400 standaard niet eens, en wordt het toch op de doos vermeld als HDR. Zeker dus vertrouwde websites aanhouden en reviews te lezen/kijken

• freakinlaser
Die had ik nog niet op de radar, bedankt voor je reactie.

Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de samsung qua HDR, helderheid is bij beide hetzelfde iig, maar die Samsung die is DisplayHDR 600 gecertificeerd... wel met edge dimming.

Ik neig sterk naar afwachten tot er 1440p schermen met OLED danwel FALD/QLED te krijgen zijn, maar dat zou zo maar nog even kunnen duren.

[Voor 41% gewijzigd door freakinlaser op 31-08-2019 17:58]

• Looney1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-12 23:46
Heb zelf deze recent gekocht, tot nu toe erg tevreden over! (wel hdr 400) Zelf de monitor daar niet bewust voor gekocht gezien aanbod hdr games voor de pc nog vrij beperkt zijn.

pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart

• freakinlaser
Hoi,

Bedankt voor je reactie, die zal ik ook meenemen in mijn lijst.
Gebruik je hem met AMD of met NVidia?

• Looney1984
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 05-12 23:46
Gebruik hem met een GTX 1080ti. Monitor staat ook op het lijstje van monitoren die werken met gsync. https://www.nvidia.com/en...ts/g-sync-monitors/specs/

Werkt bij mij dik prima!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee