Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anagorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 18:45
Hallo,
Ik heb momenteel een 220v bewegingssensor geïnstalleerd die mijn verlichting aan/uitschakelt.
Nu heb ik Home Assistant draaien die RF signalen leest en ontvangt.

Nu wil ik de bewegingssensor met een RF transmitter uitbreiden (al dan niet met een arduino) zodat ik de status af kan lezen in mijn Home Assistant. Nu is mijn vraag of zoiets überhaupt mogelijk is.

Hardop denkend moet ik dan de arduino + RF op de output van de bewegingssensor laten acteren, maar hoe krijg ik dan dat signaal van de bewegingssensor naar mijn arduino + RF?

PS: hoop dat de vraag een beetje helder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:56

ThePsycho

Biertje?

Mogelijk een 5v dc adapter op het 230v schakeldraad (uitgang) zetten en die als input gebruiken op een arduino? Geen ervaring mee, als je zoiets probeert zou ik in ieder geval kijken of je een weerstand of iets dergelijks nodig hebt als je dit aan wilt sluiten op een input.

Dan heb je overigens wel toegang nodig tot het nuldraad. (Schakeldraad en nul van dezelfde groep)

Hopelijk heb je hier iets aan!

[ Voor 4% gewijzigd door ThePsycho op 30-08-2019 18:29 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:05
Je kan ook een shelly v1 tussen de sensor en de lamp plaatsen de geschakelde voeding vanaf de sensor koppel je dan aan de sw inngang van de shelly en verbind de shelly via mqtt aan home assistant