Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thunderbolt 3 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gijsbertw
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-11 14:00
Met deze laptop wil ik graag een desktop vervanger, maar ik wil niet een latop met een hele krachtige GPU. Zelf zat ik te denken aan een ThunderBolt 3 laptop

Wat ga je met je laptop doen?
Met mijn laptop wil ik voornamelijk met mijn studie bezig zijn, maar daarnaast een game is ook wel leuk, ik heb nu een 1060 3GB in mijn laptop gecombineerd met een i5 6300HQ, en dat is een bottlen neck.

Wat is je budget?
Het totaal plaatje mag max 2100 euro zijn +/- .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil deze laptop voor school gaan gebruiken dus zo min mogelijk gewicht. Rond de 2,3 kilo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk wat ik graag wil is een Asus of Dell laptop, daar heb ik de beste ervaringen mee, zeker GEEN Acer.

Dus even in het kort ik wil een laptop met thunderbolt 3 zodat ik een externe GPU op mijn laptop kan aansluiten.
Ik zit te denken aan i7 9750H of i7 8750H als CPU, mogelijkheid voor 16GB RAM. ethernet poort is een must.
Als iemand denkt dat een i7 8555u ofz ook een goeie CPU kan zijn voor gaming dan hoor ik de resultaten graag xD.

De laptop mag rond de 1300 euro kosten, het externe eGPU kastje kost al snel 300 a 400 euro, nog een monitor van 200 euro, deze heb ik al uitgezocht, en de GPU voor het eGPU kastje word wss een RTX kaart.

Nu klinkt mijn keuze misschien heel dom om een externe GPU te willen.
De reden dat ik het wil is omdat ik aan het eind van mijn school dag mijn laptop wil inpluggen en kan gaan zitten, toetsenbord en muis via de eGPU kast monitor aangesloten op de eGPU. en niet te veel op mijn laptop hoef te pluggen. En gaming on the go is niet echt nodig. Daarnaast mijn laptop word dan niet zo heet van de GPU, en dan kan mijn CPU misschien ook een tikkeltje verder :9 .
Het aller belangrijkste en laatste punt, wil al mijn games en files op 1 locatie en bij mij hebben op mijn laptop, geen geswitch of 2 keer updaten van dingen.
simpel gezegd beetje luxe probleem, maar dat is mijn budget in mijn ogen ook een beetje.

Nou laat de discussie maar starten :)
Ik hoor graag goed advies, als jullie die mij kunnen geven.

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb je zelf al gevonden aan modellen? Ik zie alleen een wensenlijst maar geen eigen inzet

39

• gijsbertw
Oh ja vergeten
Ik had het volgende gevonden.
Asus
pricewatch: Asus ZenBook S UX391UA-EG007T
en
pricewatch: Dell Precision 3541-CGVYH

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
De kater komt bij de prestaties: de Core i7 kan een i5 amper bijhouden, ook niet qua grafische rekenkracht. Dat duidt op een tekort bij de koeling. Tegelijkertijd valt de accuduur behoorlijk tegen, zeker als er even gewerkt moet worden.
https://nl.hardware.info/...eview-te-strak-in-het-pak

[ Voor 59% gewijzigd door Nielson op 30-08-2019 16:23 ]

• gijsbertw
hmmm die Asus zal dan al afvallen, las het eerst verkeerd, als die reactie geplaatst is die ik wilde versturen.