Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
-

[ Voor 188% gewijzigd door Daanieyel op 22-07-2022 14:03 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:16
Ik zou gewoon inschrijven denk ik. Als je het toch njet had gewild, kun je toch gewoon voor 1 februari uitschrijven?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Daanieyel Wat heeft je SLB tegen je gezegd(geadviseerd) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Altijd inschrijven, jezelf uitschrijven kan altijd nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Daanieyel schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:46:
De situatie is als volgt. Afgelopen jaar heb ik bij mijn HBO opleiding 48 punten gehaald, 2 te weinig voor het BSA. Redenen hiervoor zijn persoonlijk, de studie opzich is voor mij goed haalbaar. Vandaar dat ik tegen het negatieve BSA een hoor/wederhoor heb aangevraagd. Dit is afgelopen dinsdag gebeurd en daar heb ik nu net uitslag van gekregen, negatief dus. Ik denk dat het het nog waard is om in beroep te gaan, en mijn SLB'er is het daarmee eens.

De vraag is echter wat er in tussentijd moet gebeuren. Ik wil namelijk in het geval van een negatieve uitslag van mijn beroep meteen door met een soortgelijke studie aan een andere HBO-instelling. Morgen is de deadline voor inschrijven, dus wat moet ik doen? Inschrijven voor de huidige opleiding, inschrijven voor de uitwijkmogelijkheid of niet inschrijven? Contact met de opleidingen zelf is vanwege het weekend niet meer mogelijk voor de deadline(morgen). Zijn er mensen met ervaring in deze situatie?
Gewoon bij allebei de opleidingen inschrijven, uitschrijven kan altijd nog.
Je hoef in NL ook maar 1 keer collegegeld te betalen als je meerdere opleidingen tegelijk doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:55
Voor hoge scholen is de peildatum ergens in oktober (weet ff niet meer of het 1 of 30 oktober was). Die peildatum bepaalt voor hoeveel studenten dat semester* die school geld ontvangt. Vaak kan je je dus ook nog wel na 1 september inschrijven, mits het maar voor die peildatum is.

* Het is niet helemaal per semester, maar ook weer niet per jaar. Hebben ambtenaren aan gewerkt, dus het is weer een uiterst complex systeem >:)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Houd er rekening mee dat het besluit van de examencomissie slechts marginaal wordt getoetst. Tenzij je sterke argumenten hebt dat er iets fout is gegaan (je persoonlijke omstandigheden zijn niet meegewogen, iemand in een vergelijkbare situatie heeft wel vrijstelling gehad, het BSA is niet door de juiste personen genomen, dat soort dingen), heeft een beroep weinig kans. Ik zou me dus maar op die nieuwe opleiding richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 23:35
Zoals iedereen hierboven zegt: gewoon inschrijven. Dan kun je in ieder geval nog ergens anders studeren mocht je de zaak niet gaan winnen.

Het beroep indienen moet nu gebeuren bij het College van Beroep voor de Examens (met het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs als vervolgstap, dat is gelijk ook de laatste mogelijkheid..). Ik raad je aan om het niet compleet in je eentje te doen, laat in ieder geval docenten en/of klasgenoten die je kunnen helpen je bezwaarschrift lezen en/of de hoorzitting bijwonen. Dit geldt ook voor het schikkingsgesprek bij de examencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
-

[ Voor 159% gewijzigd door Daanieyel op 22-07-2022 14:03 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sowieso in schrijven ja

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1