[Win10] Geluidsvolume niet constant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik word knettergek van windows 10 die het geluidsvolume niet constant kan houden. Het veranderd meerdere keren per minuut van nauwelijks hoorbaar tot normaal. Ik heb dit in games en in youtube. Bij andere applicaties valt het me niet op omdat daar meestal geen geluid bij zit. Soms is het weer uren in orde.

Als je zoekt dan komt dit bij anderen ook regelmatig voor (bv https://answers.microsoft...-9619-448f0f9c0d58?auth=1), maar de oplossingen die ik overneem lijken bij mij niets te doen (zie bv https://appuals.com/fix-v...-goes-down-up-windows-10/).

Ik heb de windows standaard Realtek High definition audio geinstalleerd en die zijn up-2-date (6.0.1.8184). Ik heb alle settings qua 'sound effects, enhancements' gevarieerd, maar het blijft varieren.

so: enhancements off, nothing automatic in 'communications', recording devices disabled, no dolby, no spatial. Ik wil alleen maar dat ik met een knop het volume kan regelen.

Iemand een tip nog?

[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 30-08-2019 17:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

superduper schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:35:
...
Ik heb de windows standaard Realtek High definition audio geinstalleerd en die zijn up-2-date (6.0.1.8184)...
Kwenie hoor, maar een pakket van meer dan 400 Meg voor een geluidskaartje klinkt ook een beetje als smeken om problemen
Ik gebruik gewoon de native windows driver 10.0.18362.1

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 01:09:
[...]

Kwenie hoor, maar een pakket van meer dan 400 Meg voor een geluidskaartje klinkt ook een beetje als smeken om problemen
Ik gebruik gewoon de native windows driver 10.0.18362.1
Daar was ik ook mee begonnen maar die liet ook het probleem zien. Toen de 'echte' driver geinstalleerd maar dat helpt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Dit probleem heb ik in het afgelopen jaar niet weg kunnen krijgen en speelt de laatste dagen erger dan ooit. Volume wisselt 10x per minuut tussen nagenoeg 0 en 100%. Voornamelijk in games (World of Tanks) is het om gek van te worden.

Al diverse internet paginas over dit probleem geraadpleegd en oplossingen gevolgd, maar het maakt geen zier uit. soms gaat het 10min goed, dan is het weer wisselen geblazen.

Alle drivers zijn verwijderd en nu de laatste windows defaults. Alle effecten staan uit, maar alle lol in games spelen gaat er zo uit.

Wat kan ik toch nog doen om het volume alleen door mij te laten controleren? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:58
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sdhlqXS.png

Werkt dat?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
stond al zo helaas. Is een bekende mogelijkheid inderdaad.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik ga dit topic nog maar eens een kans geven. Dit probleem is er nog steeds, en het is verdorie zelfs ook aanwezig op een nieuwe PC.

Ik heb inmiddels alle tips en tricks die over dit onderwerp te vinden zijn (want het is een bekend issue) uitgeprobeert, maar niks helpt.

Het zal ergens in de combinatie van software die ik vaak gebruik zitten waardoor dit op mijn nieuwe PC toch ook weer optreedt. Met name in World of Tanks wat ik regelmatig speel is het om helemaal gek van te worden: soms meerdere keren per minuut van superzacht naar oorverdovend.

Inmiddels naast de mobo realtek, ook een PCIe soudblaster (yeah, good old days) erin zitten. Probleem blijft. Speakerset gewijzigd: probleem blijft. USB geluidsdingetje: probleem blijft.

Hoe krijg ik toch in godesnaam een constant volume voor elkaar. 8)7 ;(

Een ander spel wat ik speel is Assetta corsa comp in VR; in mijn RIFT headset nog nooit een geluidsprobleem gehad.
Pagina: 1