vso schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:16:
[...]
Als ik als buitenlander op je af kom lopen en vraag (in het engels) joh .. weet jij toevallig goeie kite surf plekken dan zeg je

maar wel nadat je 10 minuten besteed hebt aan janken over aan het gebrek van inzet ..
ik weet nada van de sport he .. dus keywords (lmgtfy nuttige meuk) is wel handig en ik spreek wel nederlands .. maar ja laat hem maar google translate gebruiken ..
pfff dat ik gewoon een vraag stel die door sport liefhebbers simpel beantwoord kunnen worden ipv naar "shops" gestuurd te worden ..
Wie zegt dat je Google Translate nodig hebt? Ik zoek op 'kitesurfing spots netherlands'. Volledig Engels dus. De tweede link is Engels, dus daar klik ik op waarna ik een Engelstalige pagina krijg. De tweede zin bevat een linkje op de tekst 'beautiful kite-spots' en vervolgens kom je
hier op uit.
Dan heb je dus al de locaties zonder dat je een woord Nederlands hoeft te kennen. Vervolgens zegt je collega tegen je van 'Zandmotor lijkt me wel wat' waarop jij zoekt op 'Kite huren Zandmotor' waarna je in 2 kliks
op deze pagina zit en ziet dat een board huren 25 euro per dag kost. Een snelle search op Google leert me dat een kiteboard een lengte heeft van z'n 1,50 meter dus dat past makkelijk in een auto. Als je collega regelmatig zelf aan kitesurfen doet zou hij ook wel moeten weten hoeveel laadvermogen een auto ongeveer moet hebben voor z'n spul.
Ik heb de ballen verstand van kitesurfen en woon allesbehalve in de buurt van de zee. Bovenstaande is misschien een minuutje 'werk'. Een Engels persoon hoeft geen Nederlands te kennen en jij hoeft geen verstand te hebben van de sport.
Dus ik snap de lmgtfy-mentaliteit hier wel.
Het was anders geweest als je de basis al uitgezocht had. "
Collega van me uit het buitenland komt hier en neemt zijn eigen kite en wetsuit mee. Hij wil graag gaan kitsurfen bij Zandmotor in Den Haag. Weet iemand hier of daar regelmatig kitesurfers te vinden zijn die wel in zijn voor een praatje tussen de bedrijven door? Voor de gezelligheid en het uitwisselen van informatie bijvoorbeeld." Dat is een héél andere vibe. Je huidige bericht komt vooral over als 'ik weet niks van de sport dus ik zoek niks op' en daar gaan mensen hier niet heel lekker op. Dat zou jij na 18 jaar lidmaatschap overigens wel moeten weten