Toon posts:

kite surf vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
collega uit buitenland (regelmatig in NL) neemt zijn eigen kite en wetsuit mee (ik weet niks van de sport)

Maar waar kan je (omgeving rotterdam/zoetermeer/denhaag) een plankje oid huren en "los gaan"
en waar kan ik hem het beste naar toe sturen (site/plek oid) om kite-ers onder elkaar wat informatie uit te laten wisselen ..

Auto is huur auto dus zijn er nog eventueel dingen om mee rekening te houden ? of past een plank wel in de auto (toch geen passengiers)

Tja ik doe het misschien helemaal fout maar zoals gezegd weet niks van de sport, het is wel een toffe collega

Tja vanalles

Beste antwoord (via vso op 30-08-2019 16:24)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30

DataGhost

iPL dev

Keywords: "kitesurfing netherlands", spots, rental
Als je kitesurfer bent moet het niet heel moeilijk zijn om deze woorden bij elkaar te verzinnen. Er zijn regels (zoals in veel landen), die moet je sowieso opzoeken en lezen. In die regels staat vrijwel zonder uitzondering een uitputtende lijst van spots (aangezien het in NL verboden is behalve op een paar plekken) en verhuurlocaties vind je meestal niet ver van deze spots vandaan.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 16:05

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

En heb je zelf ook al wat gezocht? Gewoon googlen op 'kitesurfen scheveningen' levert legio surfscholen en verhuurbedrijven op, kan me niet voorstellen dat er geen enkele kite surf club vereniging ploeg een website heeft.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• vso
  • Niet online
@Wintervacht dat is toch niet wat ik zoek .. (zoals @MaartenLu ) geeft al google ik niet doet de collega dat wellicht wel..

je komt aan in een "vreemd" land en hebt alleen je wetsuit, kite en huur auto .. ook al huur je ergens een board .. en past in je auto .. dan weet je toch nog niet waar je het beste kan kite-en oid ?

is er niet een (web)site met relevante (wind) info op locaties of fysieke plek die in de regio aan te bevelen valt ? als daar een board te huren valt ook goed ..

Tja vanalles

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 16:05

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

vso schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:04:
@Wintervacht dat is toch niet wat ik zoek .. (zoals @MaartenLu ) geeft al google ik niet doet de collega dat wellicht wel..

je komt aan in een "vreemd" land en hebt alleen je wetsuit, kite en huur auto .. ook al huur je ergens een board .. en past in je auto .. dan weet je toch nog niet waar je het beste kan kite-en oid ?

is er niet een (web)site met relevante (wind) info op locaties of fysieke plek die in de regio aan te bevelen valt ? als daar een board te huren valt ook goed ..
Dan zoek je naar websites van verenigingen, wellicht landelijk zoals kitehigh?
Ik mis toch echt een boel eigen inzet hier, tenzij iemand toevallig die-hard kitesurfer is en je iets aan kan raden. ga je niet het antwoord krijgen wat je zoekt. Het is wel de bedoeling dat je zelf ook naar een oplossing zoekt, anders: LMGTFY

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• vso
  • Niet online
Wintervacht schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:08:
[...]

Dan zoek je naar websites van verenigingen, wellicht landelijk zoals kitehigh?
Ik mis toch echt een boel eigen inzet hier, tenzij iemand toevallig die-hard kitesurfer is en je iets aan kan raden. ga je niet het antwoord krijgen wat je zoekt. Het is wel de bedoeling dat je zelf ook naar een oplossing zoekt, anders: LMGTFY
Als ik als buitenlander op je af kom lopen en vraag (in het engels) joh .. weet jij toevallig goeie kite surf plekken dan zeg je ;w maar wel nadat je 10 minuten besteed hebt aan janken over aan het gebrek van inzet ..

ik weet nada van de sport he .. dus keywords (lmgtfy nuttige meuk) is wel handig en ik spreek wel nederlands .. maar ja laat hem maar google translate gebruiken ..

pfff dat ik gewoon een vraag stel die door sport liefhebbers simpel beantwoord kunnen worden ipv naar "shops" gestuurd te worden ..

[Voor 10% gewijzigd door vso op 30-08-2019 16:17]

Tja vanalles

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:12
Zandmotor in Kijkduin is de populairste kiteplek in de regio. Zijn ook zat kitescholen en verhuurders vlakbij.

[Voor 36% gewijzigd door Sethro op 30-08-2019 16:21]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 10:56
Oostvoorne is de kite spot of de Brouwersdam. Daar zijn ze vast ook aan het lessen. Daar eens vragen waar je een plankje kan huren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30

DataGhost

iPL dev

Keywords: "kitesurfing netherlands", spots, rental
Als je kitesurfer bent moet het niet heel moeilijk zijn om deze woorden bij elkaar te verzinnen. Er zijn regels (zoals in veel landen), die moet je sowieso opzoeken en lezen. In die regels staat vrijwel zonder uitzondering een uitputtende lijst van spots (aangezien het in NL verboden is behalve op een paar plekken) en verhuurlocaties vind je meestal niet ver van deze spots vandaan.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:11

SomerenV

It's something!

vso schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:16:
[...]

Als ik als buitenlander op je af kom lopen en vraag (in het engels) joh .. weet jij toevallig goeie kite surf plekken dan zeg je ;w maar wel nadat je 10 minuten besteed hebt aan janken over aan het gebrek van inzet ..

ik weet nada van de sport he .. dus keywords (lmgtfy nuttige meuk) is wel handig en ik spreek wel nederlands .. maar ja laat hem maar google translate gebruiken ..

pfff dat ik gewoon een vraag stel die door sport liefhebbers simpel beantwoord kunnen worden ipv naar "shops" gestuurd te worden ..
Wie zegt dat je Google Translate nodig hebt? Ik zoek op 'kitesurfing spots netherlands'. Volledig Engels dus. De tweede link is Engels, dus daar klik ik op waarna ik een Engelstalige pagina krijg. De tweede zin bevat een linkje op de tekst 'beautiful kite-spots' en vervolgens kom je hier op uit.

Dan heb je dus al de locaties zonder dat je een woord Nederlands hoeft te kennen. Vervolgens zegt je collega tegen je van 'Zandmotor lijkt me wel wat' waarop jij zoekt op 'Kite huren Zandmotor' waarna je in 2 kliks op deze pagina zit en ziet dat een board huren 25 euro per dag kost. Een snelle search op Google leert me dat een kiteboard een lengte heeft van z'n 1,50 meter dus dat past makkelijk in een auto. Als je collega regelmatig zelf aan kitesurfen doet zou hij ook wel moeten weten hoeveel laadvermogen een auto ongeveer moet hebben voor z'n spul.

Ik heb de ballen verstand van kitesurfen en woon allesbehalve in de buurt van de zee. Bovenstaande is misschien een minuutje 'werk'. Een Engels persoon hoeft geen Nederlands te kennen en jij hoeft geen verstand te hebben van de sport.

Dus ik snap de lmgtfy-mentaliteit hier wel.

Het was anders geweest als je de basis al uitgezocht had. "Collega van me uit het buitenland komt hier en neemt zijn eigen kite en wetsuit mee. Hij wil graag gaan kitsurfen bij Zandmotor in Den Haag. Weet iemand hier of daar regelmatig kitesurfers te vinden zijn die wel in zijn voor een praatje tussen de bedrijven door? Voor de gezelligheid en het uitwisselen van informatie bijvoorbeeld." Dat is een héél andere vibe. Je huidige bericht komt vooral over als 'ik weet niks van de sport dus ik zoek niks op' en daar gaan mensen hier niet heel lekker op. Dat zou jij na 18 jaar lidmaatschap overigens wel moeten weten O-)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik mis de eigen inzet in dit topic, wat mijn inziens toch vereist is in dit topic. Gezien je de post van @DataGhost als beste antwoord heb gemarkeerd, ga ik er vanuit dat je de juiste tips hebt gekregen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee