Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology van single uplink naar Bond?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30
Ik zit te twijfelen over of ik de netwerk adapters van mijn DS415+ naar een bond zal overzetten.
Ondanks dat ik net de 100/1000mbit switch vervangen heb door een nieuwe ubiquiti switch blijft de nic van de synology op 100mbit staan. Geen idee waarom...

Heb switch poort op de nieuwe switch net 1gb fixed gezet, kabel even los van de syno maar geen connectie.

Nu kan ik ook over naar een bond, ben wat alleen bang dat als ik dit doe dat ik dan mijn connectie naar de syno verlies en niet meer terug krijg.

Heb al even gegoogled maar mis een beetje info over hoe ik het makkelijkst kan migreren van single nic naar bond met dezelfde ip settings.

Beste antwoord (via Tazzy op 31-08-2019 16:38)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik had het zelfde met mijn Synology, bleek 1 van de meegeleverde zwarte UTP kabels verrot te zijn waardoor hij alleen op 100mbps werkte.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

• Vorkie
  • Niet online
Belangrijkste vraag, wat wil je bereiken met een bond?

Verwijderd

Ik zou eerst uitzoeken waarom de Synology alleen maar op 100Mbit werkt, heb je ook andere kabels geprobeerd?

Ik weet niet wat voor netwerk je thuis hebt dat je denkt channelbonding nodig te hebben, maar in principe zou je met daadwerkelijke Gbit ethernet snelheid al een gigantische winst moeten zien.

• Tazzy
Zal eens kijken, voor mijn gevoel is het een cat6 kabel. Maar zal deze morgen eens vervangen

• Tazzy
Vorkie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:41:
Belangrijkste vraag, wat wil je bereiken met een bond?
performance winst?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Performance winst is nou net het ding waar een bond je niet mee gaat helpen...

while (! ( succeed = try ()));

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hans_lenze schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:28:
Performance winst is nou net het ding waar een bond je niet mee gaat helpen...
Jawel, dat is juist waar Link Aggregation onder andere voor bedoeld is.

Enkel zolang hij op 100Mbit blijft verbinden zal je met Link Aggregation ook op die snelheid blijven steken. Dus eerst moet hij een stabiele gigabit verbinding krijgen en dan pas nadenken over Link Aggregation.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Vorkie
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:36:
[...]

Jawel, dat is juist waar Link Aggregation onder andere voor bedoeld is.

Enkel zolang hij op 100Mbit blijft verbinden zal je met Link Aggregation ook op die snelheid blijven steken. Dus eerst moet hij een stabiele gigabit verbinding krijgen en dan pas nadenken over Link Aggregation.
Ligt aan de use case of dit performance technisch verbetering gaat brengen.

In een thuis opzet is er vaak 1 hoofdpc waar je de zware dingen op doet en ontsloten is met 1 netwerkkabel en de rest van de devices zit op WiFi.

Vanaf die ene pc met 1 nic in hetzelfde netwerk ga jij geen gebruik kunnen maken van de 2Gbit/s bond.

Heb je nou toevallig 2 zwaar gebruikte pc's en 4 7200rpm disken in raid 10 zou je op zijn best, zo even uit de losse pols, alsnog maar iets van maximaal 130Mbytes/s read speed hebben.

Met all flash kom je wel een stuk beter uit en kan je theoretisch 110Mbytes/s per pc door het netwerk jagen.

Link aggregation heeft bij bedrijven meer effect, vanwege de hoeveelheid pc's. (Unieke Mac adressen)

Verder ben ik het met je eens, eerst die link speed goed krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ik had het zelfde met mijn Synology, bleek 1 van de meegeleverde zwarte UTP kabels verrot te zijn waardoor hij alleen op 100mbps werkte.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Tazzy
Kabel wissel bracht inderdaad 1gbit, thanks

Denk dat de bond hier niet veel gaat brengen als ik het zo lees

• Wim-Bart

Wim-Bart

Tazzy schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:38:
Kabel wissel bracht inderdaad 1gbit, thanks

Denk dat de bond hier niet veel gaat brengen als ik het zo lees
Ik gebruik Bond wel, heb de poorten over en het schaad niet.

Pagina: 1