Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Matthijsdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-07 10:09
Mijn vraag
Voor mijn werk voeren wij extracties bij klanten uit vanuit de SQL omgeving van Exact Globe Next (en andere ERP systemen)
Momenteel zijn onze query's redelijk beperkt en willen wij deze optimaliseren. Echter kunnen wij zelf geen database bemachtigen waarop wij kunnen testen.
Is er een mogelijkheid om aan een lege of een test Exact Globe Next database te komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
SQL server management studio.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het lijkt erop dat er enkel een volledig ERP pakket kan aangeschaft worden.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat zou je met Exact moeten bespreken, me dunkt. 015 - 711 5100 ;)

Of bij een concrete opdracht kan je natuurlijk voor die ene opdracht de testdatabase van je klant gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:31
Tevens is de databasedocumentatie vrij beschikbaar. Vaak voorzien van voorbeeldquery's:

http://www.exactsoftware....42b7-9485-f73cba7607c0%7D

De gegevens links zijn helaas beveiligd.. je zou je klant kunnen verzoeken deze te downloaden vanaf de customer portal.

[ Voor 25% gewijzigd door nescafe op 30-08-2019 15:32 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt de Exact installatiebestanden nodig om een kale installatie te doen en dan wordt ook direct de SQL database aangemaakt, de licentie zelf heb je volgens mij niet direct nodig bij installatie.

Maar dan kan je alleen gebruik maken van de database zelf, je kan dus niet testen hoe dit in de Globe Next of Synergy applicatie zelf werkt en wat de impact is met de Exact Integrator of ELIS. Voor de mapping van de bijhorende tabellen heb je de Exact documentatie nodig anders weet je niet wat alle vleden betekenen.

Als het alleen extractie is, waarom maak je dan geen database back-up bij de klant en importeer je deze op jullie eigen SQL server ? Dan kan je tabellen leeg gooien of overschrijven met dummy data ? (even AVG/GDPR er buiten gelaten)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Breezers schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:42:
Je hebt de Exact installatiebestanden nodig om een kale installatie te doen en dan wordt ook direct de SQL database aangemaakt, de licentie zelf heb je volgens mij niet direct nodig bij installatie.
Correctie: je hebt misschien geen sleutel nodig maar wel een licentie (cq toestemming): de sleutel is slechts een technische manier om te checken of die toestemming er is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)